Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-10-12 |
Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijoje viešėjo Erasmus + projekto „Už vieningą ir solidarią Europą!” („Ensemble pour une Europe solidaire!”) dalyviai – 23 moksleiviai iš Rumunijos ir Bulgarijos, lydimi mokytojų.
Tai – jaunimui skirtas, antrus metus vykstantis ir prancūzų kalbą propaguojantis tarptautinis partnerystės projektas, skatinantis toleranciją, tarpkultūrines diskusijas tarp skirtingų tautų ir bendruomenių bei integruojantis lingvistines-socialines-menines-kultūrines veiklas.
Projekte dalyvauja I-IV klasių mokiniai, besimokantys ar norintys mokytis prancūzų kalbos.
Šių metų kovą moksleiviai lankėsi pas partnerius Rumunijos Krajovos mieste. Antras šio projekto etapas vyko Lietuvoje: spalio 7-12 dienomis projekto partneriai viešėjo Klaipėdos mieste. O 2019 metų pavasarį – vyks į Bulgarijos miestą Blagojevgradą.
Visą savaitę svečiai iš Bulgarijos ir Rumunijos drauge su Vytauto Didžiojo gimnazijos moksleiviais diskutavo apie šiuolaikines jaunimo socialines problemas Europoje, ieškojo tų problemų sąsajų ir bendrų sprendimo būdų. Šių diskusijų temos: saugios ir brandžios visuomenės vertybės; įvairių diskriminavimo formų atpažinimas ir savitarpio supratimo per lingvistinius-kultūrinius skirtumus; akcentuojamas kritinis jaunimo mąstymas, skaitant žiniasklaidą, vartojant internetą, socialinius tinklus – kaip pagrindinis argumentas prieš įvairias smurto formas.
Projekto veiklų metu skatinamas aktyvus mokinių ir mokytojų įsitraukimas į bendruomenės veiklą, autonomijos ir organizacinių kompetencijų svarba.
Taip pat svečiai susipažino su Klaipėda, jos istorija, lankėsi Palangoje bei kituose miestuose. Visi užsiėmimai vyko prancūzų kalba.
Pasak projekto koordinatorės, Vytauto Didžiojo gimnazijos prancūzų kalbos mokytojos-metodininkės Almos Barkauskienės, projekto kalba pasirinkta prancūzų, siekiant motyvuoti mokinius ją rinktis kaip vieną iš Europos parlamento darbo kalbų.
Projekte dalyvaujantys Vytauto Didžiojo gimnazijos moksleiviai sukūrė anketą „Pilietiškumas mano šalyje – kas tai?” ir atliko 300 moksleivių iš Vytauto Didžiojo gimnazijos bei S. Dacho progimnazijos apklausą. Taip pat sudarė tarptautinių įvykių, susijusių su solidarumu ir kova prieš įvairių formų diskriminaciją kalendorių bei žodynėlį „Mano žodis už Europos vienybę ir solidarumą“(„Le mot pour la solidarite“) projekto partnerių kalbomis.
Visa projekto veikla pristatoma gimnazijų bendruomenei bei talpinama tarptautinio projekto tinklapyje.
Projekte dalyvaujantys moksleiviai pasakojo, kad prancūzų kalbą rinkosi dėl jos grožio bei plačių naudojimo galimybių, kurios nei kiek nenusileidžia anglų kalbai.
Parašykite komentarą