Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-01-14 |
Vakarinėje uostamiesčio magistralėje – Minijos, Pilies ir Naujojoje uosto gatvėse – palengvinti eismo sąlygas sugalvojusi savivaldybė iš projektuotojų sužinojo, kad tai preliminariai pareikalautų apie 4,3 mln. eurų.
Kadangi tokią sumą iškart surasti esą būtų sudėtinga, o iš europinių fondų tokiam tikslui dabar turima tik apie 250 tūkst. eurų, galvojama pradėti nuo mažiausios atkarpos – šiaurinės šios magistralės dalies.
„Nėra taip, kad iš vieno galo pajudėjus nesustojus nuvažiuosi į kitą, bet situacija turėtų būti geresnė, bus sukoordinuoti visi dalykai. Rytinio piko metu srautams, judantiems į šiaurę, atsirastų teorinė galimybė važiuoti nesustojus. Vakarinio piko metu prioritetas būtų judantiems priešinga kryptimi”, – paprastais žodžiais projekto esmę viešo jo pristatymo metu paaiškino UAB „Atamis” projekto vadovas Rimvydas Juodka.
Pasak jo, projekto metu būtų modernizuoti visų sankryžų šviesoforai, atsirastų disperečinė, iš kurios būtų vykdomas automatinis arba operatorių koreguojamas jų darbo režimų koordinavimas (sistemą prižiūrėtų „Gatvių apšvietimas” arba kuri nors kita įmonė).
Kiekvienoje sankryžoje prie šviesoforų atsirastų specialūs radarai, kurių kiekvienas visomis kryptimis gali fiksuoti 126 automobilius. Ir pavyzdžiui, jei kuri nors mašina stovi ilgiau neįprastoje vietoje, sistema iškart apie informuoja operatorių. Arba jei jei naktį kuris nors automobilis smarkiai viršija leistiną greitį, radaras pasiunčia signalą kitam šviesoforui įjungti raudoną signalą.
Numatoma įrengti ir specialius dviratininkų šviesoforus, sensorinius daviklius, kurie neįjungus pėsčiajam žalio signalo, jei jis neprieitų iki pat sankryžos.
Dar viena „mandrybė” – jei sistema matytų, kad viešasis transportas vėluoja, jam suteiktų prioritetą.
Pasak R. Juodkos, viso projekto skaičiuojamoji sąmata – apie 4,3 mln. eurų, tačiau, jo teigimu, rangovai konkurso metu gali pasiūlyti apie 30-40 proc. nuolaidas.
Kadangi projekto apimtis yra didelė, jį siūloma vykdyti keturiais etapais pradedant po pietinės dalies. Pirmasis etapas, apimantis atkarpą iki Baltijos prospekto, atsieitų daugiausiai – apie 1,8 mln. eurų, antrasis – 1,1 mln. eurų, o likę du po 0,5 mln, eurų.
Anot R. Juodkos, vienos sankryžos pertvarkymas, priklausomai nuo jos sudėtingo, gali kainuoti nuo 90 iki 200 tūkst. Dispečerinė kainuotų apie 280 tūkst. eurų.
Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Alinos Velykienės, projektas tikriausiai bus įgyvendinamas per trejus metus.
„Pagal turimus pinigus apsispręsime, nuo ko pradėsime. Kol kas šiam projektui yra 250 tūkstančių europinių lėšų, tad realiausia, kad pradėsime nuo šiaurės krypties”, – sakė A. Velykienė.
Paklausta, kodėl tokiam projektui buvo pasirinkta vakarinė magistralė, kurios didžiąją dalimi važiuoja tik vienas, devinto maršruto autobusas (trumpomis atkarpomis dar važiuoja 1 ir 12), A. Velykienė teigė, kad norima, jog šį projektą Uosto direkcija įsitrauktų į savo strateginius planus ir jis taptų vienu iš bendradarbiavimo su miestu projektų.
„Reikia nuo paprastesnio dalyko pradėti. Taikos prospekte didžiojoje dalyje šviesoforų dar yra tarybiniai valdikliai, o naujesnius šviesoforus lengviau pritaikyti tokiam projektui”, – aiškino ir R. Juodka.
Savivaldybė UAB „Atamis” už techninio darbo projekto ir projekto vykdymo priežiūros paslaugas sumokės 66 913 eurų.
KOMENTARAS
Gintaras Neniškis, VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius
Iš tiesų, didžiausia pridėtinė vertė būtų gaunama įgyvendins tokį projektą Taikos prospekte, tačiau čia pasiekti maksimalų efektą trukdytų žiedinės sankryžos. Taip pat čia yra kur kas daugiau šviesoforų.
Palengvinus eismo sąlygas Minijos gatvėje viešasis transportas susidurtų su dar didesne konkurencija individualaus transporto atžvilgiu, tačiau tikimės, kad įsigijus programinę įrangą, sukaupus patirtį miestas tokį projektą įgyvendins ir Taikos prospekte. Juolab kad tokiu atveju viską jau būtų galima daryti etapais, pradedant nuo problematiškiausių sankryžų.
Parašykite komentarą