Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-07-04 |
Jau porą mėnesių Dangės upėje unikalų elektrinį laivelį pasiplaukiojimams nuomojančios UAB „Popa LT” vadovas, klaipėdietis Tomas Vėlius norėtų plaukimų maršrutą pratęsti iki Klaipėdos universiteto Botanikos sodo.
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Olegas Mariničius tikina labai palankiai žiūrintis į tokią iniciatyvą, tačiau verslininkams reikia gauti Lietuvos transporto saugos administracijos išaiškinimą, kaip traktuojama tokia neįprasta transporto priemonė. Jei ji visgi būtų laikoma varikliniu vandens transportu, tai jis gali plaukti tik oficialiais vidaus vandens keliais. Dangės upėje toks ruožas yra tik iki Liepų gatvės tilto.
„Yra planai ateityje pratęsti vandens kelią ir iki Botanikos sodo”, – sakė O. Mariničius.
T. Vėlius „Atvirai Klaipėdai” teigė, kad į Lietuvos transporto saugos administraciją išaiškinimo kreipsis jau artimiausiu metu. Verslininko teigimu, įmonė kol kas turi tik vieną tokią transporto priemonę, vadinamą „PoPa Boat“, tačiau jau artimiausiu metu ketinama pasigaminti ir antrą.
„Dangės upėje paslaugas teikiame jau porą mėnesių. Esama paklausa tenkina, tačiau norisi, kad klientai galėtų plaukti toliau. Laivas po vieno pakrovimo gali plaukti iki 8 valandų, tačiau nuomojame maksimaliam 4 valandų terminui. Vienos valandos palaukimo kaina – 20 eurų”, – pasakojo T. Vėlius.
Pasak jo, įmonė kaip startuolis turi planų plėstis pasauliniu mastu. Jo vizijoje – tokių laivelių nuoma panašiu kaip „City Bee” automobilių principu.
„Išsinuomoji mobiliuoju telefonu, nuplauki upe, kur tau reikia išvengdamas transporto spūsčių, prisišvartuoji, palieki ir eini”, – apie viziją sakė verslininkas.
Apie jo kūrinį pirmą kartą buvo pranešta pernai vasarą. Pranešime teigta, kad T. Vėlius jį savo rankomis sukonstravo vienoje iš miesto garažų bendrijų.
„Pasaulis juda aiškia linkme – ekologiško transporto link, greitai didesnė dalis automobilių bus varomi elektra, o apie vandens transportą kalbama mažiau. Taip ir gimė idėja sukurti šį laivelį, ja patikėjo mano dėdė ir krikšto tėvas Žilvinas Giga, kuris ir sutiko man padėti įgyvendinti šį projektą nuo pat pradžių, visapusiškai rėmė. Turėjau aiškią viziją, tačiau nė trupinėlio patirties darant ką nors panašaus, todėl teko daug mokytis: kaip iš stiklo pluošto gaminti korpusą, kaip išgauti formas, tvirtinti detales. Klausiau patarimų žmonių, kurių darbas susijęs su laivais, žiūrėjau pamokas internete. Gamybos procesas buvo sunkus, ne kartą jaučiausi atsidūręs aklavietėje, tačiau didžiulis noras ir artimųjų palaikymas suteikė jėgų susidoroti su iššūkiais, kurie atrodė neišsprendžiami“, – tada pasakojo T. Vėlius.
„PoPa Boat” jis vadino „valtimi, tik uždengta permatomu stogu, kurios nereikia irkluoti, ar vandens dviračiu, kurio nereikia minti”.
Laivelio viduje yra įrengti minkšti krėslai 5 asmenims, iš organinio stiklo pagamintas stogas apsaugo nuo vėjo ar lietaus, bet neatima galimybės gėrėtis aplinka. Teigiama, kad elektros variklis yra mažos galios, tad laivelis yra lėtaeigis, tačiau manevringas.
Parašykite komentarą