Pirmasis šalyje vandeniliu varomas laivas nuleistas į vandenį

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2025-01-22

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu statomas pirmasis Lietuvos istorijoje žaliuoju vandeniliu ir elektra varomas laivas jau nuleistas į vandenį. Nepalikdamas pėdsako aplinkoje, jis švarins kitus į uostą įplaukiančius laivus, priimdamas iš jų atliekas.

„Į vandenį nuleidome ne tik laivą, bet ir naują požiūrį į uosto veiklą – švaresnę, pažangesnę, draugiškesnę aplinkai. Šis pirmasis šalies istorijoje vandeniliu ir elektra varomas laivas – tai ne tik inovatyvus technologinis sprendimas, bet ir svarbus žingsnis, stiprinantis Lietuvos, kaip modernios jūrų valstybės, įvaizdį. Šiuo metu laivas, galima sakyti, pratinasi prie uosto vandens, o metų pabaigoje tikimės, kad jis pradės savo svarbią misiją – rūpintis švaria uosto aplinka. Toks sprendimas nepaliks pėdsako gamtoje, bet tikrai paliks ryškų pėdsaką mūsų kelyje į žalesnę ateitį“, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Uosto direkcijos nuotr.

Pernai birželį Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupei priklausančioje Vakarų Baltijos laivų statykloje įvykusia simboline kilio padėjimo ceremonija buvo duotas startas laivo statybai. Iki šios dienos jau atlikti laivo korpuso gamybos ir dažymo darbai, jame taip pat sumontuoti vamzdynai, vožtuvai, aušintuvai, velenų linijos, vairo plunksnos, įrengtos šilumos ir priešgaisrinės izoliacijos.

Nuleidus laivą į vandenį dar bus montuojama mašinų skyriaus įranga, atliekami vairinės interjero darbai, diegiama elektros instaliacija ir pagrindiniai elektros varikliai, vandenilio sistema ir kiti laivo eksploatacijai reikalingi darbai.

Pagrindinė laivo funkcija – surinkti lijalinius vandenis, nuotekas, šlamą ir šiukšles, taip pat užtikrinti efektyvų atliekų tvarkymą. Laive bus sumontuotos specialios talpos bei modernus lijalinių vandenų valymo įrenginys, kuris leis išvalytus vandenis kartu su nuotekomis perduoti miesto valymo įrenginiams. Laivas bus pasiruošęs dirbti ištisą parą ir surinkti iki 400 kubinių metrų skystų atliekų.

Tanklaivio ilgis siekia 42 metrus, plotis – 10 metrų. Laivo energetinę sistemą sudarys du elektriniai varikliai, kuriuos maitins 2000 kWh talpos akumuliatoriai ir inovatyvi vandenilio kuro celių sistema. Laivas, priklausomai nuo darbų intensyvumo, galės būti eksploatuojamas Klaipėdos uoste iki 36 val. be papildomų energijos įkrovimų.

Pagal galiojančias taisykles atplaukę ir prieš išplaukdami iš Klaipėdos uosto laivai privalo atiduoti juose susidariusias atliekas. Užtikrinti atliekų surinkimą patikėta Uosto direkcijai, o siekdama dar labiau pagerinti atliekų surinkimo iš laivų paslaugos kokybę, bendrovė nusprendė pasitelkti modernią ir aplinkai draugišką techniką.

Laivo statybas vykdo Vakarų Baltijos laivų statykla kartu su „Baltic Workboats“ pagal jungtinės veiklos sutartį. Bendra projekto vertė siekia 12 mln. eurų be PVM.

Parengta pagal pranešimą spaudai

Žymos: | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Uosto direkcija pernai iš komercinės veiklos gavo 740 tūkst. eurų

Trečius metus kaip akcinė bendrovė veikianti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija skelbia, jog įvirtino pozicijas komercinių paslaugų rinkoje ir pernai ...
2025-01-16
Skaityti daugiau

ELTA

Klaipėdos uoste atsiras trys žaliojo vandenilio talpyklos

Tarp „Nord Steel“ ir „MT Group“ pasirašyta 1,4 mln. eurų vertės sutartis dėl žaliojo vandenilio saugyklų gamybos ir tiekimo Klaipėdoje. ...
2025-01-13
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pagaliau imsis naujam kruizinių laivų terminalui reikalingų kratinių

Uosto direkcija pranešė, kad pasibaigus teismams pasirašyta sutartis dėl krantinių, reikalingų naujam kruiziniam laivų terminalui ir jos administraciniam pastatui, statybos. ...
2025-01-09
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This