Startuos uosto krantinių elektrifikavimo darbai

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2025-02-10

Klaipėdos uosto direkcija skelbia, jog netrukus bus pradėti pirmųjų krantinių elektrifikavimo darbai – pasirašyta sutartis dėl infrastruktūros įrengimo. Jau kitąmet uoste bus švartuojami keltai, kuriems elektros energija bus tiekiama tiesiai nuo kranto, taip mažinant taršą ir triukšmą.

„Klaipėdos uostas keičia savo veidą. Krantinių elektrifikavimas – tai ne tik moderni technologija, bet ir aiškus mūsų įsipareigojimas miestui, bendruomenei ir aplinkai. Įsivaizduokite: laivai, stovintys prie krantinių, nebedūmija, nekelia triukšmo – vietoje degalų jie naudoja žaliąją elektros energiją. Pasirašyta sutartis yra pirmas konkretus žingsnis šios vizijos link“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Trys elektrą laivams tieksiančios stotelės bus įrengtos Centriniame Klaipėdos terminale ir viena Klaipėdos konteinerių terminale. Jos turėtų pradėti veikti 2026-aisiais.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Konkursą laimėjusiai UAB „Vakarų resta“ pavesta parengti projektą, atlikti transformatorinių pamatų statybos ir infrastruktūros paruošimo kabelių tiesimui nuo transformatorinių iki krantinių darbus. Numatoma, kad šie darbai bus baigti iki gegužės. Sutarties suma siekia 238 tūkst. Eur.

Estijoje jau nuo praėjusių metų vidurio komplektuojama įranga, kuria laivams uoste nuo kranto bus tiekiama elektra. Ją tieks, montuos ir visus paleidimo bei derinimo darbus atliks įmonė „BLRT ERA AS“ Klaipėdos filialas. Šiam projektui įgyvendinti dar atliekamos viešųjų pirkimų procedūros elektros tinklų statybos darbams. Rangovui bus patikėta nutiesti kabelį nuo pastotės iki naujai pastatytų transformatorinių.

Klaipėdos uostas, įgyvendinęs šį infrastruktūros projektą, elektrą planuoja pirkti iš tiekėjų, kurie ją generuos iš atsinaujinančių šaltinių – vėjo, saulės.

Krantinių elektrifikavimo Klaipėdos uoste projektas iš dalies finansuojamas pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) Transporto programą. Projektui, kurio vertė siekia apie 11 milijonų eurų, įgyvendinti numatytas 8,6 milijono eurų siekiantis ES finansavimas.

Krantinių elektrifikacija numatyta ir tose krantinėse, prie kurių švartuojami konteinerius gabenantys laivai bei kruiziniai laineriai, taip pat Klaipėdos uosto laivynas. Visą numatytą uosto krantinių elektrifikavimo projektą tikimasi baigti 2028 m.

Šiandien į Klaipėdos uostą atplaukę laivai daugiausia naudoja dyzeliną. Šie degalai aprūpina laivą ne tik plaukiant, bet ir jam stovint uoste. Dyzelinu yra maitinami jo generatoriai. Remiantis Klaipėdos uosto veiklos poveikį vertinusių mokslininkų išvadomis, elektros tiekimo į laivus infrastruktūra krantinėse žymiai prisidėtų prie emisijų mažinimo.

Parengta pagal pranešimą spaudai

Žymos: | | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Klaipėdos/Mažosios Lietuvos istorija, Svarbu

Pirmieji lietuviški Klaipėdos uosto metai: augimą lydėjo priekaištai  (1)

Remdamasi Lietuvos centriniame valstybės archyve šiuo metu saugomais dokumentais ir kitais šaltiniais „Atvira Klaipėda“ toliau pasakoja apie tarpukario Klaipėdos kasdienybę. ...
2025-03-23
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uosto krova išaugo dešimtadaliu

Bendras krovos kiekis per pirmus du 2025-ųjų mėnesius, palyginti su praėjusių metų sausiu ir vasariu, Klaipėdos uoste padidėjo 10 proc. ...
2025-03-21
Skaityti daugiau

Švietimas

Uosto direkcijoje – moksleivių diskusija apie klimato kaitą

Nuo 2012-ųjų kasmet Žemės dieną greta Uosto direkcijos pastato vidurdienį suplazdanti Žemės vėliava skelbia ne tik pavasario lygiadienį, bet ir ...
2025-03-20
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
Loading
Share This