Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2025-03-20 |
Ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) atmetė Kamineros krovinių terminalo (KKT) skundą dėl Konkurencijos tarybos sprendimo neatlikti tyrimo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atžvilgiu.
KKT buvo įsitikinęs, kad direkcija jam, kaip uosto žemės nuomininkui, sudarė prastesnes sąlygas vykdyti krovos veiklą, nes jis nuomos sutartimi turi prisiimti įsipareigojimus už uosto infrastruktūros – geležinkelio atšakos – įvedimą, o kitos uosto kompanijoms tokių įsipareigojimų esą neturi.
Terminalas savo ieškinyje tvirtino, kad Konkurencijos taryba apie vienuolika mėnesių po jo kreipimosi 2022 m. rugsėjį įvairiais būdais ir iš įvairių šaltinių rinko informaciją, reikšmingą tyrimui, ir jau turi pakankamai duomenų, leidžiančių jį pradėti. Esą atlikus tyrimą būtų užtikrinta veiksminga konkurencija uoste bei sudarytos sąlygos nuosekliai jo plėtrai.
Tuo metu Konkurencijos taryba tvirtino, jog toks KKT prašymas neatitinka jos veiklos prioriteto. Esą tokiu tyrimu įtaka būtų daroma ne reikšmingai daliai Lietuvoje veikiančių ūkio subjektų ir vartotojų, bet tik pačiam terminalui.
Pernai sausį Regionų administracinis teismas atmetė tokį KKT skundą, bet šis verdiktas dar galėjo būti skundžiamas LVAT ir kompanija tai padarė. Tačiau bylą išnagrinėjusi kolegija, kurią sudarė teisėjai Ričardas Piličiauskas, Ramūnas Gadliauskas ir Arūnas Sutkevičius, taip pat konstatavo, kad krovos kompanijos pretenzijos yra nepagrįstos.
„Apeliaciniame skunde nėra argumentų apie tai, kad minėti galimi konkurencijos ribojimai yra tokio masto, kad juos tirdama Konkurencijos taryba reikšmingai prisidėtų prie veiksmingos konkurencijos apsaugos, taip pat užtikrintų kuo didesnę vartotojų gerovę“, – rašoma neskundžiamoje LVAT nutartyje.
KKT vadovas Vaidas Intas šią savaitę dienraščiui „Vakarų ekspresas“ duotame interviu teigė, jog jau dešimt metų gyvena viltimi, kad kažkada turės geležinkelį.
„Be jo mums sunku konkuruoti, negalime tiesiai iš laivų krauti krovinių į vagonus, tausoti aplinką. Girdime, kad specialusis planas yra vykdomas, bet kuriais metais bus tiesiamas geležinkelis, kol kas neturime jokių žinių. Esame informuoti tik tiek, kad 2025 metų birželį bus baigta pagal specialiųjų planą vykdoma sklypų, kurie trukdo geležinkeliui tiesti, paėmimo procedūra“, – teigė jis.
Parašykite komentarą