Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-06-17 |
Dviračių takų plėtra ir priežiūra Klaipėdoje rūpinasi net trys savivaldybės skyriai ir viena viešoji įstaiga, tačiau miesto Tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas, posėdžiavęs pirmadienį, kritikavo esamą situaciją. Ir rekomendavo dviratininkų reikalų koordinavimą perduoti Transporto skyriui.
Artūro Šulco nuotr.
Transporto skyrius dabar yra atsakingas už dviračių takų ženklinimą. Miesto tvarkymo skyrius atnaujina ir lopo tuos takus, o Statybos ir infrastruktūros skyrius užsiima planavimu organizuojant savivaldybei nuosavybės teise priklausančių takų tiesimą, rekonstrukciją ir kapitalinį remontą. Tam tikras funkcijas šioje srityje turi ir VŠĮ „Klaipėdos keleivinis transportas”.
Minėto komiteto nariai (kai kurie ta proga į posėdį atvažiavę ne automobiliais, o dviračiais) stebėjosi, kad jų pavedimu Transporto skyriaus specialistai uostamiesčio dviračių takų ženklinimo būklę vertino „naudodamasis „Google Maps“ žemėlapiu bei miesto naudojama GIS sistema”.
„Kodėl nenuėjote pažiūrėti gyvai į realijas?” – klausė Sergej Mažūga.
„Visų takų neapvažiuosi, – atsakė jam Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus. – Kolega Tomas daug apvažiuoja, o inžinerinėmis technologijomis mes pasitikime”.
Jis teigė, kad pastebėtus neesminius dviračių takų ženklinimo trūkumus savivaldybės rangovai gana greitai pašalins.
Politikus domino, kada nuo dviračių takų bus patraukti eismui trukdantys kioskai. Atsakyta, kad tokie nurodymai jau yra arba bus duoti. O pavedimai pašalinti apšvietimo stulpus iš dviračių takų duodami savivaldybės UAB „Klaipėdos paslaugos”.
Dviračių takų būklė per šį patikrinimą nebuvo vertinta Statybos techninio reglamento požiūriu. Tačiau Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Tomas Jankauskas tikino fiksavęs, „kur, kokios dangos”.
Transporto skyrius pateikė trūkstamo dviračių takų ženklinimo atlikimo planą, kuriam komiteto nariai priekaištų neturėjo. Pagal pirmas etapas apims teritoriją, apribotą Kauno g., Šilutės pl., Mokyklos, Priestočio g., Dariaus ir Girėno g., Pilies gatvių. Antras etapas – pietinę miesto dalį (į pietus nuo Kauno g.), trečias – šiaurinę miesto dalį (į šiaurę nuo Dariaus ir Girėno g.).
Reikia būtinai iš naujo ženklinti dviračių taką Vasaros estrada Giruliai. Pastoviai vaikšto pėstieji dviračių taku, nors šalia yra pėsčiųjų takas. Dviratininkai irgi keisti – važiuoja po 2/3 kartu vienoj juostoje – kaip tokius kaušus aplenkti ?
Biurokratų užpakaliai patikimai prilipę prie jų taip branginamų kėdžių.
Pzdc, biurokratai nepakelia savo storų šiknų dviračių takų ženklinimą patikrinti vietoje. Klaipėdoje yra krūva problemaųsu ženklinimu dviračiams važiuojamose kelio dalyse. Labai didelėje pėsčiųjų perėjų dalyje važiavimo dviratininkams „kvadratai” yra išsitrynę ir vairuotojams nesimato. Manau, kad nelaimių atvejais savivaldybė turėtų kartu atsakyti su avarijų kaltininkais.
Ir viskas tik dėl 3-4 mėn. – pinigų švaistymas ir nepatogumas pėstiesiems ir vairuotojams.
Svarbu žinoti taisyklės kada važiuoji…
Ir policija turi pasirūpinti su ženklinimu…
Nemyli miestas dviratininkų. Geresnės kokybės takai atsiranda tik ten, kur statomas arba tvarkomas koks nors objektas. Kada baigsis toks puzzle? Trys pagrindinės gatvės mieste. padarykite nors tris ilgus dviračių takus,
H. Manto g. reikia naujų sprendimų, nes dabartinė situacija su dviračių taku yra pavojinga…
Kuris skyrius priima sprendimus dviraciu takus projektuoti ties autobusu stotelemis, supriesinant srautus peaciuju, dviračių ? Transporto skuriui laikas uzsiimti zenklu mieste mažinimu.