Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-11-07 |
Siekdama sudaryti palankesnes sąlygas į Klaipėdos uostą atplaukiantiems konteinervežiams, Susisiekimo ministerija siūlo sumažinti uosto rinkliavas laivams, kurių bendroji talpa didesnė kaip 60 tūkst. sąlyginių konteinerių vienetų (TEU). Siūlymas tobulinti uosto rinkliavų taikymo principus teikiamas svarstyti Vyriausybei.
„Šiuo metu Klaipėdos uoste taikomos rinkliavos dideliems konteineriniams laivams yra gerokai didesnės nei kaimyniniuose uostuose, todėl pagrįstas jų sumažinimas paskatintų laivybą ir sukurtų patrauklias konkurencingas sąlygas konteinerių krovą bei paskirstymą uoste vykdančioms įmonėms. Tikėtina, kad sumažinus rinkliavas laivyba intensyvėtų ne tik tarpžemyninėse, bet ir kitose laivybos linijose, todėl Klaipėdos uostas per metus galėtų gauti apie 3,5 mln. eurų didesnes pajamas“, – pranešime spaudai cituojamas susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Susisiekimo ministerija siūlo rinkliavas tokiems laivams apskaičiuoti ne pagal tarptautiniame laivo matmenų liudijime nurodytą talpą, bet pagal maksimalų 60 tūkst. TEU dydį. Tokį maksimalų dydį siūloma nustatyti atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu dėl Klaipėdos uosto infrastruktūros parametrų – nepakankamo gylio nėra galimybės pilnai pakrauti didesnius laivus. Sumažinta rinkliava atitiktų didžiausią Klaipėdos uoste įmanomą laivo pakrovimo konteineriais kiekį.
Šiais metais Klaipėdos uoste gerokai padidėjo konteinerių krovos ir konteinerių paskirstymo veiklos apimtys. Per mėnesį kraunamų konteinerių kiekis nuo metų pradžios išaugo daugiau nei dvigubai – nuo 38 571 TEU sausį iki 81 886 TEU rugpjūtį, be to, įregistruotos dvi naujos konteinerinių laivų laivybos linijos. Beveik 90 proc. konteinerinių laivų, plaukiojančių minėtomis laivybos linijomis, bendroji talpa yra didesnė kaip 60 tūkst. TEU. Vien gegužės ir birželio mėnesiais šiemet į Klaipėdos uostą įplaukė 22 tokio dydžio laivai.
Teigiama, kad Gdansko jūrų uoste, kuris yra vienas pagrindinių konteinerių paskirstymo centrų Baltijos jūros regione, rinkliavos konteineriniams laivams yra 2–3 kartus mažesnės.
Pagal šiuo metu Klaipėdos uoste galiojančią rinkliavų tvarką konteinerius vežančio laivo, kurio bendroji talpa 131 771 TEU, mokėtinų rinkliavų suma yra 72,1 tūkst. Eur, Gdansko uoste – 25,1 tūkst. Eur (65,2 proc. mažiau). Pakeitus rinkliavų taikymo principą Klaipėdos uoste, tokio laivo rinkliavų suma sudarytų 36,3 tūkst. Eur, t. y. sumažėtų 47 proc.
Skaičiuojama, kad sumažinus rinkliavas konteinerius vežantiems laivams, kurių bendroji talpa didesnė kaip 60 tūkst. TEU, nuolaidų suma per metus sudarytų iki 750 tūkst. Eur. Numatoma, kad tokio sprendimo finansinė nauda būtų gerokai didesnė.
Parašykite komentarą