Konkursas dėl prioritetinio projekto žlugo

Miestas, Svarbu
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-12-02

Klaipėdos valdžia, nutraukusi sutartį dėl Baltijos ir Taikos prospekto sankryžos projektavimo, nesugebėjo tinkamai pasirengti konkursui dėl didesniu prioritetu pavadintos 1,3 km ilgio Lypkių gatvės tiesimo ir tunelio įrengimo. Jai teko pripažinti, jog  paskelbto viešojo pirkimo konkurso dokumentacijoje privėlė klaidų bei netikslumų ir nutraukti konkursines procedūras, kad „būtų daromi esminiai pirkimo dokumentų pakeitimai”.

Konkursas dėl Lypkių gatvės tiesimo nuo Kretainio g. iki Šilutės plento ir Statybininkų prospekto sankryžos rangos darbų buvo paskelbtas spalio 30 d. O projektas šiems darbams su leidimu statyti buvo parengtas dar 2018 metais. Jį savivaldybės užsakymu parengė UAB „Plentprojektas“, sandorio vertė tuomet buvo apie 130 tūkst. eurų.

Šiame projekte numatyta, kad bus tiesiama nauja 1,3 km ilgio Lypkių gatvės atkarpa, o „geležinkelio linija liks esamame lygyje ir Lypkių gatvę viršuje kirs projektiniu tuneliu“.

Savivaldybė dėl Lypkių gatvės su tuneliu tiesimo rangos darbų viešojo pirkimo skelbė ir rinkos konsultaciją, gavo nemažai pastatų ir pasiūlymų. Į juos atsakydamas savivaldybės Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkas Andrius Kačalinas buvo pateikęs ilgą situacijų paaiškinimų, dokumentų patikslinimo ir atsakymų sąrašą. Tačiau potencialūs rangovai nerimo, kėlė klausimus ir jau paskelbus konkursą. Tad galiausiai savivaldybės jiems pranešė, kad pirkimo procedūras nutrauks, „atsižvelgiant į tai, kad yra daromi esminiai pirkimo dokumentų pakeitimai“.

Vadovaujantis projektavimo užduotimi ir Klaipėdos miesto bendruoju planu, Lypkių gatvė yra suprojektuota kaip B2 kategorijos, o jungiamosios gatvės ir akligatviai – D kategorijos. Suprojektuotos dvi važiuojamosiomis dalys su skiriamąją juosta. Iš viso gatvė turės keturias eismo juostas. Lypkių gatvės sankryžoje su Kretainio gatve bus įrengiami, o su Šilutės plentu – rekonstruojami šviesoforai. Šiose sankryžose bus įrengiamos ir atskiros apsaugotos kairinio posūkio juostos. Dviračių takai suprojektuoti abiejose gatvės pusėse, jų plotis – 2 m. Šalia dviračių takų bus įrengiami 1,5 m pločio šaligatviai. Šie takai nuo važiuojamosios dalies atskiriami žaliosiomis juostomis.

„Lypkių gatvė pakeliama į antrą lygį virš esamo geležinkelio ir projektinės jungiamosios gatvės. Esamas geležinkelis ir projektinė jungiamoji gatvė Lypkių gatvės antro lygio konstrukcijas kerta projektiniais tuneliais apačioje“, – rašoma dokumentuose.

Projekte numatyta įrengti du gofruotų metalinių lakštų tunelius po Lypkių gatvės važiuojamąja ir takų dalimi, kai pati gatvė iškeliama virš esamo reljefo į apytiksliai 10–11m aukštį. Geležinkelio tunelis kirs Lypkių gatvės konstrukcijas ne statmenu kampu, bet nekeičiant jo linijos geometrijos ar kitų parametrų. Tunelių pamatai suprojektuoti iš gelžbetoninių polių, sujungtų su rostverkais.

Projektuotojų vizualizacija

Per Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos teritoriją nutiesta gatvė, sujungusi Statybininkų prospektą ir plentą Klaipėda-Šilutė, vadinama laikinuoju keliu, nes už 1,634 mln. eurų įgyvendintas tik pirmas etapas. 2021 metų gegužės pabaigoje jį oficialiai atidarius susisiekimo ministras Marius Skuodis nepažadėjo, kad pinigai antram jo etapui atsiras greitai.

Prie miesto valdžios stojus Arvydui Vaitkui ir jo suformuotai koalicijai jau po kelių mėnesių – pernai rugpjūtį buvo nuspręsta nutraukti sutartį dėl 2023 m. vasarį pradėto Baltijos ir Taikos prospekto sankryžos projektavimo.

„Baigiama Šilutės plento ir Baltijos prospekto rekonstrukcija, plius, planuojame pagerinti susisiekimą per Lypkių gatvę į Statybininkų prospektą“, – taip tada tokį sprendimą aiškino vicemeras Algirdas Kamarauskas.

„Dabartinei Klaipėdos valdžiai didesnis prioritetas yra kiti projektai. Pirmiausia – įrengti estakadą per geležinkelį Statybininkų pr. jungtyje su Lypkių gatve“, – pernai rugpjūtį straipsnyje „Klaipėda projektų nestabdo, taiso padarytas klaidas“ rašė „Vakarų ekspreso“ žurnalistas Edgaras Valeckas.

„Vienas prioritetinių naujų projektų, kuriam siekiama valstybės finansavimo, – Lypkių g. tiesimas nuo Lypkių g. ir Kretainio g. sankryžos iki Šilutės pl. ir Statybininkų pr. sankryžos, vis dėlto valstybės lėšos kol kas nebuvo skirtos, tačiau po derybų su Susisiekimo ministerija šiais metais jau turėtų startuoti pietinio aplinkkelio projektavimo darbai“, – buvo rašoma savivaldybės pranešime apie Tarybos patvirtiną jos 2023 metų ataskaitų rinkinį.

Kai bus „gautas naujos Vyriausybės požiūris”, bus grįžtama tiek prie Lypkių gatvės, tiek pietinio aplinkkelio projektų, balandį vykusio miesto Tarybos posėdžio metu tvirtino meras Arvydas Vaitkus.

Žymos: | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Želdynų komisija atlaidi medkirčiams

Klaipėdos miesto želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisija vien šių metų pradžioje leido iškirsti Dangės pakrantėje ir Naujoje Uosto ...
2025-01-19
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Statyti naują tiltą ar remontuoti senąjį?

„Klausimas stovi labai aiškiai: kiek laiko mes dar turime? Nes jau bilda jau 5-7 metai… Bilda ir bilda. Sugrius-nesugrius?“ – ...
2025-01-18
Skaityti daugiau

Miestas

Buksuoja Klaipėdos strategijų rengimas

Savivaldybė atgaline data sustabdė Klaipėdos miesto ekonominės plėtros strategijos (KEPS) iki 2030 m., dar vadinamos Mėlynuoju proveržiu, atnaujinimą, nors jis ...
2025-01-17
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This