Praskleidė premjeros šydą

Fotoreportažai, Kultūra, Svarbu
Avatar photoAtvira Klaipėda
2018-08-31

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Naujojo sezono proga Klaipėdos dramos teatras iš anksto užsiregistravusius žiūrovus penktadienio vidurdienį pakvietė valandą praleisti repeticijoje, kurios metu teatro aktoriai kartu su pagrindinio vaidmens atlikėju Rolandu Kazlu gludino rugsėjo 29 ir 30 dienomis numatytą naujos Gintaro Grajausko pjėsės „Kas prieš mus“ pristatymą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Spektaklio režisierius Jonas Vaitkus prieš repeticijos pradžią žiūrovus ragino aktyviai reikšti savo nuomonę – kas patinka, ar ne. Tačiau repeticijos metu girdėjosi vien plojimai. Tik jau besiskirstant buvo galima išgirsti vieną pastabą, kad, ko gero, pernelyg stereotipiška kaimiečius vaizduoti kaip žemaičius.

Pagrindinis „Kas prieš mus“ pjesės veikėjas – Gabrielė d’Anuncijus (Gabriele d’Annunzio, 1863-1938), italų poetas, nacionalinis didvyris, politinis lyderis, buvęs vos metus gyvavusios Fiumės valstybės (dabar Rijeka, Kroatija) vadas, vizionierius, moterų numylėtinis, pats parašęs valstybės konstituciją.

Gabrielė d’Anuncijus laikytas fašizmo pradininku, jį mokytoju vadino Benito Musolinis. Juo žavėjosi ir Salvadoras Dali, o jis pats žavėjosi muzika, garbino Dantę. Muzika ir poezija buvo privalomos disciplinos Fiumės valstybės piliečiams, jos kultūros ministru buvo pats maestro Arturas Toskaninis.

Režisierius Jonas Vaitkus buvo sakęs nesitikįs, kad ši pjesė gali smarkiai keisti tikrovę ar žmonių mąstymą, bet ji yra aktuali ir mūsų dienomis, nes paralelių su mūsų politiniu ir visuomeniniu gyvenimu nė nereikia ieškoti. Anot režisieriaus, galbūt ji šiek tiek prisidės prie to, kad visuomenėj bus mažiau abejingų, tešlagalvių, lengvai populizmo paveikiamų, savo nuomonės neturinčių piliečių.

Gabrielę d’Anuncijų vaidinantis Rolandas Kazlas atkreipė dėmesį, kad spektaklio kūrėjai nesiekia specialiai priartinti pjesės veikėjų, situacijos prie Lietuvos aktualijų. D’Anuncijus, diktatorius, menininkas, įdomi asmenybė, o jį vaidinti nėra lengva, tam reikia pasitelkti visą turimą aktorinį arsenalą.

Pasak R. Kazlo, pirmą kartą kuriančio vaidmenį su Klaipėdos dramos teatro trupe, kūrybinė grupė dirba darniai, teikia daug pasiūlymų. Jam šis vaidmuo, nuolatinis jo personažo buvimas scenoje yra sudėtingas ir reikalauja pasitelkti visą aktoriaus meistriškumo arsenalą.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://youtu.be/kAYAjAk_SLI” align=”center”][vc_gallery interval=”5″ images=”46363,46364,46365,46366,46367,46368,46369,46370,46371,46372,46373,46374,46375,46376,46377,46378,46379,46380,46381,46382,46383,46384,46385″ img_size=”large”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

Žymos: | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Regionas

Jono Šliūpo muziejuje rugpjūtį - renginių gausa

Lietuvos nacionalinis muziejus (LNM) šiemet mini 170-ąsias veiklos metines ir kas mėnesį kviečia visuomenę geriau pažinti visus 12 savo padalinių. ...
2025-08-04
Skaityti daugiau

Veidai

Klaipėdos kultūros magistras R. Pelakauskas: „Tai patvirtinimas, kad gyvenime kažką darau teisingai“ (1)

Viena gražiausių Klaipėdos miesto gimtadienio šventės dalių – šio miesto kultūros magistro vardo suteikimo ceremonija. Šiemet garbingas vardas suteiktas ilgamečiam Klaipėdos ...
2025-08-02
Skaityti daugiau

Klaipėdos/Mažosios Lietuvos istorija, Svarbu

Klaipėdiškiai sunkiai suprato teatrą II

„Žmonių atsilankė neperdaug“, „apsilankiusiųjų buvo neperdaugiausia“, „pusėtinai publikos apsilankė“, o ir kai kurie apsilankiusieji „nemokėjo tinkamai užsilaikyti salėje: vaikštinėjo, rūkė ...
2025-07-12
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
Loading
Share This