Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-10-25 |
Klaipėdos miesto taryba ketvirtadienį vienbalsiai palaimino specialistų ir Savivaldybės administracijos siūlymą įvairius taršos parametrus matuoti ir tose vietose, kur iki šiol tai nebuvo daroma. O keturiuose matavimo taškuose bus padidintas tiriamų parametrų skaičius (dėl pietinės miesto dalies smarvės). Nors ir pritardami tokiai iniciatyvai kai kurie politikai neslėpė skepsio.
Pirminiame sprendimo projekte buvo numatyta, kad nauji taršos matavimo taškai būtų Švyturio g. tarp 10-12 gyvenamųjų namų, Verslo gatvėje ir Šienpjovių g. 25. Tyrimai mobilia laboratorija, esant pranešimams apie taršą, būtų vykdomi Melnragėje, prie gyvenamojo namo Molo g. 2 (arčiausiai AB „Klaipėdos nafta“) ir prie Sportininkų g. 44 namo.
Reaguodami į tai seniūnaičiai buvo pateikę miesto valdžiai prašymą, jog atsirastų dar vienas taršos matavimo taškas – P. Lideikio g. ant tilto arba po juo, nes čia dažnai jaučiamas nemalonus lakiųjų organinių junginių kvapas. Savo pageidavimus buvo išsakę ir politikai.
Pasak Savivaldybės administracijos Aplinkos kokybės skyriaus vedėjos Rasos Jievaitienės, pageidavimus apsvarsčiusi iš Klaipėdos universiteto mokslininkų ir kontroliuojančių institucijų susidedanti darbo grupė nusprendė pasiūlyti taršą matuoti Kopgalyje, o Smeltėje – triukšmą, nes šis rajonas jau yra apsuptas trimis oro taršos matavimo taškais.
„Tie pakeitimai yra kosmetiniai, nes monitoringas tik bėga iš paskos, bėga spaudžiamas valdžios. Mes turime pradėti kalbėti apie uždarus sunkiojo transporto koridorius, tik tada galime kalbėti apie taršos mažinimą”, – dėstė Nina Puteikienė.
„Dabar kontrolės nėra jokios, miestas skęsta dulkėse. Tos stotelės yra gerai, bet tai tik kompresas nabašnykui, nes kol savivalda neperims svertų, jos nieko nepadės. Tol mes bėgsime traukiniui iš paskos ir dusime. Kokių naujų taršos šaltinių atsirado. „Klaipėdos energija” pradėjo kūrenti medienos atliekas, transporto srautai sureguliuoti taip, kad naudingi uostui. Manyčiau, kad reikėtų per Savivaldybių asociaciją miesto Tarybai inicijuoti teisės aktų pakeitimus”, – teigė Valdemaras Anužis.
Tuo metu konservatorius Tomas Meškinis, asociacijos „Vitės bendruomenė” pirmininkas, teigė, kad ateityje šioje miesto dalyje reikėtų įrengti stacionarias taršos matavimo stoteles, nes dabar esą mobilių įrenginių duomenis bus galima tiesiog klastoti krovos įmonėms sustabdant darbus.
baisu, kai tarša viršija normas, tačiau tai konstatuoja stotelės ir tuo viskas baigiasi. Transporto koridoriai einantys į uostą turi būti perkelti už miesto