Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-12-18 |
Klaipėdos savivaldybė sustabdė miesto turizmo plėtros strategijos kūrimą „iki atsiradusių aplinkybių pasibaigimo“.
Sutartis dėl tokios strategijos sukūrimo, pasirašyta su VšĮ Nacionalinės plėtros institutu, numato, kad ji turi būti sukurta per 5 mėnesius nuo jos pasirašymo dienos. 12 555 eurų vertės sutartis sustabdyta jau pasibaigus šiam terminui, atgaline data.
Jūratė Sokolova, Savivaldybės administracijos Turizmo skyriaus vedėja, sako, kad sutarties sustabdymas yra susijęs su Klaipėdos ekonominės plėtros strategijos (KEPS) atnaujinimu. Esą nenorima, kad tarp šių strategijų iškiltų prieštaravimų.
Paklausta, kada yra numatoma baigti šias abi strategijas, vedėja atsakė: „Kitais metais“.
KEPS, dar skambiai vadinama „Mėlynojo proveržio“ strategija, buvo patvirtinta 2018 metais. Šiemet pavasarį užsimota ją atnaujinti per gerą pusmetį. Teigiama, kad strategijos pagalba siekiama sukurti prielaidas kryptingai Klaipėdos ekonominei plėtrai skatinti, Klaipėdos patrauklumui didinti bei „efektyviam bendradarbiavimui tarp Klaipėdos suinteresuotų šalių atstovų skatinti“.
Tuo metu kuriant Klaipėdos turizmo strategiją siekiama numatyti turizmo plėtojimo kryptis ir parengti veiksmų planą, atskleidžiantį Klaipėdos miesto turizmo potencialą bei galimybes „didinti miesto patrauklumą, konkurencingumą ir turistų pritraukimą“.
Strategijos kūrėjas privalo „išanalizuoti svarbiausius turizmo sektorių veikiančius makroaplinkos veiksnius ir turizmo tendencijas, susijusias su turistinių vietovių patrauklumo ir turistų (keliautojų) elgsenos pokyčiais“, įvertinti miesto turizmo sektoriaus situaciją, nustatyti Klaipėdos miesto turizmo potencialą, įvertinant tikslinių turizmo rinkų ir segmentų poreikius.
Baigto dokumento rezultatas turi būti 2025-2030 m. Klaipėdos miesto turizmo plėtros veiksmų planas, apimantis „turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtojimo, konkurencingų turizmo produktų kūrimo ir valdymo priemones“.
Nacionalinės plėtros institute, pasak portalo rekvizitai.vz.lt, dirba du žmonės. Klaipėdos savivaldybė yra pirma šios įstaigos viešųjų pirkimų tvarka sudarytų sandorių sąrašuose ir antra sąraše pagal sudarytų sutarčių sumas.
Dabartinė miesto valdžia, nelaukdama tokios strategijos, šiemet balandį turistams įvedė vadinamąjį pagalvės mokestį – euro dydžio rinkliava už nakvynę uostamiestyje bus pradėta rinkti nuo sausio 1 d. Konkursą skaičiuoklę pagalvės mokesčio rezervacijos informacinei sistemai sukurti ir valdyti laimėjo UAB „Evolco LT“, pasiūliusi 38 376,36 Eur kainą.
Klaipėda vizijų, misijų, strategijų kūrėja. Vien kultūroje jų buvo šimtai…
Savivaldybė švaistosi tūkstančiais, net mln.E. Taip prabangiai dar negyvenome niekad.2018 m. paruoša ‘Mėlynojo proveržio strategija”. Kas žinote kiek ji kainavo ? O kiek dar kainavo spec.šios strategijos įgyvendinimui įdarbintas buv. mero V.Grubliausko L.Makūnas?
Tai kodėl nevykdoma ir Kl. ekonominės plėtros strategija?
Kiek dar yra paruoštų už tūkst. e strategijų,programų, studijų ,koncepcijų ir pn. ir t.t.?
Pagal tamstos supratimą, kiekviena valdžia atėjusi pažadus padalina ir nieko nesukuria. Ilgalaikė strategija ,tai ne keturi, tai dešimtys metų į priekį.