Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-01-28 |
Klaipėdos savivaldybės Saugas eismo komisija palaimino specialistų siūlymus, kaip turi būti pertvarkyta net 41 mieste esanti pėsčiųjų perėja, neatitinkanti dar 2016 m. patvirtintų Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklių reikalavimų.
Taip pat buvo nutarta suvienodinti sankryžose veikiančių šviesoforų darbo laiką – keturšalėse jie eismą reguliuos visą parą, o trišalėse – nuo 5 iki 23 valandos. Pėsčiųjų perėjų šviesoforai degs visą parą, bet bus reguliuojami mygtukais.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius minėtąsias taisykles, sutrumpintai vadinamas PPOT 16, patvirtino dar 2016 m. lapkritį.
Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus specialistai p konsultacijų su kelių policininkais suskaičiavo, kad jų neatitinka 41 mieste esantis perėja ir parengė atitinkamą priemonių planą. Jam Saugaus eismo komisija pritarė vienbalsiai.
Pagal jį keturias perėjas numatoma iš viso panaikinti. Toks likimas ištiks esančias ties Smiltelės ir Mogiliovo gatvių sankryža, ties Šilutės plento ir Baltijos prospekto žiedu, Agluonos ir Birutės gatvių sankryža bei ties Kauno g. 41 namu.
Trylikoje perėjų numatoma pastatyti šviesoforus. Jie su laiku atsiras Taikos prospekte, ties prekybos centru „Saturnas”, ties Taikos prospekto ir Debreceno gatvės sankryža, ties Baltijos pr. 103 namu, Smiltelės gatvėje, ties 5-uoju namu ir „Smeltės” progimnazija, ties Dubysos g. 21 namu, Šilutės plente, ties teniso kortais, Šilutės plento ir Svajonės gatvės sankryžoje, Šilutės plente, ties prekybos centru „Moki-veži”, Herkaus Manto gatvėje, ties M. Mažvydo alėja, ties Herkaus Manto g. 20 ir 26 namais ir toje pačioje gatvėje ties Lietuvninkų aikšte.
Dvi sankryžos bus „stumteltos” keliasdešimt metrų – esanti ties Agluonos ir Mechanizacijos gatvių sankryža ir J. Janonio gatvėje.
Likusiose 22-iose sankryžose numatomos kitos priemonės – saugumo salelės, kryptinis apšvietimas ir kt.
Pasak Savivaldybės administracijos Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos, darbų terminai dar bus tikslinami.
Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė informavo Saugaus eismo komisiją, kad šiuo metu 61-oje šviesoforinėje sankryžoje ir perėjoje šie prietaisai veikia įvairiais režimais – dalis dirba ištisą parą, dalis nuo 6 iki 23 val., pora nuo 7 iki 19 val. trys nuo 6 iki 19 val. Tad siūloma suvienodinti darbo laikus.
„Buvo skaudi nelaimė Minijos ir Rūtų sankryžoje. Moteris būtų nežuvusi, jei tuo metu būtų veikęs šviesoforas. Svarstėme tam tikrų šviesoforų darbo laiko paankstinimą, kad visi veiktų visą parą tikrai nereikia. Tačiau reikia atsižvelgti, kad darbo dienomis po 5 valandos ryto jau atsiranda lengvas eismas”, – sakė Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos viršininkas Mindaugas Džermeika.
Savivaldybės įmonės „Gatvių apšvietimas” atstovas siūlė, kad keturšalėse sankryžose šviesoforai veiktų visą parą, trišalės – nuo 6 iki 23 valandos, o pėsčiųjų perėjose veiktų nuolat, bet būtų reguliuojamos mygtukais.
Visgi VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius Gintaras Neniškis atkreipė dėmesį, kad dirbantys pamainomis jau prieš šeštą ryto eina gatvėmis, tad siūlė šviesoforų darbo laiką paankstinti bet pusvalandžiu. Reaguodama į šį pasiūlymą komisija nusprendė, kad trišalėse sankryžose jie veiks nuo 5 iki 23 val.
M. Džermeikos teigimu, pernai mieste eismo įvykių metu žuvo 6 žmonės, 2017 metais buvo dvi aukos.
Gerai, tos perėjos. Saugumas padidės,bet jei nesureguliuos, mieste kamščių padvidubės. Iš pietinės pusės iki senamiesčio be 45 min nebenuvažiuosi.
O Klaipėda taip ilgai didžiavosi, kad mes ne Vilnius, ir gyvenam be kamščių…