Stringa konkursai dėl vandenilio gamyklos statybos Klaipėdoje

Svarbu, Uostas ir jūra

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nukėlė atviro tarptautinio konkurso dėl vandenilio gamybos uoste įrangos, įskaitant jos montavimą, paleidimą, pasiūlymų pateikimo terminą. Rinkos dalyviai užvertė konkurso organizatorę klausimų lavina, o šiai tenka tikslinti ir savo ankstesnius atsakymus.

Konkursas dėl vandenilio gamyklos statybos Klaipėdoje buvo paskelbtas kovo pradžioje. Tuomet taip pat paskelbtas buvo ir dar vienas konkursas – dėl viešųjų vandenilio pildymo punktų įrengimo Klaipėdos mieste: sunkiasvoriam ir lengvajam transportui skirti mobilieji vandenilio punktai turi rastis Klaipėdoje ir 10 km spinduliu aplink ją. Dabar pasiūlymų pateikimo terminas šiems konkursams nukeltas į šio mėnesio pabaigą.  

„Prašome patikslinti žemiau pateiktą informaciją, nes ji prieštarauja viena kitai”, – gavęs atsakymus į anksčiau užduotus klausimus vėl klausia vienas iš potencialių vandenilio gamyklos statytojų.

Potencialūs konkurso dalyviai be kita ko domėjosi, „ ar reikalingas pildymo punktams aptarnauti personalas, jei taip, kokios darbo ir buitinės sąlygos turi būti užtikrintos aptarnaujančiam personalui / klientams, ar turi būti pastatas?” Atsakyme į šį klausimą teigiama, kad „vandenilio gamybos įranga turi būti autonominė“.

Vandenilio gamybą Klaipėdoje tikimasi pradėti jau kitais metais. Gamyklos statybos rangovas galės rinktis vietą – sklypus Nemuno g. 8A (buvusioje Laivų eismo tarnybos teritorijoje) arba Nemuno g. 40 (direkcijos laivyno bazėje).

Klaipėdos uoste bus gaminamos vandenilio dujos, skirtos degalams vietoje papildyti. Gamybos pajėgumas – ne mažiau kaip 531 kg/24 h. Vandenilio gamybai bus naudojama elektra iš atsinaujinančių šaltinių.

Elektrolizės būdu pagamintas vandenilis turės būti saugomas stacionariose ir (arba) kilnojamose žemo ir (arba) vidutinio slėgio saugyklose. Saugyklų talpa – ne mažesnė kaip 1000 kg ir ne didesnė kaip 1500 kg vandenilio. Jos turi atitikti galiojančius tarptautinius standartus ir visas galiojančias saugos taisykles. Talpyklų slėgiai ir tūriai priklausys nuo tiekėjo pasirinktos įrangos konfigūracijos.

Uosto direkcija anksčiau skelbė, kad planuojamo uoste įrengti elektrolizerio galingumas sieks iki 2 MW.  Planuojamas vandenilio gamybos pajėgumas – apie 530 tūkst. kub. m 2025-aisiais, palaipsniui jis būtų didinamas iki 1,4 mln. kub. m 2030 metais.

32 Comments

  1. Vardas

    Tamsūs žmonės vėjus šneka, bijo vėjo malūnų, bijo visko ką maskolio troliai pasakys…. Bet istorija nesikeičia

    Reply
    • Tam be vardo

      Jo istorija kartojasi. Kaip Gentvilas bandė iškirsti visus miškus ir Natura ,,2000″
      Dambrauskas per teismus sustabdė ministerijos nusikalstama veikla.
      2Kai buvo prie Adamkaus pristatyta CŽV kalėjimu ir buvo meluojama -ju nėra. O Lietovos žmonės kaliniams arabams moka išmokos už kankinimus.
      3.
      Taip kartojasi kaip valdžia meluoja, meluoja…

  2. Darom ir statom, ryt bus per vėlu

    Vandenilis tai rytdienos kuras, turim šansą neatsilikti.
    Bet čia reikalingas politinis sprendimas, bet kaip matau ne dabartiniams „minkštai virtiems kiaušiniams”.

    Reply
  3. GGG

    Lai ponai norintis užsiimti tokia veikla lai tai daro iš savo kišenės, pažiūrėsim ar norės užsiimti nesamoningais projektais…

    Reply
  4. Juokiu darbo vietu nebus

    Gal 2-3 žmonės, tai nustokit Latakai ir visi prilipės prie 23mln Apva paramos meluoti.
    Nėra nei 1 automobilio Lietuvoje varomo su vandeniliu. Iš manau vandenilis bus naudojams REINMETAL uždraustom vandenilio bombomis gaminti.Tai matau kad slapia informacija, nuolat meluoja
    Kaip su CŽV kalėjimu. Tada Lietuva sulauks sankcijų kaip su CŽV KALĖJIMU. JAU DU TEISMUS LIETUVA PRALOŠĖ. ADAMKUS SAKĖ, KUBILIUS SAKĖ NĖRA CŽV KALĖJIMŲ.O TEISMAI PRIPAŽINO BUVO.

    Reply
    • Vardas

      Dar tokio vėjo negirdėjau, bet žemas intelektas nekliūtis kurti pasakas 😀

  5. Tam puiku

    Ar tas , puiku , manau prilipo prie 23 miln
    APVA paramos vogė ateityje mūsų turta vandeni, uždirbs .miliardus Vandenilis nėra , žalias,, jis nepaprastai spogus, pavojingas ir nuodingas. O kuras kainuos virš 5Eur. , Puikius prilipes prie 23 APVA mln
    tau gal ir puiku. Bet kai sprogs visa Klaipėda ir taves ,,puikius,, neliks

    Reply
  6. Puiku

    Pagaliau naujos technologijos bus pritaikytos padėti atsisakyti iškastinio kuro ir taip pamažu nebeteršim gamtos, pritrauks ir naujų gerai apmokamų darbo vietų.
    Laimės visi. Žmonės ir gamta.

    Reply
  7. Nežaliasis

    Pagaliau naujos technologijos bus pritaikytos padėti atsisakyti iškastinio kuro ir taip pamažu nebeteršim gamtos, pritrauks ir naujų gerai apmokamų darbo vietų.
    Laimės visi. Žmonės ir gamta.

    Reply
  8. kiek vandens gelo vandens išvogs

    didinamas iki 1,4 mln. kub. m 2030 metais.
    padauginti iš 10 litru. Kas met nauduo 14 mln kub m gelo vandens į metus per 10 metu 140 mln kub.metru gelo vandens latakis su šaika vogs.\ iš mūsų tautos.
    Po 10 metu mes neturėsime gelo vandens gerimui

    Reply
  9. ar ne gamins pavojingu ginklu su vandenilių??

    apvis.apva.lt/paskelbti_kvietimai/zaliojo-vandenilio-gamybos-pajegumu-pletra-2024-0

    Priemonė: „Žaliojo“ vandenilio gamybos pajėgumų plėtra

    Paraiškos priimamos nuo : 2024-04-22 08:00

    Paraiškos priimamos iki: 2024-07-17 17:00

    Kvietimui numatytas finansavimas: 23850834.00 Eur.

    klaipeda.diena.lt/naujienos/verslas/imoniu-pulsas/derybose-su-rheinmetall-tariamasi-del-gamyklos-statybu-pradzios-rudeni-1170941

    o ar ne gamins pavojinhu ginklu su vandenilių?????

    Reply
  10. Gintautas

    Vandenilio technologijos statomos Klaipėdos jūrų uoste yra nedidelės galios ir jokios grėsmės nei uostui nei klaidiškiams nekelia. Ypač lyginant su skystų dujų terminalu. Ir vandens tikrai užteks. O dėl vandenilių varomų transporto priemonių tai Klaipėdos autobusų parkas domisi jų naudingumu ir renkasi informaciją apie jau eksplotuojamų transporto priemonių naudingumą. Todėl sprendimai dėl vandenilio yra reikalingi nes atplaukti į Klaipėda su H2 varomu automobiliu negali nei švedai nei danai. Riga ir Gdanskas jau turi h2 įpylimo stoteles. Tai negi mes turime būti uostas negalinti priimti svečių.

    Reply
    • Pridedu Metanolio-vandenilio gamyklas

      Darbėnuose ir Estijoje. Visos Baltijos šalys paliks be gelo vandens

  11. Marijus

    Vagių šaika. Valstybės turtas – niekieno turtas? Lietuvoje nė vienos transporto priemonės, varomos vandeniliu. Vokietija jau 2000 atsisakė visų vandenilinių degalinių.

    Reply
  12. o kas leido latakui ir šaikai

    https://www.lrt.lt/naujienos/pasaulyje/6/1759784/nusekus-reino-vandeniui-is-dalies-stabdoma-laivyba

    Naudoti mūsų gela vandeni, gaminant kurą?

    Apskritai Lietuva neturi nei vieno automobilio varomo vandenilių. tas reiškia Latakas iš šaika vogs mūsų gela vandeni ir kurą eksportuos.

    O referendumas buvo kad Lietuva turi pasilikti be geriamo vandens? Voketijoje dėl pramonės veiklos perdžiuvo upes. tai dabar vagys persimetė į Lietuva.

    Reply
    • Estijo statys milžiniška metanolio-vandenilio gamykla

      ttps://www.vz.lt/pramone/energetika/2024/03/28/estijoje-nyderlandu-kompanija-i-nauja-gamykla-investuoja-1-mlrd-eur

  13. Valandos gela geriamaji vandeni

    Iš geriamo vandens iš 9 l pagamins 1 litra degalu. Kaina ju bus nuo 5 ir brangiau Eur.
    O kas leido naudoti mūsų Lietuvos turta gela vandeni. Latakas su Kreiviu ir šaika vogė mūsų geriamasis vandeni ,gamins kura ir eksportus…..Latakai ir kt vagys ar ilgai vaiks-t????

    Reply
    • Nu kas jums neaišku?

      Tas kuras po panaudojimo vėl tampa vandeniu, po to elektrolizė, kuras, panaudojam ir vėl vanduo, po to elektrolizė, kuras, panaudojam ir vėl vanduo, po to elektrolizė, kuras, panaudojam ir vėl vanduo…

    • https://kauno.diena.lt/naujienos/verslas/imoniu-pulsas/ltg-iki-2027-uju-investuos-51-mlrd-euru-daugiausia-i-europine-veze-1139835

      Baltijos jūros vandenilio vamzdis

      Šiuo metu rengiama preliminari galimybių studiją dėl Baltijos jūros vandenilio transportavimo tinklo kūrimo. Iki metų pabaigos turi būti pateiktos rekomendacijos dėl investicijos apimties, jos sąnaudų, vietos, grafiko ir ekonominio pagrįstumo. Svarstoma, ar ES imsis finansuoti vandenilio vamzdyno statybą nuo Suomijos per Estiją, Latviją, Lietuvą, Lenkiją iki Vokietijos.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Iš uosto akvatorijos iškastą gruntą bus galima panaudoti uosto infrastruktūrai plėsti

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas pakeitė Grunto kasimo jūrų ir jūrų uostų akvatorijose ir iškasto grunto šalinimo taisykles, kuriomis papildė galimus ...
2024-05-02
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Uosto direkcija išmokės 19,5 mln. eurų dividendų

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija skelbia, kad pernai uždirbo 27,9 mln. eurų grynojo pelno ir už praėjusius metus valstybei išmokės ...
2024-05-02
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Italijos ambasadorius susipažino su uostu

Nuo sausio pabaigos Italijos ambasadoriaus pareigas Lietuvoje einantis Emanuele de Maigret atvyko susipažinti su Klaipėdos uostu. Per pastaruosius 20 metų ...
2024-04-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This