Pernai klaipėdiečiai viešuoju transportu važiavo dažniau

Svarbu, Transportas
Gintaras Neniškis, VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius
2025-02-27

Suvedėme praėjusių metų kelionių viešuoju transportu rezultatus. Pernai bendroje miesto ir regiono viešojo transporto sistemoje keliauta 38 480 113 kartus. Mieste atlikta 94% kelionių, antrojoje ir trečiojoje priemiesčio zonose – 6%.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Dauguma kelionių yra atliekama terminuotaisiais bilietais. Palanki rinkodara (kuo ilgesnio termino bilietas, tuo jis santykinai yra pigesnis) skatina keleivius taupyti perkant ilgesnio galiojimo bilietus. Pernai metinių (365 dienų) bilietų skaičius paaugo beveik tūkstančiu.

Vienas iš svarbių rodiklių, rodančių viešojo transporto efektyvumą, yra kelionių skaičius, tenkantis vienam gyventojui. Pernai šis skaičius, atsižvelgiant ir į augantį gyventojų skaičių, pasiekė 227 keliones vienam gyventojui.

Internetu – daugiausia

2024 m. peržengėme reikšmingą simbolinę ribą: pirmą kartą savitarna internetu buvo nupirkta daugiau bilietų nei kitais būdais kartu sudėjus – 51,56%. Palyginimui, 2013-aisiais, kai pasiūlėme šitą pardavimo kanalą, internetu bilietus pirko 6,42% keleivių.

Tokių rezultatų pasiekėme ne ribodami kitus pirkimo būdus – kaip kai kuriuose kituose miestuose – tačiau tobulindami savo paslaugą. Išlieka galimybė popierinį bilietą nusipirkti iš vairuotojo, kitų bilietų platinimo taškai yra spaudos kioskuose, parduotuvėse, stotyje, pačioje mūsų įstaigoje. Pokyčiai turi vykti natūraliai žmonėms atrandant patogiausią sau bilieto pirkimo būdą.

Mažiau popieriaus – greitesnė kelionė

Pernai patobulinta viešojo transporto bilietų rinkodara leido dvigubai sumažinti popierinių bilietų pirkimą iš vairuotojų. Jų per metus buvo nupirkta 1,2 milijono mažiau, ir dabar juos sparčiai išstumia kitos – pažangesnės, ekologiškesnės, pigesnės kartinių bilietų rūšys.

Popierinių bilietų pirkimo mažėjimas padeda išlaikyti vidutinį maršrutinį greitį – vairuotojas mažiau laiko stotelėje sugaišta juos pardavinėdamas. Eismo sąlygos gatvėse tampa vis sudėtingesnės, tad šios sutaupytos sekundės viešojo transporto sistemai yra labai svarbios.

Greitis – vienas iš esminių paslaugos kokybės parametrų, leidžiantis mums išlaikyti pozicijas konkurencijoje su kitomis susisiekimo rūšimis.

Specialios miesto lengvatos

Klaipėdos miesto taryba yra nustačiusi ir papildomas lengvatas, kurių nėra nacionaliniame lengvatų įstatyme. Dešimt eurų kainuojančiu metiniu bilietu gali naudotis pradinių mokyklų mokiniai ir pensininkai, vyresni nei 70 metų.

Šios lengvatos turi ryškų socialinį dėmenį. Išlaidas transportui taip taupo jaunos šeimos su vaikais bei vyriausi klaipėdiečiai, jau paprastai nebeturintys darbo pajamų.

Pernai nupirkti 3902 pradinuko bilietai ir net 14 843 senjoro bilietai. Taip nuo mažumės ugdomi lojalūs viešojo transporto naudotojai, o senjorams užtikrinamas mobilumo paslauga nepriklausomai nuo kartais galbūt ir labai kuklių jų pajamų.

Klaipėdos miesto viešojo transporto politika buvo ir išlieka viena socialiai jautriausių šalyje.

Priemiestyje augimas didžiausias

Gruodį įvyko svarbus simbolinis virsmas: priemiestinių maršrutų skaičius viršijo Klaipėdos miesto maršrutų skaičių. Mieste dabar turime 34 maršrutus, o užmiestyje – 38. Kelionių skaičiaus augimas užmiestyje taip pat yra spartesnis.

Lyginant 2023-2024 metų rezultatus, priemiesčio kelionių skaičius pernai paaugo 11% ir viršijo pusantro milijono. Klaipėdos rajono savivaldybėje gyvena apie 70 tūkstančių žmonių, todėl čia matome ženklų kelionių augimo potencialą.

Užmiesčio keleiviai sparčiai pereina prie pažangesnių atsiskaitymo už kelionę formų. Nuosekliai mažėja bilietų pirkimas iš vairuotojo, – ne tik santykinai, tačiau ir absoliučiais skaičiais. Auga atsiskaitymas iš e.piniginės kortelės žymint ją įlipus ir išlipant (CiCo), jau 27 tūkstančius kartų ten atsiskaityta bankine kortele.

Pusė visų užmiesčio kelionių atlikta su terminuotaisiais bilietais – zoninių terminuotųjų bilietų pernai nupirkta daugiau kaip 20 tūkstančių. Jais važinėja nuolatiniai keleiviai.

Minus milijonas lengvųjų automobilių

Specialistai skaičiuoja, kad lengvuoju automobiliu vidutiniškai važiuoja 1,4 žmogaus. Taip vertinant, pusantro milijono priemiesčio kelionių viešuoju transportu atstojo bent milijoną lengvųjų automobilių važiavimo per metus.

Nėra paslapties, kad artimojo priemiesčio gyventojų kelionės daugiausia yra į Klaipėdą, po Klaipėdą ir atgal, tad šis milijonas lengvųjų per metus, kurio išvengėme priemiestinio viešojo transporto dėka, svarbus ir ekologijai, ir eismo sąlygoms mieste. Ir ne tik mieste: priemiesčio gyvenviečių gatvės yra žemos kategorijos, nepritaikytos dideliems srautams, spūstys piko metu yra ir ten.

Šiemet tempo nemažinsime

Esamos sąlygos leidžia tikėtis, kad šiemet keleivių skaičius viršys pernykštį. Miesto taryba apsisprendė palikti tokią pačią bilietų kainą, tai padeda palaikyti viešojo transporto konkurencingumą lyginant su kitais keliavimo būdais.

Metų eigoje turėtų ženkliai pagerėti ir autobusų parko kokybė – vežėjai į trasą išleis 76 naujus elektrinius autobusus. Bendras elektrobusų parkas pasieks 117 vienetų – tai bus didžiausias skaičius Lietuvoje.

O kasdienis kruopštus mūsų eismo inžinierių darbas leis palaikyti kitus paslaugos kokybės parametrus – patikimumą, reguliarumą, tvarkaraščių patogumą.

Žymos: | | | | | | |

Komentarai:

Komentarai uždrausti.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

„Dancer“ gamintojai skelbiamas bankrotas (3)

Klaipėdos apygardos teismas priėmė sprendimą iškelti bankroto bylą Klaipėdoje įsikūrusiai elektrobusus „Dancer“ gaminančiai bendrovei „Vėjo projektai“.  „Atvira Klaipėda jau nekart ...
2025-04-09
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Ar šoferiai užplūdo senamiestį pietų metu? (11)

Praėjus trims mėnesiams nuo to laiko, kai kai Klaipėdos senamiestyje automobilį porai valandų pietų metu galima pastatyti nemokamai, situaciją verslininkai ...
2025-03-31
Skaityti daugiau

Transportas

M8 ieškomas laikinas vežėjas

Klaipėdos miesto savivaldybės paskelbė konkursą dėl keleivių vežimo M8 maršrutu paslaugos. Jį laimėjęs vežėjas dirbs tik 6 mėnesius – iki ...
2025-03-25
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
Loading
Share This