Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-12-06 |
Penktadienio popietę Klaipėdoje, Uosto direkcijos laivyno bazėje, surengta iškilminga ceremonija, kurios metu suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivas-saugykla „Independence“ simboliškai perduotas Lietuvai – Singapūro vėliavą pakeitė trispalvė, ant korpuso atidengtas tekstas, kad laivo registracijos uostas – Klaipėda.
Algirdo Kubaičio nuotr.
Ceremoniją atidaręs Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda sakė, jog 10-metį minintis SGD terminalas yra „tapęs mūsų šalies valios, ryžto ir siekio užsitikrinti energetinę nepriklausomybę simboliu“.
„Lietuva įgijo unikalią galimybę patekti į tarptautines dujų rinkas ir užsitikrino konkurencingą bei patikimą dujų tiekimą. Pagaliau patys galėjome spręsti dėl energijos tiekimo šaltinių ir kelių. Tai užbaigė dešimtmečius trukusį Rusijos monopolį ir politinį sabotažą“, – „Independence“ svarbą įvardijo šalies vadovas.
Jis dėkojo visiems, prisidėjusiems prie šio projekto įgyvendinimo, pabrėžęs, jog laivas-saugykla tapo bendra Baltijos šalių ir Lenkijos „energetinės nepriklausomybės deklaracija“.
Renginyje dalyvavę kaimyninių šalių vadovai – Lenkijos prezidentas Andrzej Duda, Estijos Alar Karis ir Latvijos prezidentas Edgars Rinkevičs akcentavo Lietuvos lyderystės svarbą energetinės nepriklausomybės kelyje nuo Rusijos gamtinių išteklių, pasidžiaugę, jog jau kitais metais Baltijos šalių elektros tinklai įsilies į bendrą kontinentinį Europos tinklą.
„Tai išties istorinis, optimistinis ir patriotinis renginys, puikiai įrodantis Lietuvos nežabotą sėkmę stiprinant regioninę sanglaudą, saugumą ir atsparumą“, – sakė Lenkijos prezidentas, pažymėjęs, jog būtent Klaipėdos istorija „atspindi įvairius sunkumus ir neramumus“ bei dėkojęs už „savalaikius politikų sprendimus“.
Reginyje kalbėjo ir laivo „Independence“ krikštamotė prezidentė Dalia Grybauskaitė, prisiminusi nelengvas to meto politines-ekonomines aplinkybes, nulėmusias šalies politikų apsisprendimą eiti energetinės nepriklausomybės nuo Rusijos keliu.
Tuo metu kadenciją baigianti laikinoji premjerė Ingrida Šimonytė pasidžiaugė, jog gali dalyvauti „šioje vyšnios uždėjimo ant torto ceremonijoje“, nes kai buvo priimami pirmieji sprendimai, dirbo finansų ministre.
Laivas į Klaipėdą atplaukė 2014-ųjų spalį ir 10 metų buvo nuomojamas. Terminalo operatorė valstybės valdoma „KN Energies“ saugyklą už maždaug 140 mln. eurų išpirks iš Norvegijos įmonės „Höegh Evi“ (anksčiau – „Hoegh LNG“). Tam yra gauta paskola iš Šiaurės investicijų banko. Pagal sutartį šią sumą Norvegijos bendrovei „KN Energies“ galės išmokėti iki 2044 m.
Po nuosavybės teisių perėmimo „Höegh Evi“ dešimtmečiui taps „Independence“ operatore.
„KN Energies“ vadovas Darius Šilenskis yra sakęs, kad nuo „Independence“ atvykimo, atmetus išlaikymo išlaidas, jo sukuriama nauda Lietuvos ekonomikai ir dujų vartotojams siekia apie 160 mln. eurų per metus.
„Vertė neapima tik monetizuotą pusę. Saugumas neturi kainos“, – penktadienį akcentavo jis žurnalistams.
D. Šilenskis teigė, jog tokio tipo laivai tarnauja mažiausiai 30 metų, bet gali tai daryti ir pusę amžiaus. Naujo tokio laivo statybos šiuo metu esą kainuotų apie 400-500 mln. eurų.
Pasak D. Šilenskio, iki šios dienos buvo pakeista nemažai teisės aktų, kad Lietuvos vėliava būtų konkurencinga ir reguliacinė aplinka nebūtų prastesnė, tad vėliavos pakeitimas esą neturės neigiamos įtakos terminalo veiklai.
Anot jo, turima ambicijų, kad „Independence“ įguloje būtų kuo daugiau, tad bendradarbiaujama su mokymo įstaigomis.
„Independence“ naudojasi penkios valstybės – Lietuva, o taip pat kitos Baltijos jūros regiono šalys – Lenkija, Latvija, Norvegija ir Estija. Daugiau nei pusę pajamų SGD terminalas surenka iš užsienio klientų. Esant poreikiui, „Independence“ gali visiškai patenkinti Lietuvos dujų rinkos paklausą.
SGD terminalą įrašius į Lietuvos laivų registrą, šalies laivynas padidės net 30 proc.
sakyti, bet kažkaip norisi karo, kad patikrinti tuos LT „genijus”, valstybinius verslininkus, kurie savo aferomis bando suvaidinti herojus…
Broli mielas, lai vagia visi kiek tik galį, visko vis tiek neišvogs, kad tik karo nebūtų, senai yra pasakyta, kad karo metu pasiturintys aukoja pinigus, vargšai aukoja savo vaikus, o turčiai vis vien toliau kraunasi labai didelius pinigus. Gyvas pavyzdys Ukraina.
O tai jeigu ta pati įmonė liks laivo operatoriumi, tai jai už tą paslaugą teks mokėti? Kiek?
Ar nebus taip, kad norvegai atsikratė laivo, kuris pagal jo naudojimo laiką reikalingas remonto ir neturės jokių dėl laivo išlaidų, bet gaus stabilias pajamas už operatoriaus veiklą?
Tai ko jau čia visi taip džiūgauja?
Neieškok visur priešų…Pasidžiaugti reikia
Ne priešų ieškome. Bandome suskaičiuoti SAVO pinigus.
gražiai pozuojančių, atlyginimus. Atrodo taip, kad jie iki gyvos galvos dar kovos už nepriklausomybę, gaudami šešiaženkles algas, tratindami LT žmonių pinigus….
Kiek išpirkimas kainuos kartu su banko palūkanomis, jei mokėti reikia per 20 metų?
Ar išpirkimas suorganizuotas ne tam, kad niekas nebesidomėtų, kas buvo akcininkai (naudos gavėjai) įmonės, pardavusios, o vėliau nuomojusios laivą Lietuvai?
Iki šiol esą laivas buvo su Singapūro vėliava – tai kaip čia yra, jei savininkas tariamai buvo Norvegijos įmonė?
Miglotas reikalas su tuo Independence ir nėra ko taip džiūgauti, nes buvo afera ir ji, panašu, tebesitęsia.
Savininkas gali būti nors ir čiukčius iš tundros ir laivą gali registruoti kur tik nori per visą pasaulį, visi ieško kur mokesčiai metiniai mažesni.
KAIP JUMS TAI PATINKA ???
1)Laivui išpirkti yra gauta paskola (140,0 milijonų) iš Šiaurės investicijų
banko (ŠIB). Pagal sutartį, šią sumą Norvegijos
bendrovei „Hoegh LNG” „KN Energies“ galės išmokėti iki 2044 m.
2)Po nuosavybės teisių perėmimo „Hoegh LNG“ įmonė
Lietuvoje dešimtmečiui taps „Independence“
operatore.
Gal „Independence“ tik perregistravo Lietuvai ir Lietuvos vėliavą iškabino, 10 metų senumo laivas nupirktas už Norvegijos banko paskolą, reiškia be banko žinios nieko su juo negalima daryti, o ir laivo opera torius Norvegijos bendrovė,- lietuviams laive nėra kas veikti dar dešimt metų. Lietuva mokės už remontą, už eksploataciją, kitas išlaidas, kokias nurodys norvegai, bet galės džiaugtis iškabinta vėliava ir užrašu ant borto.
Laive šiuo metu dirba TIK VIENAS Lietuvis.