Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-07-25 |
Kretingiškė Ilona savo feisbuko profilyje pasidalino informacija, kurioje teigia, jog esą su gydytojų siuntimu jos vyro nepriėmė ir pagalbos jam nesuteikė Klaipėdos universitetinės ligoninės medikai. Pateikiame visą moters aprašytą situaciją.
„Ketvirtadienį bevalgant vyras užkando kažką kieto ir perskilo perpus dantis, pažeidžiant nervą. Skausmas buvo nežmoniškas. Su vaistų pagalba laukė pirmadienio, nuvyko į Kretingos pirminės sveikatos priežiūros centrą. Ten du medikai paeiliui dvi valandas bandė dantį suskaldyt, tačiau šaknų pašalint nepavyko. Gavome skubų siuntimą pas veido ir žandikaulio chirurgą į Klaipėdos universitetinę ligoninę.
Ten nuvykus, net neapžiūrėjus burnos iš skausmo drebantis vyras buvo išprašytas lauk, aiškinant, jog jų specialistai pernelyg rimti, kad užsiimtų tokiomis smulkmenomis! Man pačiai silpna pasidarė tai išgirdus.
Vyras apsisuko ir nuėjo į mašiną. Aš bandžiau klausti, ką mums toliau daryti. Buvo atšauta, jog galime ieškotis pagalbos privačiai. Pasakiau, jog jie privalo suteikti skubią pagalbą, ypač turint kitų medikų siuntimą. Man buvo atkirsta, jog ir be mūsų jie turi darbų.
Gerai, kad konfliktą girdėjo kiti koridoriuje buvę pacientai ir mus nukreipė pas gerą privačiai dirbantį būtent šios srities chirurgą.
Mes, daugiavaikė šeima, niekada dėl nieko iš valstybės neprašę jokių paramų, sąžiningai mokantys mokesčius ir visus soc.draudimus, buvome tiesiog išprašyti lauk iš valstybinės įstaigos, nesiteikus vyro net apžiūrėti, nes tiesiog neapsimoka rimtiems specialistams terliotis!
Privačioje klinikoje, žinoma, reikėjo susimokėti. Gerai, kad pinigus uždirbame, o ką tokioje situacijoje darytų jų neturintis, bet soc. draustas žmogus? Aurelijus Veryga, leiskite paklausti,kokion šiknon keliauja mūsų, mokesčių mokėtojų, pinigai?
Mums šiandien prireikė realios pagalbos, už kurią tvarkingai susimokame! Mano Tėvelis medikas pašiurpęs tik pasakė:,,Man gėda dėl to, kas dabar vyksta su medicina Lietuvoje…” Tai kaip ten su tuo sąžiningu mokesčių mokėjimu, kaip ten su tuo PSD? Kokiam tikslui jį mokame?”
Antradienį po pietų „Atviros Klaipėdos” žurnalistei nepavyko susisiekti su Klaipėdos universitetine ligonine – oficialiai ligoninės internetinėje svetainėje vienas iš dviejų nurodytų telefonų visą laiką buvo užimtas, o kitu niekas nekėlė ragelio. Telefonu (nei laidiniu, nei mobiliuoju) neatsiliepė ir ligoninės vyriausiasis gydytojas Vinsas Janušonis. Jam ir trims jo pavaduotojams Ilonos aprašytą situaciją pasiuntėme el. paštu, prašydami ją pakomentuoti.
Tuo metu Klaipėdos savivaldybės administracijos, kuri yra šios ligoninės steigėja, Sveikatos apsaugos skyriaus vedėja Janina Asadauskienė mums sakė nelabai galinti komentuoti situacijos, nes informacija joje esą pateikta neaiškiai.
„Paprastai visos procedūros eina per registratūrą. Pats siuntimas dar nėra dokumentas priėmimui pas daktarą. Su siuntimu irgi reikia registruotis – arba internetu, arba telefonu, arba tiesiog atvykus į gydymo įstaigą. Negalima atėjus į gydymo įstaigą atidarius duris koja reikalauti priimti, pacientas turi turėti savo priėmimo laiką, jei tai nėra skubus atvejis”, – sakė J. Asadauskienė. Jos teigimu, šiuo konkrečiu atveju trūksta informacijos, nes esą neaišku, kaip iš tiesų viskas vyko.
Pasak Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjos, situaciją geriau galėtų ir turėtų pakomentuoti gydymo įstaigos atstovai.
Trečiadienį sulaukėme Klaipėdos universitetinės ligoninės vyriausiojo gydytojo pavaduotojo Eugenijaus Zalagėno komentaro: „Informuojame, kad Klaipėdos universitetinėje ligoninėje odontologijos paslaugos yra neteikiamos. Apgailestaujame, kad Kretingos pirminės sveikatos priežiūros centro specialistai neteisingai nukreipė pacientą į ten, kur tokios paslaugos neteikiamos. Atsiprašome dėl netinkamos ir nepakankamai suteiktos informacijos. Taip pat informuojame Jus, kad artimiausiu metu Klaipėdos miesto savivaldybė patvirtins odontologinių paslaugų miesto gyventojams teikimo tvarką ir ją viešai paskelbs”.
Pirma, džiugu, jog „Atvira Klaipėda” iškelia ligoninių klausimą, žinant, kad kitos Klaipėdoje egzistuojančios žiniasklaidos priemonės yra „remiamos” už tylėjimą.
Antra, ant dienų pati susiduriau su situacija, kai iš Universitetinės ligoninės priimamojo paleido su skausmais, taip ir nenustatę priežasties ir patarę kreiptis pas šeimos daktarą. Priėmamasis tuščias, gydytojai gurkšnoja kavą ir laukia „savų” pacientų, juos ir gydo, juos ir guldo.