Pagaliau prasidės Atgimimo aikštės rekonstrukcija (22)

Miestas, Svarbu
Avatar photoMartynas Vainorius
2024-05-10

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus penktadienio rytą spaudos konferencijos metu pranešė, jog pagaliau pasirašyta sutartis dėl Atgimimo aikštės rekonstrukcijos įrengiant po ja požeminę automobilių stovėjimo aikštę.

21 mln. eurų vertės darbus atliks bendrovė „Infes“, rekonstravusi šalia aikštės stovintį Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatą. Šiame konkurse ji įveikti kitus keturs dalyvius. Pati sutartis dar nėra paviešinta – ji, anot mero, pasirašyta vėlų ketvirtadienio vakarą.

„30 mėnesių terminas man nelabai patinka, bet kalbėjome su rangovu, kad atsiskaitymai bus preciziškai tiksliai, ko labiausiai rangovai bijo. Labiausiai jaudinant dalis yra archeologiniai tyrinėjimai, bet jei viskas vyks sklandžiai 17-19 mėnesių gali užtekti“, – sakė A. Vaitkus.

Pasak jo, iki realių darbų starto rangovas dar turi pasirengti nemažai dokumentų. Numatoma, kad darbai startuos vasarą – pirmiausiai bus vykdomi detalūs archeologiniai tyrinėjimai, įrengiama spraustasienė, pamatų poliai, kitos požeminės konstrukcijos, toliau bus įrengiama požeminė aikštelė ir galiausiai tvarkoma antžeminė dalis.

Paklaustas, ar nesibaimina, kad šis projektas gali pabrangti kaip ir Muzikinis teatras (nuo17,796 iki 36,25 mln. Eur), meras teigė, jog pirmas jo klausimas „Infes“ vadovams buvo, ar jie supranta, jog sutartyje nurodyta baigtinė kaina.

„Uoste mes irgi atrasdavome vos ne puntukus, bet turime įkainius netikėtiems darbams, nes nežinome, kas bus požeminėje dalyje. Gali atsirasti dideli trukdžiai dėl kultūros paveldo“, – sakė meras.

Pasak jo, tikslas yra, kad ši aikštė būtų didelis traukos centras. A. Vaitkus prisipažino, kad prie galutinio projekto ranką pridėjo ir jis – prašė, kad dėl geresnio matomumo būtų pažemintas vienas ir būsimų pylimų. Kitų esą nebuvo galima žeminti dėl komunikacijų ir paveldosaugininkų pozicijos.

Trečią kartą paskelbtą šio konkurso sąlygas teismui buvo apskundusios dvi bendrovės – „Inti“ ir „Tilsta“. Klaipėdos apygardos teismas jų skundus atmetė. „Tilsta“ apeliacinio skundo neteikė, o „Inti“ prieš porą savaičių pralaimėjo ir Apeliaciniame teisme.

Požeminė aikštelė bus įrenginėjama pagal už beveik 164 tūkst. eurų UAB „SRP Projektas” parengtą techninį projektą. Skelbta, kad preliminari jos kaina sieks 20,3 mln. eurų. Čia bus įrengtos 231 vieta automobiliams.

Antžeminės dalies projektas yra parengtas UAB „Cloud architektai“. Jo akcentas – plokštuma, kurioje bus atvaizduotas Klaipėdos istorinio žemėlapio projektas, aplink numatomas amfiteatras.

Aikštėje bus ir pylimai, žymintys čia buvusį užstatymą.

„Aikštės erdvės galės būti suskaidomos į skirtingiems poreikiams skirtas zonas – galėtų veikti lauko kavinės, vykti įvairūs susibūrimai. Aikštėje numatoma su pagrindiniu akcentu kontrastuojanti tamsesnės spalvos danga bei foninis grindinio apšvietimas“, – rašoma savivaldybės pranešime.

ISTORIJA

Judėti sovietmečiu Lenino aikštės pavadinimą turėjusios erdvės sutvarkymo link buvo pradėta dar 2014-aisiais, kai buvo patvirtintas Klaipėdos miesto viešojo naudojimo erdvių miesto istorinėje dalyje detalusis planas, leidęs dalyje aikštės atkurti kai kuriuos buvusius ar statyti naujus pastatus. Vadovaujantis šio plano sprendiniais buvo suformuoti nauji komercinės paskirties sklypai. Tais pačiais metais savivaldybės administracijos užsakymu UAB „Eurointegracijos projektai” pradėjo rengti aikštės ir gretimybių raidos galimybių studiją. Jos metu buvo suformuluoti keturi galimi aikštės sutvarkymo variantai: iš dalies (palei Herkaus Manto ir Danės gatves) atkurti buvusį užstatymą pagal galiojantį detalųjį planą; išplėsti aikštę iki upės be jokio užstatymo; atkurti Biržos gatvę kartu su daliniu užstatymu; užstatyti šiaurinę aikštės dalį. Visais atvejais po aikšte siūlyta įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę. Vėliau dėl šių pateiktų galimų raidos variantų buvo surengta klaipėdiečių apklausa. Jos metu savo nuomonę išreiškė 497 miestiečiai. 70 proc. respondentų pasisakė už antrąjį variantą – kad aikštė nebūtų užstatyta.

2016 m. birželį klausimui atkeliavus į miesto Tarybos kolegiją, pastaroji be didelių diskusijų irgi pasisakė už variantą, kai aikštė neužstatoma, o po ja įrengiama požeminė stovėjimo aikštelė. Po šio sprendimo buvo paskelbtas Atgimimo aikštės sutvarkymo idėjų konkursas. Pirmąją vietą komisija skyrė UAB „Cloud architektai“ ir Panevėžio statybos trestui (PST), pasiūliusiems aikštėje atkurti 1990 metų kovo 11-ąją danguje matytas žvaigždes ir mėnulį. Vėliau kilus ažiotažui dėl galimo plagijavimo, mėnulis buvo transformuotas į „dangaus veidrodį” su blyškiu XVIII a. Klaipėdos miesto žemėlapio atspaudu.

2019 m. sausį paaiškėjo, kad dėl nestabilių gruntų požeminės aikštelės kaina prasidėtų ne nuo 1,8, o nuo 6,5 mln. eurų. Dėl to savivaldybės administracija politikams ėmė siūlyti įrengti tris kartus didesnį požeminį parkingą už maždaug 11 mln. eurų. Miesto tarybai nusprendus nesitraukti nuo tokio sumanymo, Savivaldybės administracija pradėjo ieškoti būdų, kaip visgi atpiginti tokį projektą. 2020-ųjų sausį ji už 12 098 eurus nusipirko Atgimimo aikštės sutvarkymo techninio projekto, kurį rengė PST, audito paslaugą. Auditą atliko bendrovė „Hidrosfera“. Ji pateikė savo išvadas, kuriose teigiama, kad požeminę automobilių stovėjimo aikštelę galima įrengti pigiau, be to, joje gali būti daugiau vietų. „Hidrosfera“ pasiūlė požeminei aikštelei vietoj susikertančių gręžtinių gelžbetoninių polių naudoti laikančiąsias konstrukcijas iš plieninių įlaidų. Po šio audito savivaldybė vienašališkai nutraukė projektavimo sutartį su PST. Savivaldybė įmonei nesumokėjo 25 proc. nuo sutartos sumos, kuri siekė 135,5 tūkst. eurų.

Žymos: | | | | |

Komentarai (22):

Atsakymai į “Pagaliau prasidės Atgimimo aikštės rekonstrukcija”: 22

  1. Kas çia per meras?? parašė:

    Sustabde tiek ivairiu projektu,ir pakišo savo sponsoriaus niekam
    nereikalingą parkavima..

  2. Juozas parašė:

    Tragedija, o ne projektas, vietoje atkurto senamiesčio užstatymo sukiš pinigus į parkofke, Klaipėda degraduoja pilnu tempu

  3. R.Schneiderat parašė:

    Vienintele turi buti aikštele nemokama dėl to kalbesime su valdžia . Nes bus nauji rinkimai to metu i taryba reikes pažadus fiksoti.

  4. Dov. parašė:

    Geriau miesto centre bent porą patogių, ergonomiškų suolelių pavėsiukyje įrengtų. Senjorams arba jaunoms mamoms su kūdikių vežimėliais pasėdėti. Visur tik kažkokie psichologiniai suolai be atramų arba ” liežankės”. Viskas tik paaugliams ir vietiniams verslininkams ( parkingai). O kur visi kiti miestiečiai? Kas daroma JŲ patogumui?

  5. Nuomonė parašė:

    Nežinau…tiesiog norisi apeliuoti į sąžinę antžeminės garažo erdvės projekto sumanytojų. Kur jūsų profesinės ambicijos, fantazija, originalios idėjos? Kiek galima štampuoti Klaipėdos žemėlapio maketus?.. 21 mln. garažui… aišku, kad šia suma tradiciškai (arba dėl profesionalumo, o gal ir padorumo stokos) nebus apsiribota. Kiek gražių pastatų galėtų atgimti šioj aikštėj…nejaugi tik tiek verta Klaipėda?

  6. Saulius parašė:

    Gaila kad nebuvo pasirinktas bent dalinis istorinis atsatymas. Dabar bus tik dar viena tuscia aikste tinkama tik praejimui, kuriu Klaipedoje ir taip uztektinai. Vien tik visai salia dvi tuscios erdves.

    • Jon parašė:

      Erdvės yra Klaipėdos miesto vertybė. Nejaugi norit, kad miestas uždūstų nuo pastatų, kaip kad dabar Vilniuje yra? Esam vandenų, vėjų ir erdvės miestas, todėl čia ir gera gyventi

      Džiugu, kad bus atnaujinama ta aikštė. Tiesą sakant, maniau, kad Vaitkus bus sofos meras, bet matant, kiek dalykų Klaipėdoje pajudėjo – keičiu nuomonę.. Ačiū, mere, už aiškią viziją ir realius darbus.

    • Vardas parašė:

      Ir is kur tokie ,”batlaiziai”,tipo „Jon” imasi !?
      Cia gi senamiestis,istorinis senamiesti,cia STOVEJO Klaipedieciu pastatai ! Kokios „erdves” cia gi dykvietes.

  7. Skeptikas parašė:

    kam tokiam nedideliam miestui tokios didelės atviros erdvės? Argi miestas nebūtų jaukesnis, jeigu atsirastų pastatų? Jau vien Danės pakrantės rajonas iki exTelekomo yra plikas kaip Tilvikas. Kas ten aikštėje ant žemės – miesto modeliukas? Na, su mūsų žmonių kultūra ne kažin kas iš jo liks

    • na parašė:

      na o tie pylimėliai tai labai panašūs į tuos Trinyčių parkelyje… naujų idėjų nėra, viskas kartojasi…
      Ferdinando aikštė, Dangės skveras, Atgimimo aikštė… viskas panašu… nebe aikštė, o dar vienas skveras

  8. Nuomonė parašė:

    Reikia tikėtis, kad bus atrasta daug vertingų pamatų ir kitų archeologinių radinių ir šis projektas bus sustabdytas ir pamirštas, o aikštė ir toliau bus aikšte. Tik geresne nei yra dabar.

    • Aikštininkas parašė:

      Nereikia tų dirbtinių aikščių. Po karo nieko gudriau nesugalvojo – griuvėsius nuvalė ir medžiais užsodino. Miestas ir taip kiaurai vėjo perpučiamas, kai tokios erdvės didžiulės.

    • ezys parašė:

      ka jus ten tokio zadate atrasti, gal Troja? 🙂 Juk net nuotraukos yra su tuo kas ten buvo, niekas ten nenustebins.

  9. Nuomonė parašė:

    Blogiau nei blogai. Kosminė kaina. Vienos automobilio stovėjimo vietos kaina išvis protu nesuvokiama. Vietoje aikštės kažkokia skylė miesto centre su žaliomis kalvomis.
    Labai labai blogai.

  10. Rms parašė:

    Pažiūrėkit, kaip muzikinio pastato fasado plokštės įrengtos! Kampai nesueina, kreiva šleiva. Dar prieš pat įėjimą. Daug ką pasako apie kokybę infes. Kur techninė priežiūra žiūri? Architektai? Nedovanotina už tokią kainą!

  11. Prastai parašė:

    nes tos aikštės pagrindiniai akcentai bus naujos dvi skylės į požemius papuoštos tvoromis, kad vaikai per renginius nekristų, bet ne tas kvailas „dangaus veidrodis” su miesto žemėlapiu. o kaip reikės pėstiesiems miesto centrinės gatvės šaligatviu vaikščioti -neįminta mįslė , bet….ar čia problema, miesto centrinės aikštės prioritetai dabar automobiliams. Klaipėdai sueis ir taip, o žmonės pakentės.

  12. Romas parašė:

    231 parkavimo vieta neišspręs parkavimo centre . Trigubai pigiau statyti daugiaaukštes parkavimo aikšteles , savivaldybei reikėtų tik suteikti sklypą , o verslas pasatatytų ir imdamas mokęsčius už parkavimą , susigrąžintu investicijas . Taip nebūtų reikalinga net miesto biudžeto pinigų , bet visos valdžios supranta , kuo didesni valstybiniai užsakymai , tuo didesnis atlygis į kyšenę .

  13. Antanas parašė:

    Brangoka, 96536 eurai viena automobilio stovėjimo vieta. Na, jei pinigai voliojasi, tiek to. Čia ne Vaitkaus užgaida, bet tik užgaida, kuri neabejotinai bent pusantro karto pabrangs.

  14. T parašė:

    Prajuokino dvarponis su baigtinę kainą! 21 mln.pradinė kaina! Protu nesuvokiama kas vyksta!

    • Nuomonė parašė:

      Pinigų yra, ir Vaitkaus ir Co poreikiai yra turėti kur parkuoti automobilius. Viešbučiai tai neturi vietos. Už kitų pinigus galima mokėti ir dar daugiau…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Mirė žurnalistė Gražina Juodytė, laidotuvės ketvirtadienį (atnaujinta)

Portalas ve.lt praneša, jog mirė klaipėdietė žurnalistė Gražina Juodytė. Šį balandį jai sukako 78 metai. Praėjusią vasarą per miesto gimtadienį ...
2024-05-20
Skaityti daugiau

Nuomonės

Atgimimo aikštės ir Muzikinio teatro rekonstrukcijų paralelės

Atgimimo aikštę rekonstruoti bei požeminį garažą po ja įrengti už 21,03 mln. eurų fiksuotą kainą UAB „Infes“ savivaldybei įsipareigojo per ...
2024-05-19
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Rengiami automobilių parkavimo rinkliavos „atlaidai” (atnaujinta)

Klaipėdos meras siūlo praplėsti Raudonąją parkavimo zoną, Mėlyną zoną priskirti Žaliajai, tačiau atsisakyti rinkliavos rinkimo ne sezono metu – nuo rugsėjo ...
2024-05-16
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This