
Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2025-03-06 |
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė atvirą konkursą dėl Nemuno gatvėje esančioje jos laivyno bazėje numatytai statyti vandenilio stotelei reikalingų inžinerinių statinių bei tinklų statybos ir rekonstrukcijos. Norima, kad visi šiame projekte numatyti darbai būtų atlikti per 210 dienų.
Numatoma maksimali galima darbų kaina viešai neskelbiama, o potencialių rangovų pasiūlymų laukiama iki balandžio pradžios. Darbai bus vykdomi pagal UAB „Inžinerinis projektavimas“ parengtą techninį projektą.
Pernai spalio viduryje Uosto direkcija jau pasirašė sutartį su „MT Group“, kuri tieks žaliojo vandenilio gamybos ir stacionarios viešojo pildymo stotelės įrangą, ją montuos ir atliks visus paleidimo bei derinimo darbus. Sutarties, kuria rangovas įsipareigoja užtikrinti ir gamyklos garantinę priežiūrą pirmuosius dvejus metus, suma siekia 8,7 mln. eurų be PVM.
Šių metų vasario pradžioje surengto minėtų inžinerinių statinių ir tinklų projektinius pasiūlymų svarstymo metu buvo pagarsinti ne tik tradiciniai dalies gyventojų nuogąstavimai. Abejones jau išsakė ir kaimynystėje esančio, Klaipėdos miesto tarybos nario Arūno Tumos kontroliuojamo „Kamineros“ krovinių terminalo atstovai.
„Žaliojo vandenilio gamybos projektas Klaipėdos uoste yra pirmasis tokio pobūdžio projektas ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse. Todėl jo įgyvendinimui neribojame nei savo laiko, nei pastangų, nei dėmesio. Siekdami susidaryti išsamią nuomonę apie pagrindinio elemento – elektrolizerio – gamybą, lankėmės gamykloje, kur susipažinome su įmonės vadovybe, įgyta patirtimi tiekiant įrangą kitiems užsakovams, įmonės darbo kultūra, jos gamybiniais cechais. Bendras įspūdis abejonių nekelia – Klaipėdai bus pagamintas naujausių technologijų, saugus ir patikimas įrenginys“, – praėjusių metų lapkritį platintame pranešime buvo cituojamas direkcijos vadovas Algis Latakas.
Sausio pradžioje direkcija užsisakė išsamią šio objekto rizikos analizę, kuri esą leis „įvertinti galimus pavojus ir jų valdymo priemones, nustatyti apsaugos zoną ir pateikti rekomendacijas, kaip užtikrinti vamzdyno saugumą“. Rizikos analizę atlieka ta pati įmonė, kuri iki šių metų rudens įsipareigojo pastatyti ir įrengti vandenilio pildymo punktą – „MT Group“.
Žaliojo vandenilio gamybos ir pildymo juo stotelių projektai Klaipėdos uoste iš dalies bus finansuojami 2021–2027 metų Europos Sąjungos investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis. Bendra vandenilio gamybos ir papildymo juo stotelių projektų vertė, planuojama, sieks apie 10,5 mln. Eur, ES lėšomis bus finansuojama apie 6 mln. Eur.
Teigiama, kad žaliojo vandenilio gamyba uoste sunaudos maždaug 10 kartų mažesnį vandens kiekį nei standartinė automobilių plovykla.
INFORMACIJA
„Vandentiekio maksimalus poreikis vandenilio gamybai pagal įrangos tiekėjo pateiktą informaciją bus 500 l/h. <…> Gamybinių nuotekų kiekis vandenilio gamybos metu pagal įrangos tiekėjo pateiktą informaciją susidarys maksimalus kiekis 250 l/h. <..> Vandenilio slėgis viešojo transporto ir laivų pildymui – 350 bar, lengvųjų automobilių pildymui – 700 bar“, – rašoma projektiniuose pasiūlymuose.
Nurodoma, kad pagrindiniai vandenilio gamyklos elementai yra pats Italijos kompanijos „IMI Remosa“ gamybos įrenginys (elektrolizeris), kurio pajėgumas 250 Nm³/h arba 540 kg/24h; vandenilio kompresorių konteineris; mažo, vidutinio ir didelio slėgio vandenilio saugyklos bei vandenilio dozatoriai (dispenseriai). Minėtose saugyklose atitinkami būtų laikoma po 39, 1038 ir 85 kg vandenilio.
Anot Uosto direkcijos, Europoje šiandien veikia apie 200 papildymo vandeniliu stotelių, juo varomi laivai, automobiliai ir kitos transporto priemonės, vandenilis testuojamas ir gyvenamiesiems namams šildyti. Klaipėdos uoste pagamintas žaliasis vandenilis pirmiausia bus naudojamas uosto reikmėms: jau statomas atliekoms iš uosto išplaukiančių ir į uostą atplaukiančių laivų surinkti skirtas laivas, jis bus varomas uoste pagamintu žaliuoju vandeniliu. Likusi pagaminto vandenilio dalis bus panaudota kitoms laivų, geležinkelio ir sausumos kelių transporto priemonėms užpildyti.
Žadama, kad vandenilis bus prieinamas viešajam transportui ir asmeniniams automobiliams papildyti.
Vienas asi..las nežino kad geria vandeni iš Minijos per Vilghelmo kanala
ar tik neteks pačiam A. Latakui, baigus savo generalkadenciją, susimokėti už tas vandenilio stoteles susimokėti iš savos kišenės? Laikai dabar permainingi.
Daugiau mokės tie parsidavėliai kurie bendruomenės vardu gavo iš jo tūkstančius ir ne tik padėjo parašą kad sutinka, bet ir lakstė po žmones agituodami koks čia gėris. Jūs ne tik atiduosit atgal tuos pinigus dvigubai bet ir gausit bylą Aš turiu omenyje visus tuos ale gyventoju atstovus ir žaliuosius
Latakas manau vogs iš visuomenės gela vandeni ,darys ir geriamojo vandens detalus. Tai yra nusikaltimas. Visas pasaulis daro iš dujų, nuotekų, jūros vandens
Kiek visos prorusiškos jėgos deda pastangų, kad nebūtų diegiama, statomažos pažangios technologijos, kurios pakeistų naftą, dujas.
Ištikimi „tarnai” dirba. GĖDa
Jus tiesiai iš upės geriate?
Gaminti iš gelo vandens detalus. Tai manau vandens resursu naikinimas ir tarnystė putinoidams