Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-06-12 |
„Įvyko avarija – pastatom šviesoforą. Mes taip visą miestą apdėliosim”, – trečiadienį Klaipėdos miesto tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdžio metu piktinosi Vidmantas Dambrauskas ir teigė, kad „mūsų Saugaus eismo komisija ir Transporto skyrius eina lengviausiu keliu”.
Apie būtinybę stabdyti „šviesoforizaciją” dabar miestą valdantys politikai buvo prabilę dar prieš savivaldos rinkimus, tačiau vėliau tokie raginimai pritilo.
Pastaraisiais metais didžiausia uostamiesčio eismo „juodąja dėme” vadinamojoje Rumpiškės ir Sauso 15-oios gatvių sankryžoje įvyko keli skaudžias pasekmes turėję eismo įvykiai. Po to savivaldybės Eismo saugumo komisija, kuriai vadovauja vicemeras Algirdas Kamarauskas, be kitų priemonių šioje sankryžoje rekomendavo įrengti šviesoforus. Tačiau savivaldybės administracija delsia tokią rekomendaciją įgyvendinti.
Šiuo metu yra parengtas savivaldybės Tarybos sprendimas pakeisti šių metų vasarį patvirtintą Klaipėdos savivaldybės 2024–2026 metų strateginį veiklos planą, kuriame jau yra numatyta įrengti šviesoforus minėtoje sankryžoje.
Būtent tai ir papiktino V. Dambrauską: „Nežinau, ar verta kalbėti apie Rumpiškės sankryžą, nes ten, mano galva, mes vakar ir frakcijoj kalbėjom – nueita pačiu paprasčiausiu keliu. Nors ir mūsų komiteto ir koalicijos programoje yra įrašyta, kad reikia peržiūrėti esamus šviesoforus ir jų veikimo principus. Mes einam tuo pačiu keliu: vėl ir vėl įrenginėjam šviesoforus. Taip, Arūnai, vakar juk frakcijoj kalbėjom, kad ten yra kitų, paprastesnių būdų kaip šitą problemą išspręsti… Ir ten kas 200 metrų jei bus šviesoforai, tai ar neužkišim gatvę?”
Ir pridūrė: „Aš ne principiniai… Galėsim pakeisti… Moraliai tai mūsų Saugaus eismo komisija ir Transporto skyrius eina lengviausiu keliu: įvyko avarija – pastatom šviesoforą. Mes taip visą miestą apdėliosim”.
Į tai projektą komiteto nariams pristačiusi Indrė Butenienė, savivaldybės administracijos Strateginio planavimo skyriaus vedėja, atsakė, kad Eismo saugumo komisija „nusprendė kol kas susilaikyti”, o Transporto skyrius „atsiuntė motyvaciją”. Ji teigė, kad politikai gali teikti siūlymus išbraukti šią priemonę iš strateginio veiklos plano, nes toks planas yra skirtas tik 2025 m.
Galiausiai buvo sutarta, kad I. Butenienė pasitikslins dar kartą informaciją su vicemeru, Transporto skyriumi ir strateginio plano pakeitimas Tarybai jau gali būti teikiamas be tokio punkto.
Šių metų vasario pabaigoje žuvus vairuotojai, o praėjusią savaitę avarijoje sužeidus nepilnametę, Eismo saugumo komisija Sausio 15-osios ir Rumpiškių gatvių sankryžoje rekomenduoja drausti iš Rumpiškės g. važiuoti tiesiai ir sukti į kairę. Tai buvo nebe pirma šios komisijos ir ekspertų rekomendacija: į ankstesnes rekomendacijas beveik nebuvo atsižvelgta. Tačiau šįkart buvo pažadėta, kad per porą savaičių šioje sankryžoje bus įteisinti ne tik šie draudimai, bet ir įrengti laikinieji transporto greičio mažinimo kalneliai, kuriuos ateityje pakeis stacionarios iškiliosios greičio slopinimo priemonės. Skelbta, kad ateityje čia bus įrengta ir šviesoforais reguliuojama sankryža.
Aurelijus Jankauskas, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas, minėto posėdžio metu priminė, kad policija dėl šios „juodosios dėmės” signalizuoja jau nuo 2020 metų.
„Vėluojama šioje vietoje ką nors daryti”, – tąkart sakė jis.
„Per 4 dienas įgyvendinome visą priemonių paketą: įrengti greičio mažinimo kalneliai prie Sausio 15-osios g. perėjos; sankryžoje įrengtas „Stop“ ženklas“; siekiant pagerinti matomumą uždrausta statyti automobilius prie sankryžų, tiek Sausio 15-osios, tiek Rumpiškės gatvėje; Rumpiškės gatvėje įrengtos dvi pėsčiųjų perėjos; matomumui pagerinti apgenėti medžiai“, – netruko paskelbti Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus kovo pradžioje.
Transporto kompetencijų agentūra nustatė, kad šioje sankryžoje 4 iš 5 eismo įvykių įvyko pėsčiųjų perėjoje per Sausio 15-osios gatvę. Skaudžios avarijos, agentūros teigimu, čia įvyko dėl prasto pažeidžiamiausių eismo dalyvių – pėsčiųjų – matomumo perėjoje ir jos prieigose, dėl leistino greičio nesilaikymo Sausio 15-osios gatvėje. O taip pat – ir dėl prasto sankryžos prieigų matomumo.
reiktų nugrandyti bortelius Baltijos Šilutės ziede, pervarkyri isukimo i žiedą kampus kaip buvo iki rekonstukcijos.
Vakar važiavau šia sankrįža, Sausio 15 osios g. / Rumpiškės g., turiu pasakyti, kad ją pravažiuoti yra reikalų, iš visų pusių pasitaikė mašinos, dar ir pėsčiasis prisidėjo, sudėtingai gavosi, bet pavyko pravažiuoti, nes baigėsi srautai ir pajudėjau paskutinis. Čia būtinai reikalingas šviesoforas, tai sudėtinga sankrįža ir nėra ko bandyti likimą ir rizikuoti avarinėmis situacijomis !
Kuom ji sudetinga?
Vidury nakties atvažiuoju į Tauralaukį ir kaskart absoliučiai tuščioje sankryžoje laukiu, kol užsidegs žalias. Jūs ten fisai avigėlinote? Milijonus naujiems šaligatviams ir šviesoforams ištaškė, o kelių tūkstančių išmaniesiems davikliams ir nebeužteko… Ir taip ant kiekvieno kampo. Ir nebūtinai naktį.
Na jo, Klaipėda toks didmiestis, neduok Dieve reikės pastovėti minutę kitą savo visureigį vardan saugumo, nėra tam laiko
Čia ir esmė miestas nedidelis, o „ligos” kaip kokio metropolio – kamščiai.
Nu tik nereikia, tie Klaipėdos kamščiai yra juokas visiškas, nereikia tikėtis, kad pro miestas pravažiuosit kaip per autostradą be sustojimų
„Komitecnikai” „laikinus” zenklus is Veterinarijos g. „apacios”,padangeje, susirinkit.nuo vasario menesio metosi.
1. Kada pradėsite statyti išmaniuosius šviesoforus?
Nes dabar tokių Klaipėdoje nėra nors jų skaičius turbūt padvigubėjo. Statote visokias senienas (techniškai) iš kokių 70 metų. O pažadai buvo tik nauji ir išmanūs.