Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-11-11 |
Vienas garsiausių pasaulyje sunkvežimių ir autobusų gamintojas „Scania“ į Klaipėdą atgabeno tik pernai į rinką išleistą elektra varomą žemagrindį autobusą „Citywide“. Pasaulinio koncerno atstovai savo gaminį pristatė ir leido išbandyti Klaipėdos autobusų parkui.
„Tai jau ketvirto gamintojo elektrinis autobusas, kurį išbandėme Klaipėdos gatvėse. Be vietinės gamybos „Dancer“ vasarą dar testavome kinišką „Yutong“ bei lenkišką „Solaris“ , o dabar švedišką „Scania“. Nesileidžiant į jų palyginimus ir technines detales, mane labiausiai džiugina, kad ekologiško viešojo transporto pasiūla didėja, nes prieš porą metų nė vienas gamintojas negalėjo pasiūlyti realiai važiuojančio autobuso. Kai yra daugiau gamintojų, mums, vežėjams, atsiranda daugiau erdvės deryboms, prielaidų kainos mažėjimui. O mūsų bendrovei tai aktualu, nes planuojame įsigyti dar 10 elektrinių autobusų“, – pranešime spaudai cituojamas Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.
Kaip teigia autobusą pristatę „Scania“ atstovai, „Citywide“ yra miesto pervežimams sukurta naujos kartos transporto priemonė, aprūpinta moderniausiomis technologijomis, susijusiomis su saugos sistemomis, išmetamų teršalų ir triukšmo sumažinimu iki minimumo.
Šio modelio autobusai gaminami ir su dyzeliniais, ir su dujiniais varikliais, o klaipėdiečiams pristatytas ne pats galingiausias elektrinis su 8 baterijomis gali vienu metu vežti iki 100 keleivių (iš jų 35 sėdimos vietos) ir vienu įkrovimu nuvažiuoti iki 150 kilometrų.
Išskirtinė švediško autobuso ypatybė, kad jis pritaikytas šaltam klimatui. Salone važiuojančius keleivius šildo šilumos siurblys, o jei oras atvėsta žemiau minus 5 °C, įsijungia pagalbinis šildytuvas.
Pasak gamintojų, atsižvelgiant į techninę specifikaciją bei aptarnavimo garantijas, elektrinio „Citywide“ kaina prasideda nuo 420 000 eurų.
„Pagal išvaizdą neįmanoma atskirti šio elektrinio autobuso nuo anksčiau matyto jo populiaraus dyzelinio analogo. Išorės dizainas, dydis, salonas – viskas identiška. Tik kai autobusas pajuda iš vietos, galima pajausti ir pamatyti skirtumus: jokios vibracijos, nėra dūmų, nemalonaus išmetamųjų dujų kvapo. Neabejotinai tai aukščiausius ekologinius standartus atitinkantis autobusas“, – įspūdžiais dalinosi V. Ramanauskas.
INFORMACIJA
Klaipėdos autobusų parkas yra ekologiško viešojo transporto Lietuvoje pradininkas. 2013 metais bendrovė pirmoji šalyje pradėjo vežti keleivius dujiniais autobusai. Šiuo metu didžiausioje Vakarų Lietuvos keleivinio transporto bendrovėje iš naudojamų 79 miesto tipo autobusų 49 yra dujiniai ir du varomi elektra.
Pirks Dancerius. Aišku, kad tie pabandymai tik dėl akių.
ir trigubai brangesnis
Iš kur ištraukėt? Danceris 340 tūkst., šis nuo 420. Gaunasi trigubai? Nei išvaizda, nei tech. charakteristikomis, tikiu, nelygintini.
Gražus. Gražesnis už Dancerį 🙂