
Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2025-03-20 |
Klaipėdos Litorinos mokyklos mokiniai Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną paminėjo judriais žaidimais, interaktyviomis viktorinomis ir smagiomis varžytuvėmis. Atsakinėdami į interaktyviame ekrane besikeičiančius klausimus vaikai žodžiais ir judesiais demonstravo žinias apie savo šalį. Pasitikrinę gebėjimus mokiniai užliejo mokyklos erdves įvairaus pavidalo trispalvėmis: vieni širdžiai brangias spalvas įtraukė į šokį, kiti stengėsi paskraidinti trijų spalvų balionėlius, o vyriausiesiems teko parungtyniauti vėliavos nešimo trasoje, kad kuo greičiau įstatytų ją į stovą.
Kodėl buvo pasirinkta tokia neįprasta šventės forma? Tam įtakos turėjo nuo 2021 metų rugsėjo vykstantis sporto projektas „Judriosios popietės“, bendrai finansuojamas Sporto rėmimo fondo lėšomis.
Skaitmeninę kartą įtikinti judėjimo nauda nėra lengva, todėl Litorinos mokyklos mokytojai pasinaudojo šiuo XXI amžiaus pomėgiu ir parengė projektą, įtraukusį visą bendruomenę į išmaniųjų technologijų – interaktyvių ekranų ir grindų – siūlomus judrumo žaidimus ir užsiėmimus.
Per ketverius metus mokykloje atsirado moderni, vaikų poreikiams pritaikyta sporto įranga ir inventorius. Mokinių traukos vieta tapo interaktyviomis grindimis ir lentomis aprūpintos zonos, kuriose įtraukiančių žaidimų forma lavinami visi pažintiniai procesai, komunikavimo ir socialiniai įgūdžiai, formuojamas įprotis sportuoti ir judėti ne tik per pamokas, bet ir laisvalaikio metu.
„FlySky“ interaktyvios grindys ne tik skatina vaikus judėti, bet tuo pačiu atlieka ugdomąjį darbą, kadangi į jas įdiegta programinė įranga siūlo judesių koordinaciją, suvokimą, jutiminę integraciją, dėmesio koncentraciją, kūrybiškumą lavinančius žaidimus ir užduotis. Žaisdami vaikai įtvirtina ir pamokų metu įgytas žinias. Kadangi interaktyvios grindys veikia tik judesio pagalba, mokytojams ir auklėtojams nebereikia išradinėti dviračio, užtenka parinkti vaikams žaidimą ir judrumo dozė – garantuota! Vyresnieji įkvėpimo semiasi internete – pasirinkę mėgstamus šokius ar aerobikos užsiėmimus, jie vis dažniau buriasi prie interaktyvių ekranų.
Kad skaitmeninės technologijos netaptų vienintele skatinimo judėti forma, du kartus per savaitę, kai tik ištiksi paskutinės pamokų minutės, mokyklos koridoriai virsta estafečių, varžybų ir žaidimų trasomis. Po ilgo sėdėjimo suoluose nieko nėra geriau už galimybę pralėkti ilgais koridoriais ir vietoj pastabų, kad mokykloje bėgioti negalima, sulaukti pritarimų ir pagyrimų. Tad kai pajūrio orai neleidžia išbėgti į kiemą, pusiausvyra tarp mokymosi ir judraus poilsio kuriama viduje.
O kai mokyklinis varpelis paskelbia vasaros atostogų pradžią, projektas iš pamokų persikelia į mokykloje organizuojamas vasaros poilsio stovyklas. Kada blogi orai trukdydavo stovyklauti lauke, Sporto rėmimo fondo lėšomis įsigytas inventorius padėdavo taip greitai pakeisti programą, jog stovyklautojai nespėdavo to pajusti.
Rimta mankšta, azartiškos estafetės, judrieji žaidimai, sukiniai skambant populiariai šokių muzikai, kalendorinių švenčių simbolika išpuoštos sporto aikštelės ir trasos Litorinos mokykloje tapo neatsiejama ugdymo proceso dalimi. Pamokos – susikaupimui, žinių siekimui, gebėjimų lavinimui, o pertraukos – atsipalaidavimui, sveikam judumui, varžyboms, smagiam bendravimui. Tokius pokyčius į mokyklą atnešė projektas „Judriosios popietės“.
Parašykite komentarą