Būtingės terminale – 2000-asis tanklaivis

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-11-19

AB „ORLEN Lietuva“ skelbia, kad jos valdomas 25 metus veikiantis Būtingės naftos terminalas lapkričio 18 d. sulaukė 2000-ojo tanklaivio. Juo tapo su Bahamų vėliava plaukiojantis „Lancing“, atgabenęs 76 tūkst. tonų „Saharan blend“ tipo naftos iš Alžyro. Iš viso per dešimt šių metų mėnesių Būtingės terminale jau importuota daugiau nei 7,6 mln. tonų žaliavų – 1,8 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

„Būtingės terminalas per ketvirtį amžiaus ne kartą įrodė savo kaip strateginio objekto, stiprinančio Baltijos regiono energetinę nepriklausomybę, svarbą. Terminalo veikla užtikrina stabilų žaliavos tiekimą perdirbimo gamyklai Mažeikiuose – tai leidžia aprūpinti visą Baltijos šalių rinką degalais, išvengiant nedraugiškų šalių energetinio šantažo“, – pranešime cituojamas „ORLEN Lietuva“ Būtingės naftos terminalo vadovas Kęstutis Verpečinskas.

2022-aisiais Rusijai pradėjus plataus masto karą Ukrainoje „ORLEN Lietuva“, nelaukdama bendrų Europos Sąjungos sankcijų paskelbimo, nustojo naudoti rusišką naftą savo veikloje ir pradėjo ją importuoti iš kitų regionų. Šiuo metu daugiau nei 40 proc. importo sudaro Saudo Arabijoje išgaunama nafta, nemaža dalis naftos importuojama ir iš Šiaurės jūros regiono, JAV bei kitų valstybių. Diversifikavus tiekimą dabar perkama bent devynių rūšių žaliava.

„Atsisakius rusiškos naftos Būtingės terminalas tapo dar svarbesnis užtikrinant Baltijos šalių energetinį saugumą, o terminalo veikla yra pavyzdys, kaip galima atsisakyti priklausomybių nuo nepatikimų tiekimo šaltinių užtikrinant veiklos tęstinumą. Mano nuomone, energetinės nepriklausomybės dėlionėje terminalo svarba niekuo nenusileidžia Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalo reikšmei“, – pabrėžia K. Verpečinskas.

Nuo terminalo veiklos pradžios jame perkrauta jau per 198 mln. tonų naftos. Terminale per metus vidutiniškai aptarnaujami 95 tanklaiviai. Būtingės terminalo specifika, kai krova vykdoma atviroje jūroje, leidžia aptarnauti didžiausius tanklaivius galinčius įplaukti į Baltijos jūrą – tanklaivių grimzlė gali siekti iki 16 metrų, o tonažas iki 150 tūkstančių tonų. Tokio tipo terminalas yra vienintelis visoje Baltijos jūroje.

Pirmasis tanklaivis Būtingėje buvo aptarnautas dar 1999 metų liepą: tuomet į jį buvo pakrauta daugiau nei 68 tūkst. tonų produkcijos, nes terminalas buvo naudojamas tik eksporto reikmėms. 2006 m. nutraukus rusiškos naftos tiekimą į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą vamzdynais, terminalas pradėtas naudoti tik žaliavos importui.

Per pastaruosius 10 metų „ORLEN Lietuva“ padidino terminalo rezervuarų parką iki 306 tūkst. kub. m. Taip pat buvo įrengta skirtingų naftos rūšių maišymo stotis.

Žymos: | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

„Orlen“ grupė svarsto investuoti į antrojo Lietuvos jūrinio vėjo parko statybas

Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ įmonių grupė ieško galimybių plėsti investicijas į Lietuvos atsinaujinančios energetikos projektus – jūrinio vėjo parko statybas ...
2024-09-04
Skaityti daugiau

Aplinkosauga

Dėl avarijos Būtingėje gamtai padaryta beveik 150 tūkst. eurų žala

Vasario 7 d. prie Būtingės naftos terminalo plūduro į Baltijos jūrą išsiliejo nafta. Tąsyk naftos dėmė buvo pasklidusi į pietryčius ...
2024-04-15
Skaityti daugiau

ELTA

Būtingėje renkami į Baltijos jūrą išsilieję naftos produktai

Trečiadienį Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) gavo pranešimą iš AB „Orlen Lietuva“, kad prie Būtingės naftos terminalo plūduro, baigiant tanklaivio krovą, ...
2024-02-08
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This