Neskundžiamas verdiktas: Kamineros krovinių terminalo pretenzijos – nepagrįstos

Svarbu, Uostas ir jūra
Avatar photoMartynas Vainorius
2025-03-20

Ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) atmetė Kamineros krovinių terminalo (KKT) skundą dėl Konkurencijos tarybos sprendimo neatlikti tyrimo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atžvilgiu.

„Atviros Klaipėdos“ archyvo nuotr.

KKT buvo įsitikinęs, kad direkcija jam, kaip uosto žemės nuomininkui, sudarė prastesnes sąlygas vykdyti krovos veiklą, nes jis nuomos sutartimi turi prisiimti įsipareigojimus už uosto infrastruktūros – geležinkelio atšakos – įvedimą, o kitos uosto kompanijoms tokių įsipareigojimų esą neturi.

Terminalas savo ieškinyje tvirtino, kad Konkurencijos taryba apie vienuolika mėnesių po jo kreipimosi 2022 m. rugsėjį įvairiais būdais ir iš įvairių šaltinių rinko informaciją, reikšmingą tyrimui, ir jau turi pakankamai duomenų, leidžiančių jį pradėti. Esą atlikus tyrimą būtų užtikrinta veiksminga konkurencija uoste bei sudarytos sąlygos nuosekliai jo plėtrai.

Tuo metu Konkurencijos taryba tvirtino, jog toks KKT prašymas neatitinka jos veiklos prioriteto. Esą tokiu tyrimu įtaka būtų daroma ne reikšmingai daliai Lietuvoje veikiančių ūkio subjektų ir vartotojų, bet tik pačiam terminalui.

Pernai sausį Regionų administracinis teismas atmetė tokį KKT skundą, bet šis verdiktas dar galėjo būti skundžiamas LVAT ir kompanija tai padarė. Tačiau bylą išnagrinėjusi kolegija, kurią sudarė teisėjai Ričardas Piličiauskas, Ramūnas Gadliauskas ir Arūnas Sutkevičius, taip pat konstatavo, kad krovos kompanijos pretenzijos yra nepagrįstos.

„Apeliaciniame skunde nėra argumentų apie tai, kad minėti galimi konkurencijos ribojimai yra tokio masto, kad juos tirdama Konkurencijos taryba reikšmingai prisidėtų prie veiksmingos konkurencijos apsaugos, taip pat užtikrintų kuo didesnę vartotojų gerovę“, – rašoma neskundžiamoje LVAT nutartyje.

KKT vadovas Vaidas Intas šią savaitę dienraščiui „Vakarų ekspresas“ duotame interviu teigė, jog jau dešimt metų gyvena viltimi, kad kažkada turės geležinkelį.

„Be jo mums sunku konkuruoti, negalime tiesiai iš laivų krauti krovinių į vagonus, tausoti aplinką. Girdime, kad specialusis planas yra vykdomas, bet kuriais metais bus tiesiamas geležinkelis, kol kas neturime jokių žinių. Esame informuoti tik tiek, kad 2025 metų birželį bus baigta pagal specialiųjų planą vykdoma sklypų, kurie trukdo geležinkeliui tiesti, paėmimo procedūra“, – teigė jis.

Žymos: | | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Švietimas

Uosto direkcijoje – moksleivių diskusija apie klimato kaitą

Nuo 2012-ųjų kasmet Žemės dieną greta Uosto direkcijos pastato vidurdienį suplazdanti Žemės vėliava skelbia ne tik pavasario lygiadienį, bet ir ...
2025-03-20
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

„Grigeo Klaipėda“ jaučiasi demonizuojama 

Klaipėdos apygardos teisme iš esmės nepajuda nuo 2023-iųjų pradžios čia esanti byla, kurioje uostamiesčio savivaldybės valdoma AB „Klaipėdos vanduo“ siekia ...
2025-03-19
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Paskelbtas naujas pietinio uosto projektavimo konkursas (2)

Uosto direkcija iš naujo paskelbė konkursą dėl pietinės uosto dalies statybos projektinių pasiūlymų parengimo ir statybą leidžiančio dokumento gavimo. Direkcija siekia, kad ...
2025-03-18
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
undefined
Loading
Share This