Muzikinis teatras naują sezoną pradės su „Kelione“

Kultūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-09-18

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras (KMVT) savo 38-ąjį sezoną spalio 4 d. pradės pirmą kartą Lietuvoje pastatyta Philipo Glasso opera „Kelionė“.

Anot teatro, šios premjeros režisierių ir jo suburtą statytojų komandą buvo nuspręsta atrinkti konkurso keliu. Konkursas sulaukė didelio susidomėjimo – buvo gautos net 43 paraiškos iš Lietuvos ir užsienio šalių: Italijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Lenkijos, Meksikos, Ispanijos ir kt. Konkurso nugalėtojais tapo režisierė Chiara Osella iš Italijos ir jos suburta komanda: Carlo Massari (režisūra, choreografija), Eleonora Peronetti (scenografija) ir Emilia Zagnoli (kostiumų dizainas).

Operos „Kelionė“ muzikos vadovas ir dirigentas Dante Santiago Anzolini yra įvairiapusiškumu pasižymintis muzikas – dirigentas, pianistas, kompozitorius ir aranžuotojas, pelnęs tarptautinį pripažinimą išskirtinėmis vėlyvojo romantizmo ir šiuolaikinės muzikos interpretacijomis. Maestro koncertinių gastrolių ir sceninių pastatymų maršrutai driekiasi per visą Europą, Jungtines Amerikos Valstijas, Pietų Ameriką ir Pietų Afriką. 1994 m. D. S. Anzolini KMVT G. Verdi operą „Traviata“.

Vienu įtakingiausių mūsų laikų kompozitoriumi tituluojamas 86-erių Ph. Glassas parašė 23 operas, tačiau iki šiol nė viena iš jų Lietuvoje nebuvo atlikta. Trijų veiksmų opera „Kelionė” buvo sukurta Metropolitan operos užsakymu 500-osioms Kristupo Kolumbo kelionės į Ameriką metinėms pažymėti. Operos pasaulinė premjera įvyko 1992 m. spalio 12 d. Metropolitan Operoje (JAV), europinė premjera – 2002 m. spalio 6 d. Linzo valstybinėje operoje (Austrija). Operos libretą anglų, lotynų ir ispanų kalba parašė Davidas Henry Hwangas, remdamasis paties kompozitoriaus sukurta istorija.

Pasak kompozitoriaus P. Glasso, operos „Kelionė“ siužetas pasakoja apie atradimus ir atradėjus – tuos bebaimius žmones, kurie nuo pat žmonijos istorijos pradžios savo noru ir net be jokio apgailestavimo palikdavo jiems pažįstamą, saugų pasaulį, beatodairiškai nerdami nežinomybėn pasitikti savo ateities.

„Teatras daug metų klajojo, ieškodamas savo tapatybės, keisdamas pavadinimus ir gyvavimo formas, įsikurdamas įvairiose erdvėse, be savo veiklai tinkamo pastato, ir gyvuodamas tik idėjos vedinų žmonių dėka. Glasso opera „Kelionė” yra veikalas, galintis atvesti Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą į naująjį kelionės etapą – gyvavimą naujuose teatro rūmuose“, – pranešime cituojama KVMT pavaduotoja menui Audronė Juozauskaitė.

Žymos: | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Teatras kvepės šlapimu?*

Spyglio bičiulis, praėjusį savaitgalį pirmą kartą apsilankęs naujajame Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastate, pasidalino, kad ten jį labiausiai sužavėjo vyrų ...
2024-12-23
Skaityti daugiau

Veidai

Rūta Bunikytė: „Iššūkius įveikti padeda smalsumas, aistra, racionalus protas“

„Noriu, kad kiekvienas darbas keltų kūrybinį iššūkį, būtų kažkas naujo. Pastatymas man – kaskart naujas universitetas“, – sako Klaipėdos valstybinio ...
2024-12-16
Skaityti daugiau

Veidai

Tomas Ambrozaitis: „Teatrą reikia pripildyti kūrybos“

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis, kalbėdamas apie orkestro muzikantų darbą sako, kad kiekviena muzikinė interpretacija reikalauja ...
2024-12-09
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This