Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-10-09 |
Nematomą negalią turintiems asmenims taps lengviau apsipirkti bei pramogauti didžiausiuose šalies prekybos centruose. Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropolių“ informacijos centruose šie lankytojai jau gali atsiimti kaklo juostelę su geltona saulėgrąža bei pasinaudoti garsą slopinančiomis ausinėmis. Prekybos centrų darbuotojai baigė mokymus, kaip geriau suprasti, o esant poreikiui – pasiūlyti pagalbą nematomą negalią turintiems lankytojams.
Įgyvendindama šią iniciatyvą bendrovė bendradarbiauja su Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“, kuri supažindina „Akropolių“ darbuotojus su nematomą negalią turinčių asmenų poreikiais. Mokymai jau surengti Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropolių“ parduotuvių apsaugos ir informacijos centrų darbuotojams.
Mokymų metų iniciatyvos „Žvelk giliau“ ambasadoriai dalijosi, kaip jaučiasi sensoriškai jautrus žmogus dideliame prekybos centre, su kokiais iššūkiais tenka susidurti ir kokių pastangų prireikia juos įveikti. Autistiškų vaikų mamos pasakojo išgyventas patirtis, kai nekalbantis vaikas gali netikėtai dingti iš akių žmonių pilnoje parduotuvėje, kai tenka nerimaujančiam mažamečiui padėti įveikti naujo rūbo ar batų pasimatavimo stresą, ar jos vis dar jaudinasi, kai sulaukia nemalonių aplinkinių replikų.
„Tikime, kad pasitelkus gyvas istorijas pavyko įtaigiai perteikti esmines žinutes: svarbus ne vien aplinkos pritaikymas, bet ir pozityvus priėmimas. Kviečiame žvelgti giliau – kitaip niekada nežinosime, kokių pastangų prireikia daliai mūsų ateiti į viešąsias vietas, pripildytas sensorinių dirgiklių. Paprasta frazė „Ačiū, kad buvote, lauksime ir dar kart sugrįžtančių!“ gali išgelbėti dieną ir tėvams, ir jautriam autistiškam asmeniui, kuriam toks žmogiškas palaikymas kartais gali reikšti neįtikėtinai daug“, – sako asociacijos „Lietus vaikai“ komunikacijos vadovė Agnė Bykova.
Asociacija „Lietaus vaikai“ yra prisijungusi prie nematomą negalią turintiems žmonėms padėti skirto tarptautinio tinklo „Hiden Disabilities Network“, kuris startavo 2016 metais Jungtinėje Karalystėje. Lietuvos verslai kviečiami tapti asociacijos partneriais, padedančiais skleisti žinutę apie nematomą negalią ir siekti, kad kuo daugiau vietų geltonos saulėgrąžos ženklas būtų atpažįstamas, o prekybos, pramogų ir paslaugų vietos būtų draugiškos visiems visuomenės nariams.
Remiantis pasauline statistika, vienas iš šešių žmonių turi negalią, o apie 80 proc. atvejų ji nėra matoma. Tai – tiek autizmas, tiek epilepsija, tiek Alzheimerio ir kitos ligos, kaip astma, regėjimo ar klausos sutrikimai.
„Akropolių“ iniciatyva suteiks daugiau užtikrintumo autistiškus vaikus auginantiems tėvams – net ir pamiršę savąsias garsą slopinančias ausines namuose, jie jas galės nemokamai pasiskolinti prekybos centre. Tuo tarpu specialios juostelės su saulėgrąža leidžia informuoti aplinkinius asmenis apie nematomą negalią turinčius žmones, kad prireikus jiems būtų suteikta reikiama pagalba.
Parašykite komentarą