Klaipėdoje padaugės dviračių takų (9)

Svarbu, Transportas
Avatar photoPalmira Martinkienė
2024-11-18

Per keletą artimiausių metų uostamiestyje dviratininkams atsiras dar daugiau galimybių darbo ar poilsio vietas pasiekti dviračiu – įrengti naujus bei atnaujinti senus dviračių takus planuojama trijose skirtingose miesto vietose.

Savivaldybė yra numačiusi kapitaliai suremontuoti pėsčiųjų ir dviračių taką Minijos g., pradedant sankryža su Baltijos prospektu ir baigiant Priešpilio gatve.

Naujosios trasos ilgis – apie 2,20 km, dviračių tako plotis sieks 2,50 m, pėsčiųjų tako – 1,50 m, tarpusavyje eismas bus atskirtas skirtingomis dangomis ir dangos spalvomis.

Savivaldybė yra numačiusi įrengti pėsčiųjų ir dviračių taką Minijos g. iki Priešpilio g. Šiuo metu dviračių trasa baigiasi tuoj už sankryžos ties įvažiavimu į Centrinį Klaipėdos terminalą. Palmiros Martinkienės nuotr.

Šio projekto preliminari vertė – 2,3 mln. eurų, iš jų 455,74 tūkst. eurų skirs Klaipėdos savivaldybė iš savo biudžeto, o likusią sumą turėtų padengti Europos Sąjungos (ES) struktūriniai fondai. Projektą planuojama įgyvendinti per 2025–2027 m. Jau parengtas šio projekto techninis darbo projektas ir vykdomos rangos darbų viešųjų pirkimų procedūros.

Taip pat rengiamasi atnaujinti ir dviračių bei pėsčiųjų taką, einantį per visą Smiltelės gatvę: 2,5 km atkarpa turėtų sujungti Šilutės pl. su Minijos g.

Šio tako įrengimas atsieis 2 mln. eurų, iš jų apie 1,7 mln. eurų, planuojama, padengs ES fondai, o 300 tūkst. eurų pridės savivaldybė. Minėto sumanymo techninis projektas dar tik rengiamas, tačiau tikimasi, jog jį įgyvendinti irgi pavyks iki 2027 m.

Geros žinios laukia iš šiaurinės miesto dalies dviratininkų.

Pasak pirmadienį vykusiame Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto plėtros ir strateginio komiteto posėdyje politikams visus tris projektus pristačiusios savivaldybės Projektų skyriaus vedėjos Sandros Tamašauskienės, savivaldybė yra numačiusi suremontuoti ir gana ilgą Taikos pr. – Tiltų- Herkaus Manto – Liepojos g. ruožą, „įskaitant šviesoforų valdymą, dviračių ir pėsčiųjų takus, šaligatvių dangas, nuovažas, apšvietimą“.

Jis, pasak pranešėjos, bus brangiausias iš visų – atsieis 20,5 mln. eurų. Iš jų 15,2 mln. eurų padengs ES struktūriniai fondai, savivaldybės biudžetas dar pridės 5,2 mln. eurų. Minėtą projektą planuojama įgyvendinti iki 2028 m.

Prie komiteto posėdžio prisijungusi viena iš projektą rengiančių autorių Gintarė Simonavičiūtė iš UAB „Atamis“ teigė, jog miesto valdžiai atsisakius planuoto greitųjų autobusų (BRT) trasos projektavimo, yra „tiesiog tvarkomos šviesoforinės sankryžos, pėsčiųjų ir dviračių takai, nuovažos, keičiamas apšvietimas“.

Projektuotoja taip pat pranešė, jog šalia minėtos trasos turi atsirasti ir trys elektros įkrovimo stotelės autobusams: prie Klaipėdos universitetinės ligoninės, prie Vingio g. galutinės autobusų stovėjimo aikštelės ir netoli Senojo turgaus, prie prekybos centro „Saturnas“. Jos teigimu, šiuo metu yra perkama minėtojo projekto ekspertizė.

Visgi paaiškėjo, jog Tiltų gatvėje jokių pokyčių dviratininkams nenumatoma – čia dviračių takas, kaip ir dabar, ir toliau vinguriuos siaura gatve, nuo transporto atskirtas tik ženklinimo juosta.

Po pristatymo paaiškėjo, jog Tiltų gatvėje jokių pokyčių dviratininkams nenumatoma – čia dviračių takas, kaip ir dabar, ir toliau vinguriuos siaura gatve, nuo transporto atskirta tik ženklinimo juosta. Palmiros Martinkienės nuotr.

Komiteto pirmininkas Raimondas Tamošauskas juokais teigė, galbūt čia reiktų įrengti požeminį dviračių taką, nes, jo teigimu, „dabar viską kasam į žemę“. Kartu jis pats ir atsakė, kad kitokių galimybių šioje vietoje įrengti dviračių taką nėra, nebent, jo teigimu, kaip planuojama, Tiltų gatvė ateity bus paversta pėsčiųjų alėja.

„Viskas įmanoma, tik pinigų reikia“, – replikavo Arūnas Tuma.

Savo ruožtu R. Tamošauskas domėjosi, ar, tvarkant minėtą Minijos g. dviračių taką, bus atsižvelgta į jau esančias nedideles kai kuriose vietose įrengtas dviračių tako atkarpas.

Pasak savivaldybės Statybos skyriaus vedėjo Valdo Švedo, minėtos atkarpos bus integruotos į naująjį dviračių taką.

Jo teigimu, minėtas projektas buvo rengiamas, atsižvelgiant į Minijos šviesoforinių sankryžų tvarkymo projektą, tad esą į jau minėtas prie šviesoforų atsiradusias dviračių ar pėsčiųjų takų atkarpas „yra atsižvelgta, viskas sklandžiai sujungta“.

„Taip pat yra įvertinos ir naujos privačių iniciatorių, pvz., prie plovyklos įrengta nauja atkarpa, visi šitie sprendiniai yra įvertinti šitame projekte“, – patikino Statybos skyriaus vadovas.

Tuo metu aiškinamuosiuose raštuose teigiama, jog visų trijų projektų įgyvendinimo tikslas yra „skatinti tvarų, efektyvų, saugų ir aplinkai draugišką transporto sistemos vystymąsi“ bei sukurti integruotą transporto sistemą, kuri „prisidėtų prie miesto ir aplinkos tvarumo, mažintų oro taršą“.

Be didesnių diskusijų minėtiems dviračių takų rekonstrukcijos projektams buvo pritarta, tačiau kad jie būtų realizuoti, žalią šviesą dar turės uždegti ir miesto taryba.

Straipsnis parengtas įgyvendinant Medijų rėmimo fondo remiamą projektą „Dienos aktualija“

Žymos: | | | | |

Komentarai (9):

Atsakymai į “Klaipėdoje padaugės dviračių takų”: 9

  1. Anonimas parašė:

    O kaip reikalai su dviračio keliu pagal Vilhelmo kanalą į Dreverną?

  2. Nyderlandai parašė:

    Iki Melnragės nuvažiuoti dviračiu yra iššūkis. Lideikio gatvės tik vienoje pusėje apgailėtinas dviračių takas. Nuo tilto lekiant sekundžių reikalai, kad nenulėkti į gatvę stačia galva…. Viską daro kad būtų patogiau taršiam transportui, bet ne ekologiškam.

  3. Triratukas parašė:

    Jeigu takai bus tokie, koks įrengtas ties Stateta, tai užskaitau. Visa kita yra butaforija

  4. Nezabitauskas parašė:

    Vienintelis naudingas darbas bus Minijos gatvėje, už senojo CBK, kur dviračių tako šiuo metu nėra jokio. O Smiltelės gatvėje – ką ten tvarkyti? Gal vieną kitą nuvažiavimą. Bet ne, „įsisavinami” 2 mln. 300 tūkst.! O Taikos prospektas? Na, kiek gi galima tą taką kankinti? Kai kurios atkarpos jau keletą kartų klotos ir perklotos. Juk aišku, kad iš esmės ten nieko nebepagerinsi, ir turiu galvoje ne tiktai Tiltų gatvę. O bus iššvaistyta (kitas žodis čia netinka) 20 mln. 500 tūkst.! Panašu, kad numatomi darbai skirti tik pasigyrimui (ir grupės draugų pasipelnymui?).
    O kur žadėtas tako palei Dangę pratęsimas? Apie takus į Kretingą, Gargždus jau apskritai niekas nebekalba.

    • Zenonas parašė:

      Būtų puiku pratęsti paDangės taką nuo Tauralaukio tilto iki Kalotės.Atstumas nedidelis ,o Kalotė, Purmaliai plytinės rajonas būtų dviračių taku sujungti su Klaipėda.

    • Jonas parašė:

      Pritariu Zenonui – visi tie rajonai palei Dangę būtų sujungti su Klaipėda, manau, kad nemažai žmonių ir į darbą dviračiu galėtų važiuoti.

  5. Dviratininkas parašė:

    Daro vien tik, kad darytų, o kad gerai padaryti tai…
    Kelio ženklus ir ženklinimą tinkamai sustatyti nesugeba. Visoje Šilutės pl. atkarpoje ženklai stovi kaip nori, ir suprask kieno pirmumas, pėsčiojo ir dviratininko kurie pagrindiniu keliu keliauja, ar automobilio kuris į/iš šalutinio kelio bando išvažiuoti?

  6. 24 milijonai parašė:

    linksma publika tas miesto planavimo komitetas. Investuoja 2,3+2+20,5 mln. bet niekas jau net nesivargina tų „labai gerų” projektų pavartyti, brėžinius patyrinėti, iš kur ir kodėl tokie skaičiai atsirado pasiaiškinti, mieste dirbančių specialistų nuomonės paklausti. Komiteto pirmininkas pristatančios mergelės zūmiškai kažkokios kvailystės paklausė, panašu kad jokių brėžinių nemačiusi mergelė kažką paaiškino – a, tada gerai, statykit. Miesto taryboje raportuos- visi komitetai pritarė ir pirmyn. Po to stebimės ir kodėl tas mūsų miestas toks, kodėl gatvių šviestuvai , kelio ženklai viduryje tako ar nutrūkę ant pasuktų šulinių dangčių…

  7. Deja, bet nedarykite tik formaliai parašė:

    Tik padarykite užvažiavimus, nuvažiavimus nuo dviračių takų normalius, nes dabar esančiuose visai tai nežiūrima, jie „aštrūs”, aukšti ir nevienodi. Gaila, jeigu viskas daroma tik dėl „pliusiuko”.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Mums rašo

Dar vienas komitetas pritarė E. Vicherto gatvės pavadinimui

Sausio 13 d. Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas savo posėdyje sprendė, ar Liudo Giros gatvė bus pavadinta Ernsto Vicherto ...
2025-01-15
Skaityti daugiau

Politikų tribūna

Parama ar būdas gauti naudą už svetimus pinigus?

Kaip kiekvienas iš mūsų suprantame paramą ir tuos, kurie ją skiria? Kiek svarbu miestui turėti ir didinti žmonių bei įmonių, ...
2025-01-06
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Už paramą verslas gali susigrąžinti 100 proc. skirtų lėšų?

„Aritmetinis jūsų skaičiavimas iš principo yra teisingas”, – taip Klaipėdos savivaldybės administracijos Finansų skyriaus vedėja Kristina Petraitienė atsakė į miesto Tarybos ...
2024-12-19
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This