
Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2025-03-03 |
„Neliks galvos skausmo dėl automobilių statymo: miestas sprendžia parkavimo problemą“, – taip giriantis dabartinei miesto valdžiai, Kauno g. 25 namo gyventojai tikina, jog susidūrė su absurdu ir nesupranta ties šiuo namu įgyvendinamo projekto esmės.
Kaip nutiko, kad dingo apie 60 proc. žmonėms žadėtų parkavimo vietų, Klaipėdos savivaldybė nepaaiškina, tik tikina, kad ieškos būdų, jog čia atsirastų dar keletas papildomų.
Martyno Vainoriaus nuotr.
„Problema buvo su įvažiavimu ties mūsų namu, kaip ir visoje gatvėje. Aktyviai dalyvavome viešinimo procedūrose ir gavom pažadą, kad prie namo bus padaryta 30 parkavimo vietų, o visiems trims ties šiuo įvažiavimu esantiems namams – 113 vietų, nors pradinis projektuotojų pasiūlymas buvo su 61 vieta trims namams su 230 butų. Aktyviai susirašinėjome su projektuotojais ir gavome patvirtinimus, kad vietų skaičius nemažės. Tačiau kai projektas buvo pradėtas vykdyti, kažkur dingo apie 60 procentų žadėtų parkavimo vietų ties mūsų namu, kuriame yra šešios laiptinės su 85 butais. Jam skiriama tik 13 parkavimo vietų – iš esmės po du automobilius kiekvienai laiptinei ir tai, jei neatvažiuos ir nestatys automobilių darželio lankytojai, darbuotojai. Toks jausmas, kad projektas vykdomas atsainiai, neatsižvelgiant į gyventojų poreikius“, – „Atvirai Klaipėdai“ dėstė viena iš Kauno g. 25 namo gyventojų.
Kad jos žodžiai nėra tušti, moteris iliustravo dokumentais.
2021-ųjų lapkritį 14 šio namo gyventojų raštu kreipėsi į UAB „Skaitmeninis lapas“, kuri už beveik 93 tūkst. eurų rengė automobilių stovėjimo aikštelių techninio darbo projektą ir įsipareigojo atlikti jo vykdymo priežiūros paslaugas.
„Šiuo metu prie namo esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje telpa 16 automobilių. Dar apie 20-25 automobiliai yra parkuojami palei darželio tvorą, įvažiavimo atkarpoje link Kauno g. 23 namo ant žalios vejos bei Kauno g. įrengtose parkavimo vietose. <…> Piko valandomis nuo 7.30 val. iki 8.30 val. ir nuo 16 val. iki 17.30 val. šių kiemų apkrova išauga kelis kartus, nes į Kauno g. 27 esantį vaikų darželį „Žiogelis“ vaikus atveža/išsiveža tėveliai su automobiliais. <…> Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad Kauno g. 25 namo kieme savo automobilius stato ir į darbą atvykstantys tiek to pačio darželio darbuotojai, tiek ir Klaipėdos AVPK, esančio Kauno g. 6, darbuotojai. Pagal pateiktą projektinį pasiūlymą numatomas stovėjimo vietų skaičius prie Kauno g. 25 namo – 10, prie 23 namo – 41, prie 23A namo – 10. Taigi, bendroje sumoje šiuose kiemuose planuojama įrengti 61 stovėjimo vietą. Tai yra beveik tiek pat vietų kiek ir yra šiuo metu, neatsižvelgiant į tai, kad poreikis yra ženkliai didesnis. Atkreipiame dėmesį, kad prie Kauno g. 25 namo automobilių stovėjimo vietų skaičius yra ženkliai sumažinamas iš šiuo metų esančių 16 vietų iki 10 vietų, kas ženkliai pablogina gyventojų gerbūvį bei teisėtus interesus. <…> Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2021-04-29 sprendimu Nr. T2-87 nuo 2022 m. sausio 1 d. parkavimas iki Kauno g. yra apmokestinamas. Taigi nuo 2022-01-01 Kauno g. 25 namas patenka į mėlynąją zoną ir pagal tarybos sprendimą leidimas gyventojui už pirmą transporto priemonę kainuos 10 Eur, už antrą – 72 Eur. Vertinant pastarąsias dvi aplinkybes peršasi išvada, kad gyventojas, susimokėjęs už leidimą, greičiausiai net neturės, kur pasistatyti automobilio“, – dėstė gyventojai.
Jie prašė suprojektuoti papildomą automobilių stovėjimo aikštelę su bent 40 vietų. Anot žmonių, šios aikštelės vietą galima būtų numatyti mažinant žaliuosius plotus. Taip pat gyventojai siūlė automobilių statymo padėtį nustatyti galu į namą, kaip ir buvo iki tol.
„Nesant galimybės nustatyti padėtį galu į namą, siūlome nustatyti automobilių statymą 45° ar 60° kampu“, – dėstė žmonės.
„Papildomai įvertinus galimybes ir atsižvelgiant į siūlymus, yra pakoreguoti projektiniai sprendiniai, asfalto danga numatoma iki sklypo ribos. Kauno g. 25 kieme numatomas statmenas automobilių parkavimas su 30 vietų (padidinamas 14 vietų). Kauno g. 23 kieme numatomas statmenas automobilių parkavimas su 26 vietų. Kauno g. 23A kieme numatomas statmenas automobilių parkavimas su 28 vietomis. Tarp Kauno g. 23 ir Kauno g. 25 namų išplėsta nauja papildoma parkavimo aikštelė su 29 vietomis. Bendras vietų skaičius šioje teritorijoje 113, vietų, vietoje esamų 61“, – tokio el. laiško iš projektuotojų baigiantis 2021-iesiems sulaukė gyventojų atstovė.
Analogiški teiginiai buvo išdėstyti ir atsakymuose į pastabą projektiniams pasiūlymams.
O projektiniuose sprendiniuose buvo nurodoma, kad prie Kauno g. 25 namo bus net 45 automobilių stovėjimo vietos.
Visgi dabar konkursinės rangovams skirtos medžiagos brėžiniuose jau nurodoma, kad ties šiuo namu bus tik 13 vietų automobiliams, kurie bus statomi lygiagrečiai namui, o ne stamenai.
„Atvira Klaipėda“ paprašė savivaldybės atsakyti, kodėl nėra neįgyvendinami gyventojams duoti pažadai ir ar dar įmanoma projekto korekcija įrengti tiek vietų, kiek žadėta – nuo 30 iki 45.
Savivaldybės administracijos Komunikacijos skyrius atsiuntė Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo skyriaus vedėjos Ingos Kubilienės komentarą, kuriame nėra nė vieno žodžio, paaiškinančio, kodėl nevykdomi gyventojams duoti pažadai.
„Savivaldybė peržiūri sprendinius ir ieško galimybių padidinti parkavimo vietų skaičių. Vertinama galimybė papildomai įrengti iki 8 vietų, tačiau didinant parkavimo vietų skaičių, gali tekti šalinti keletą medžių. Sprendimas nėra priimtas, ieškoma galimų alternatyvių sprendinių“, – rašoma šiame komentare.
„Parkavimo problemos mieste buvo nepakankamai efektyviai sprendžiamos gana ilgą laiką, todėl dedame maksimalias pastangas, kad situacija keistųsi iš esmės. Gyventojai turi jausti realius pokyčius – nuo patogesnio susisiekimo miesto gatvėmis iki pakankamo automobilių statymo vietų skaičiaus ar tvarkingesnės aplinkos daugiabučių kiemuose“, – savivaldybės platintame pranešime spaudai po pasivaikščiojimo Kauno gatvės kiemuose vasario viduryje buvo cituojamas meras Arvydas Vaitkus.
Savivaldybė tikina, kad užbaigus Kauno mikrorajono projektus, šioje miesto dalyje bus sukurtos 967 naujos parkavimo vietos.
Kaip jūs visi kurie ko.entuja nesuprantate, įjunkite kritinį mąstymą, svarbiausia projektas ir praplauti pinigai. Aleliuja, juk atkatą tai gauna. O jūs nervinatės
Maziau supudytu sharanu bus kiemuose, pesciom ar viesuoju pavazines
Tiems, kurie čia piktinasi medžiais, galiu pasakyti – greitai be jų Jūs užversit kojas,. Nes medžiai valo orą, suteikia žmonėms stiprybės ir šviežio oro, mažina stresą ir t.t. Neveltui vienas žymus profesorius, tyrinėjęs medžių poveikį žmogui, paklaustas kiek medžių reikia sodinti miestuose, pasakė KIEK GALIMA DAUGIAU!
Restauruoti -visada yra sunkiau, bet pradiniame projekte statomas daugiabutis [23but] ir su pozeminiu garazu 10 vnt ir kieme 4auto is kuriu 2 vietos invalidams . Priduodant objekta atsiranda 27 butai , o auto vietu nera. Tai va kaip dirba mieSto savivaldybes administracija ?,ATSAKINGI uz tokia tvarka.
tai ir vėl reikės parkuotis prie Akropolio, nes ant pievos nenoriu. Bet įtariu tokių gudručių atsiras ir vėl bus visur tešlynai.
pats geriausias miesto burmistras tai vaitkus.Bus tvarka su situom zmoga.
Labai keistas sprendimas šitaip pasielgti ir neįvertinti realaus poreikio stovėjimo vietų. Savivaldybės darbuotojams poreikio įvertinimui pakako vien pasiimti duomenis apie įsigytus parkavimo leidimus namų gyventoju. O bet tačiau kam daryti kai galima nieko nedaryti ir tik garsiai askaluoti kaip viskas bus gerai. Nors namo gyventojai dar projektavimo metu pareiškė pastabas jog taip nebus gerai.
Keisčiausia tai, kad perkant statybos darbų paslaugą projekte yra sprendinys su 30 parkavimo vietų, su brėžiniu ir aprašymu. O dabar svarsto surasti IKI 8 papildomų vietų kažkur. Tikėkimės ne prie Akropolio.
Nu jo, aš prie nuosavo namo minimum 6 mašinas galiu pastatyti, o čia 85-iems butams…
Tikra nesamonė…
Kokius mokslus reikua baigti, kad taip suprojektuoti
1+1= -2?
Gryna tiesa apie situaciją prie šio namo. Iš vis nesuprantu, kaip darant tokius projektus savivaldybė nesugeba kartu spręsti ir darželio klientų parkavimo problemos: aptverta tetitorija didžiulė, užtektų padaryti įvažą tiesiai iš Kauno g. , kaip ir buvo varteliai dar sovietmečiu numatyti, bet ne, viskas aptverta, o vienintėlę darželio ir trijų namų įvažą realiai dar ir sumažina, nesprendžiamos jokios realios parkavimo problemos, atrodo viskas daroma tik dėl akių. Galėtų atsakingi darbuotojai čia atvažiuoti pastovėti ir pažiūrėti pusvalanduką kai atvažiuojama pasiimti vaikų ir baigiasi darbai. Garantuoju, kad baigus asfaltavimus vėl bus purvynai kaip ir buvo iki šiol, nes visi automobiliai „lips” ant žaliosios zonos. Gėda.
užsakė projektą ? Matyt savivaldybės klerkai neturėjo reikalo ” pastovėti ir pažiūrėti ” kas vyksta ? Gėda , pritariu .
Su parkavimo vietų sutvarkymu, mūsų „įžymioji” Girskienė vėl pateko į seimą. O žmonės, tiksliau avinų banda vėl ja pasitikėjo. Vadinasi eilinį kartą išdūrė klaipėdiečius. Jai dabar svarbiau globos namus įsirengti Švėkšnoje, nei apmulkinti klaipėdiečiai.
jūs begėdis pletkininkas .
Parkavimo vietas žadėjo Vaitkus, jo pažadai čia, Girskienė mažai tam įtakos teturi. Kokiu reikia būti naiviu, kad patikėti, jog seimo narys gali įgyvendinti tokius pažadus.
Na, o dėl senelių namų – tai jie jau atidaryti kurį laiką ir labai negeros žinios sklinda, kad senukai prastai prižiūrimi, nešvara ir dulkės…
Manau neprofesionali, privalo būti atleista iš darbo. Visa miesta iškirto.
Gal jūs medelių mylėtojai važiuokit gyvent į sodybas o ne mieste smirdėkit.
Tie „miškininkai” tikri stabdžiai. Jeigu jiems leistų rinktis, kur gyventi medyje ar tvarkingame mieste, garantuotai pasirinktų gandralizdį medyje
Kada daromas Projektas PRIVALO PRIE KIEKVIENO NAMO ĮRENGTI 2vietos neįgaliesiems. Dėl to 5 namams vietu sumažėja 10vnt.
Ir kai daro vietas su linijomis pamažėle vietu skaičius. Pagal reglamenta juostos plačios.