Dėl „Klasco” aplinkosauginio plano kreipėsi į premjerą ir ministrus (1)

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2018-12-14

Klaipėdiečių iniciatyva už demokratiją ir ekologiją (KIDE) kreipėsi į premjerą, sveikatos apsaugos ministrą ir Aplinkos ministeriją dėl AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco”) Aplinkos apsaugos departamentui (AAD) pateikto poveikio aplinkos oro kokybei mažinimo priemonių plano.

KIDE savo kreipimesi informuoja, kad kartu su Klaipėdos bendruomenių asociacija ir asociacija „Klaipėdos žalieji“ susipažino su šiuo planu ir pateikė Aplinkos apsaugos agentūrai pastabas ir pasiūlymus.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Į Planą įtrauktos priemonės (rietuvių laistymas ir teritorijos valymas), mūsų nuomone, yra primityvios ir neveiksmingos, nes AAD Klaipėdos valdyba ir Nacionalinis visuomenės sveikatos centras ir toliau gauna iš gyventojų skundus dėl didelio kiekio dulkių. KLASCO veiklos poveikio zonoje, Vitės kvartale, 200 metrų atstumu nuo apdorojamų krovinių yra gyvenamieji namai, dvi mokyklos ir darželis. Iki šios dienos, nepaisant paskelbtų naudojamų taršos valdymo priemonių, šios teritorijos gyventojai vis dar kenčia nuo įmonės skleidžiamos taršos”, – rašoma kreipimesi.

Anot KIDE, miesto ribose veikiančios uosto krovos kompanijos visus be išimties birius krovinius turėtų krauti tik naudojant uždaro ciklo krovinio tvarkymo ir apdorojimo technologijas.

„Tai, kad KLASCO teritorijoje (remiantis Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento pateiktais duomenimis) 2016-05-16, 2016-11-07, 2017-03-01, 2017-12-07 buvo nustatyti į aplinką išleidžiamų paviršinių nuotekų leistinų normatyvų viršijimai, kai kuriais atvejais net iki 15 kartų, rodo, kad aplinką tausojanti veikla nėra šios įmonės prioritetas ir jai būtina sustiprinta kontrolė. Uždaros krovos tipas apsaugotų nuo pavojingų įmonės ūkinės veiklos produktų patekimo į gyvenamąją aplinką ir marias (ypatingai lietingu laikotarpiu). Reikalaujame, kad KLASCO įmonė, norėdama krauti miesto centre birius krovinius (metalų rūdas ir koksą), įsigytų/naudotų modernias technologijas bei įrangą iki 2019 metų birželio 1 d. (kuomet krovai oro sąlygos yra nepalankiausios):

1. uždaro tipo vagonų iškrovimo stotis su dulkių surinkimo įrenginiais (rekuperatoriais);

2. uždaras transporterių sistemas krovinio padavimui iš iškrovimo stoties į rietuvių sandėliavimo/kaupimo vietą;

3. krovinio sandėliavimui naudoti uždarus sandėlius (palapines);

4. krova į laivą turi būti vykdoma uždarais elevatoriais (transporteriais), o krovimo įranga naudoti dulkių kontrolės sistemas”, – rašoma rašte.

Aplinkos ir Sveikatos apsaugos ministerijų prašoma stebėti AAA vykdomą „Klasco” priemonių peržiūrėjimą ir tvirtinimą, kad būtų atsižvelgiama į Klaipėdos bendruomenių pasiūlymus.

„Taip pat prašome užtikrinti atviros birių produktų krovos iškėlimą ne į pietinę miesto dalį, šalia kitų gyvenamųjų rajonų, o už Klaipėdos miesto ribų iki 2021 m. sausio 1 d. Klaipėdos miesto gyventojai prašo, kad Sveikatos apsaugos ministerija pradėtų vykdyti nuoseklią uosto įmonių veiklos poveikio visuomenės sveikatai stebėseną pasitelkiant statistinius duomenis apie Klaipėdos gyventojų sergamumą Klaipėdos miesto centre bei Vitės ir Smeltės kvartaluose pastaruosius 10 metų. Prašome suteikti asociacijai KIDE galimybę susipažinti su šiais statistiniais duomenimis”, – rašoma rašte.

Su „Klasco” pasiūlytu aplinkosauginių priemonių planu galima susipažinti čia.

Žymos: | | |

Komentarai (1):

Įrašo “Dėl „Klasco” aplinkosauginio plano kreipėsi į premjerą ir ministrus” komentarų : 1

  1. klaipedietis parašė:

    Na Grubliauskas jau irode kad gyvnetojai jam nerupi per svarstymus su visuoemne del melynojo proverzio bei darnaus judrumo planu, kur i gyventoju priestaravimus ir pasiulymus buvo nekreipiama demesio, bei i juos atsirasinejima, is oficialios kalbos isvertus pasiunciant juos nk. kultura taip pat. korupcija klesti, finansavimas tik saviems.. Klaipeda nukaimejo, zmoniu neliko, bet beabejo jis nepripazysta kad kazkas ivyko. Grubliauskas kaip politikas – nusenusio brezniavo kopija atneses klaipedieciams dovanu visiska stagnacija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco“ palapinių istorijoje padėtas taškas 

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybų inspekcija (VTPSI), teismuose kovojusi su AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) dėl pastarosios pastatytų vadinamųjų ...
2025-01-15
Skaityti daugiau

ELTA

Klaipėdos uoste atsiras trys žaliojo vandenilio talpyklos

Tarp „Nord Steel“ ir „MT Group“ pasirašyta 1,4 mln. eurų vertės sutartis dėl žaliojo vandenilio saugyklų gamybos ir tiekimo Klaipėdoje. ...
2025-01-13
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Danijos ambasadorė susipažino su uostu

Klaipėdos uoste trečiadienį pirmą kartą lankėsi pernai rugsėjį Danijos Karalystės ambasadore Lietuvoje tapusi Grete Sillasen, kurią lydėjo šios šalies garbės ...
2025-01-08
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This