„Mąstyk, kurk, patirk: nuo idėjos iki inovacijos“ (1)

Mums rašo
Rita Zabitienė, Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja
2025-02-26

Pasidalinti patirtimi, naujomis idėjomis, pasinerti į kūrybinius procesus bei susipažinti su inovacijomis vasario 19 dieną į Klaipėdą susirinko Lietuvos progimnazijų vadovai, mokytojai ir mokiniai. Klaipėdos Simono Dacho progimnazija, šiemet švenčianti 170 metų jubiliejų, kartu su Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centru surengė respublikinę konferenciją „Mąstyk, kurk, patirk: nuo idėjos iki inovacijos“.

Dešimtmetį mokyklai vadovaujanti direktorė Daiva Marozienė džiaugėsi „tūkstančiais įvykdytų idėjų kartu su visa mokyklos bendruomene – bendruomene, kuri uždega vaikų akis ir padeda auginti sparnus“. Vadovė įkvepiančiai kvietė konferencijos dalyvius „pasinerti į patyrimo erdvę“, susipažinti su progimnazijoje vykdomomis inovatyviomis veiklomis ir projektais, išbandyti naujas kūrybines idėjas per individualias patirtis.

Išsamią mokyklos istoriją, kuri siekia net Prūsijos laikus, pristatė istorijos mokytoja metodininkė Loreta Vaivadienė. Mokyklos istorija prasideda nuo 1855 m. gruodžio 17 d., kai tuomet dar Prūsijai priklausančiame Mėmelio mieste įkuriama Naujamiesčio 2-oji mergaičių pradinė mokykla. Net sunkiausiais laikais, nors ir keitėsi pavadinimai, tačiau mokykloje visus 170 metų, be pertrūkio, vyko ugdymas: 1897 m. Parko mokykla jau tapo progimnazija, 1932 m. mokyklai suteiktas poeto Simono Dacho vardas (Simon Dach Schule), 1945 m. okupavusi Klaipėdą sovietų valdžia panaikino Simono Dacho vardą ir reorganizavo mokyklą į rusišką pradinę, vėliau septynmetę, 1975 m. vietoje rusiškos mokyklos sukurta 7-oji lietuviška vidurinė mokykla. 1990 m. atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, mokyklos bendruomenė stengėsi atgaivinti geriausias praeities tradicijas – 1995 metais mokyklai grąžintas Simono Dacho vardas.

Konferencijos dalyviai turėjo galimybę išgirsti įkvepiančias paskaitas. Su kompetencijomis, būtinomis ateities rinkai, supažindino Lietuvos Junior Achievement vadovė Andželika Rusteikienė: trumpai apžvelgusi ekonomikos istoriją, ji stabtelėjo prie dirbtinio intelekto poveikio žmogui, ir teigė, kad šis progresas neišvengiamas: keičiasi laikai, keičiasi ir darbo rinka, kuriai reikalingi technologijas gebantys valdyti darbuotojai. Lektorė išskyrė mokyklos svarbą kintančioje darbo rinkoje – „progreso kūrėjus užaugina mokykla“, kuri ugdo atsakingą, kūrybingą ir rūpestingą asmenybę. 170 metų besitęsiančią progimnazijos istoriją A. Rusteikienė susiejo su rūpesčiu: „rūpestis yra ėjimas pirmyn – visa, kas gražiausia, ateina per rūpestį“. Kad ir kokiame technologijų amžiuje begyventume, reikalingas žmogus – rūpestingas lyderis, gebantis vesti komandą pirmyn.

Kitu pranešimu „Transformacijos džiunglėse: kaip nepasiklysti, o triumfuoti“ kvietė nebijoti mokymų fasilitatorė, pokyčių konsultantė, „Žinių radijo“ laidos „Įjunkim šviesą“ autorė bei vedėja Monika Šerėnienė. Dalyviai galėjo pamatyti, kaip kompetencijos sujungia žinias ir praktiką, suprasti, kaip klestėti nuolatiniame pokytyje, ko reikia tvirtai komandai, sužinoti, kaip trūkumus paversti privalumais. Pokyčių konsultantė pateikė pavyzdžių, kaip kūrybiški sprendimai padeda įtraukti ir suvienyti bendruomenę, pabrėžė, kad ryšio kūrimas yra raktas į sėkmingą Lietuvos mokyklų ateitį, o Klaipėdos S. Dacho progimnazijai palinkėjo ir toliau būti besikeičiančia, inovatyvia mokykla.

Po įkvėpimo sesijos mokytojai pasinėrė į potyrius. Konferencijos dalyviams parengtos penkios patirtuvių veiklos, kuriose patirtimi ir įkvepiančiomis ugdymo istorijomis dalijosi S. Dacho progimnazijos mokytojai. Patirtuvėse „Emocinio ugdymo galia“ pristatyti mokinių konfliktų sprendimo būdai, taikant vaidinimų simuliacijas, ir refleksiniai atsipalaidavimo metodai, skirti savitvardai stiprinti. Be to, mokytojai dalijosi praktinių užduočių, skirtų mokiniams, kuriems yra sudėtinga įveikti ugdymo procese kylančius sunkumus, pavyzdžiais. Vyko empatijos eksperimentas: pateiktos praktinės užduotys, padedančios suprasti mokinių patiriamus sunkumus, suvokti įtraukiojo ugdymo iššūkius. Taip pat pasidalinta patirtimi ir darbo metodais, kaip dirbti su emocijų ir elgesio sunkumų turinčiais vaikais, vyko emocinio ir socialinio ugdymo patyriminės veiklos. Patyriminėse dirbtuvėse „Socialinė atsakomybė ir darni visuomenė“ susipažinta, kaip mąstyti ekologiškai, išbandant 17 darnaus vystymosi tikslų, išbandytas orientacinės veiklos metodas, pristatyti drąsūs rytojaus sprendimai einant kūrybiškumo ir novatoriško verslumo keliu bei atvertos galimybės, kūrybiškai ugdytis per socialinę etikos prizmę. „Novatoriškumo kode“ pristatyta finansinio raštingumo ugdymo patirtis įgyvendinant novatoriško verslumo programą pradinio ugdymo klasėse, demonstruotos mokinių sukurtos mokymo priemonės ir pasidalinta idėjų generavimo bei problemų sprendimo metodų praktinio taikymo įžvalgomis. Taip pat pristatytos verslumo ir karjeros ugdymo patirtys, pademonstruotas mokyklos istorijos pateikimas šiuolaikiniais būdais. „Kūrybiškumo DNR“ patirtuvių dalyviai mokėsi žaisdami, kūrybiškai spręsdami kilusias problemas pabėgimų kambaryje, integravo technologijas į kūrybiškumo ugdymą, pritaikant užduotis skirtingų gebėjimų vaikams, išbandė kūrimą su DI, susipažino su projektu „ArtMile“. Su konfliktų (švietimo sistemoje) sprendimo mediacija supažindino mediatorės Andžela Tamašauskienė, Bernadeta Malinauskienė. Mokyklose konfliktų sprendimo mediacija išbandyta kaip projektas, o konferencijos dalyviai turėjo puikią galimybę susipažinti su šia nauja sritimi, išbandyti konfliktų sprendimo būdus.

Mokinių grupėms surengta „Mokinių motyvacija – kelias į sėkmę“ patirtuvių programa, pristatytos keturios veiklos: „Žaliojo ekrano dirbtuvės“, „Veikla, kuri kviečia kurti“, „Kūrybinė improvizacija“ ir „Diskusijų forumas“. Džiugu, kad net atostogų metu mokiniai skyrė laiko naujiems potyriams su bendraamžiais. Jie susipažino su „Žaliojo ekrano“ naudojimo technika, galėjo įsiamžinti senovinėse nuotraukos šalia Taravos Anikės, lavino kūrybines kompetencijas, kūrė abstrakciją  naudodami kelių dailės technikų derinį bei išbandė netradicines  technikas, debatuose aptarė pojūčius ir patirtis.

Kol mokytojai ir mokiniai dalijosi patirtimis, keturių ugdymo įstaigų vadovai – Klaipėdos Simono Dacho, Mažeikių „Pavasario“, Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijų ir Kauno Veršvų gimnazijos – aptarė ateities bendradarbiavimo planus. Klaipėdos S. Dacho progimnazijos respublikinės konferencijos „Mąstyk, kurk, patirk: nuo idėjos iki inovacijos“ dalyviai liko sužavėti patirtuvių temomis, turiniu, potyriais ir idėjomis.

Žymos: | | | | | | | |

Komentarai (1):

Įrašo “„Mąstyk, kurk, patirk: nuo idėjos iki inovacijos“” komentarų : 1

  1. V parašė:

    Nusibaigus mokykla su savo mokytojais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Švietimas

Moksleiviai pristatė tvarumo idėjas

Klaipėdos universitete įvykusiame EU-CONEXUS organizuojamo mokyklų konkurso „Think Smart, Create Green“ nacionaliniame etape nugalėtojais tapo Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos ir ...
2025-03-20
Skaityti daugiau

Miestas

Klaipėda nušvis jau vasario 20-ąją

Klaipėdos šviesų festivalis sugrįžta vasario 20-22 d., kartu skelbdamas ir Simono Dacho metų pradžią. Festivalio programoje – keliolika intriguojančių projektų, ...
2025-02-11
Skaityti daugiau

Kultūra

Šie metai Klaipėdoje dedikuoti Simonui Dachui

Klaipėdos miesto savivaldybės taryba ketvirtadienį 2025-uosius metus paskelbė Simono Dacho metais ir pavedė administracijos direktoriui organizuoti šio Mėmelyje prieš 420 ...
2025-01-30
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
undefined
Loading
Share This