Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-11-22 |
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) pranešė, jog suderino valstybės valdomos AB „KN Energies“ investicijų projektą dėl elektros jungties su Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalu.
Anot VERT, įgyvendinus projektą, SGD pakartotinio dujinimo kainos kintamoji dalis išaugtų 0,06 Eur/MWh (3,23 proc.). Tačiau, atsižvelgus į technologinių sąnaudų mažėjimą, bendra finansinė įtaka SGD terminalo naudotojams būtų teigiama – kaina mažėtų 0,04 Eur/MWh (2,34 proc.).
„KN Energies“ spalio pabaigoje pranešė, kad Europos Sąjungos Modernizavimo fondo programos Investicijų komiteto posėdyje buvo priimtas teigiamas sprendimas dėl 6 mln. Eur paramos skyrimo šiam projektui. Jį planuojama įgyvendinti per trejus metus po to, kai bendrovės vadovybė priims galutinį sprendimą dėl investavimo. Preliminariai tai planuojama padaryti 2025 m. pirmąjį ketvirtį.
Anot bendrovės, šiuo projektu siekiama mažinti Klaipėdos SGD terminalo veiklos lemiamą CO2 kiekį ir su tuo susijusius kaštus, bei didinti Klaipėdos SGD terminalo veiklos efektyvumą.
Atitinkamus pirkimo dokumentus „KN Energies“ buvo paskelbusi jau šią vasarą. Juose buvo rašoma, kad nepertraukiamoms terminalo funkcijoms užtikrinti yra reikalinga elektros energija, kurią šiuo metu užtikrina laive „Independence“ esantys dvigubo kuro generatoriai. Šiuo metu jo elektros sistema yra visiškai autonomiška, neturinti elektros jungties su elektros tinklais krante.
Laivui prijungti prie krante esančių elektros tinklų planuojama nutiesti elektros kabelį po Kuršių mariomis esamu vamzdžiu, „tačiau rangovas dialogo metu gali siūlyti kitokį sprendinį, leidžiantį supaprastinti pajungimo schemą, sumažinti darbų apimtis ir/ar atpiginti galutinę kainą“.
Naują elektros pastotės aikštelę su dažnio keitikliu, transformatoriais ir kita reikalinga įranga, planuojama įrengti „VLG teritorijoje šalia Marių pastotės arba šiuo metu esančioje AB „KN Energies“ dujų vamzdžio apsaugos zonoje, nepažeidžiant teisės aktų reikalavimų“.
Toks įgyvendintas projektas netrukdytų ir laivui dirbti autonomiškai – gauti elektros energiją tik iš savų generatorių. Be to, rastųsi galimybė gauti elektros energiją vienu metu iš ESO ir laivo generatorių.
Numatoma būsimos infrastruktūros tarnavimo trukmė – 20 metų.
Parašykite komentarą