Užteršto dumblo epopėjoje matomas finišas?

Uostas ir jūra
Avatar photoArtūras Šulcas
2025-03-17

Nors užteršto grunto saugojimo aikštelės Kairių gatvėje paskutinė projektavimo užduotis buvo suformuota dar 2015 metais, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija tik šiemet paskelbė konkursą dėl jos baigiamųjų darbų.

Diskusijos, ką daryti su per daugelį metų uoste susikaupiu užterštu dumblu prasidėjo praeito šimtmečio pabaigoje, nes užterštą dumblą išpilti Baltijos jūroje yra griežtai draudžiama. 2002 metais buvo atlikta poveikio vertinimo ataskaita ir apsispręsta tokį dumblą gabenti į Smeltės pusiasalį, kur jis geotekstiliniuose maišuose saugomas ir dabar. Dabar jau dumblo saugojimo aikštelę suplanuota praplėsti.

Konkursas dėl tokių darbų paskelbtas pagal projektą, kurį šiais metais užbaigė UAB „Tyrens Lietuva”.  Jis parengtas pagal dar 2015 m. spalį Uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus patvirtintą projektavimo užduotį.

Projekte numatoma padidinti užteršto grunto saugojimo aikštelės plotą panaikinant laikiną aptarnavimo keliuką. Projektui įgyvendinti numatyti 9 mėnesiai.

INFORMACIJA

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija teigia, kad užteršto grunto aikštelėje sandėliuojamas iškastas marių gruntas, kuris pagal specialią technologiją yra saugiai patalpintas į specialius geosintetinius konteinerius, į aplinką nepatenka. Gruntas šiuose geosintetiniuose konteineriuose yra nusausinamas naudojant gamtai nekenksmingą technologiją. 

Akvatorijos dugne iškastas gruntas kartu su vandeniu uždarais vamzdynais pasiekia užteršto grunto saugojimo aikštelę, kurioje sumaišomas su flokuliantu (medžiaga, kuri suriša/sulaiko kenksmingas medžiagas grunte), todėl į aplinką grąžinamas tas pats marių vanduo. Teigiama, kad toks gruntas gali būti saugojamas mažiausiai 50 metų – tiek konteinerių medžiagai suteikiama gamintojų garantija.

Anot direkcijos, pasaulinė praktika rodo, kad tokiu būdu sutvarkytą gruntą galima racionaliai panaudoti kaip statybinę medžiagą formuojant naujas teritorijas. Užteršto grunto aikštelėje susandėliuota 259 220 kub. m. iškasto grunto. Teigiama, kad šis kiekis yra nenuginčijamas ir tikslus, kadangi buvo apskaičiuotas pagal atliktus Uosto direkcijos batimetrinius (gylių) matavimus prieš kasant užterštą gruntą ir atlikus minėtus darbus.

Žymos: | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Įvažiavimai į LEZ: žingsnis pirmyn ir atgal (4)

Klaipėdos savivaldybė už 2,43 mln. eurų įgyvendins pirmąjį projekto „Lypkių sankryžos jungiamųjų kelių rekonstrukcija“ etapą. Šią sankryžą tikimasi rekonstruoti per ...
2025-08-13
Skaityti daugiau

Miestas

Ieškos geriausios Stariškių urbanistinės idėjos (2)

„Atvira Klaipėda“ jau rašė, jog neseniai Klaipėdos miesto savivaldybė pasirašė sutartį dėl privažiuojamojo kelio, kelio dalies Klaipėda-Stariškiai kapitalinio remonto rangos ...
2025-08-06
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Uostas ir jūra

Apdovanojo Jūros šventės eisenos dalyvius (3)

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje apdovanotos įmonės, organizacijos ir kolektyvai, išradingiausiai atskleidę ir sau pritaikę 66-osios Jūros šventės temą „Taip ...
2025-08-06
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
Loading
Share This