Pradedama Klaipėdos uosto krantinių elektrifikacija

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-12-04

Estijoje jau komplektuojama įranga, kuria laivams Klaipėdos uoste nuo kranto bus tiekiama elektra. Visų pirma, bus elektrifikuotos tos uosto krantinės, prie kurių švartuojami keltai. Įrangą tieks, montuos ir visus paleidimo bei derinimo darbus atliks įmonės „Aktsiaselts BLRT ERA“ Klaipėdos filialas.

Šiandien į Klaipėdos uostą atplaukę laivai daugiausia naudoja dyzeliną. Šie degalai aprūpina laivą ne tik plaukiant, bet ir jam stovint uoste. Dyzelinu yra maitinami jo generatoriai. Remiantis pernai Klaipėdos uosto veiklos poveikį vertinusių mokslininkų išvadomis, elektros tiekimo į laivus infrastruktūra krantinėse žymiai prisidėtų prie emisijų mažinimo.

Visų pirma, bus elektrifikuotos tos uosto krantinės, prie kurių švartuojami keltai. Uosto direkcijos nuotr.

Visų pirma, Klaipėdos uoste ši infrastruktūra bus diegiama į Klaipėdos uostą plaukiantiems „DFDS Seaways“ ir „TT-Line“ keltams. Trys stotelės bus įrengtos Centriniame Klaipėdos terminale ir viena Klaipėdos konteinerių terminale, pietinėje uosto dalyje. Jos turėtų pradėti veikti 2026-aisiais. Krantinių elektrifikacija numatyta ir tose krantinėse, prie kurių švartuojami konteinerius gabenantys laivai bei kruiziniai laineriai, taip pat Klaipėdos uosto laivynas. Visą numatytą uosto krantinių elektrifikavimo projektą tikimasi baigti 2028 m.

Klaipėdos uostas, įgyvendinęs šį infrastruktūros projektą, elektrą planuoja pirkti iš tiekėjų, kurie ją generuos iš atsinaujinančių šaltinių – vėjo, saulės.

Krantinių elektrifikavimo Klaipėdos uoste projektas iš dalies finansuojamas pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) Transporto programą. Projektui, kurio vertė siekia apie 11 milijonų eurų, įgyvendinti numatytas 8,6 milijono eurų siekiantis ES finansavimas.

Pirmųjų keturių elektros stotelių įrangos kaina – 5,3 milijono eurų be PVM.

Šiuo metu taip pat rengiamas elektros tinklų statybos projektas, gavus statybą leidžiantį dokumentą bus perkami rangos darbai.

„Žengdamas tvarumo kryptimi Klaipėdos uostas pastaraisiais metais imasi vis ambicingesnių tikslų ir darbais siekia įrodyti, kad Lietuvos jūrų pramonės centras gali būti draugiškas aplinkai. Krantinių elektrifikavimas – tai ne tik technologinis šuolis, bet ir reikšmingas indėlis į Klaipėdos miesto bei uosto aplinkosaugą“, – pranešime pažymi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Žymos: | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Svarbu, Uostas ir jūra

Uostas vis labiau artėja prie gyvenamųjų namų (4)

Dalis Klaipėdos Žvejybos uosto rajono gyventojų piktinasi Uosto direkcijos planais neva visai šalia jų gyvenamosios vietos įrengti birių ir naftos ...
2025-02-19
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uoste išbandys autonominius povandeninius laivus

Klaipėdos uostas kartu su dar 17 partnerių iš įvairių Europos šalių drauge vystys inovatyvias jūrų pramonei skirtas technologijas. Tam skirtas ...
2025-02-12
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Startuos uosto krantinių elektrifikavimo darbai

Klaipėdos uosto direkcija skelbia, jog netrukus bus pradėti pirmųjų krantinių elektrifikavimo darbai – pasirašyta sutartis dėl infrastruktūros įrengimo. Jau kitąmet ...
2025-02-10
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

undefined
undefined
undefined
Loading
Share This