Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-06-09 |
Nuo birželio 13-os iki rugpjūčio 31 d., kiekvieną vasaros ketvirtadienį, penktadienį ir šeštadienį 18.30 val., Palangos orkestras kviečia valandai su pučiamųjų muzika Birutės parko rotondoje: laukia 33 muzikinių istorijų pripildyti vakarai, 3 skirtingos programos, kuriose kiekvienas ras atgaivą nuo kasdienybės.
„Orkestro vasaros“ koncertų ciklu Palangos orkestras puoselėja ir tęsia antrą šimtmetį gyvuojančią orkestrinės pučiamųjų muzikos koncertų Palangoje tradiciją, neatsiejamą nuo kurorto istorijos ir Grafų Tiškevičių Palangos, kuriai šiemet – 200 metų. Grafų Tiškevičių valdymo laikotarpiu į Palangą atkeliavo ir orkestrinės muzikos koncertai, tad šiam laikotarpiui paskirta ir viena „Orkestro vasaros“ programų.
Pasak Palangos orkestro meno vadovo ir vyriausiojo dirigento Vygantas Rekašiaus, minint 200 metų Tiškevičių istoriją Palangoje, norisi pažvelgti į XIX a. pradžios muzikinį foną ir pasidairyti į to meto kompozitorių kūrybą. Todėl programą „Grafų pėdsakai“ sudaro visiems gerai žinomų kompozitorių, tokių kaip Edvard Grieg, Johann Strauss, Giuseppe Verdi, Wofgang Amadeus Mozart, Biedrich Smetana, Julius Fučik, kūriniai, kurie Tiškevičių įsikūrimo Palangoje metu skambėdavo Europos koncertinėse erdvėse.
Antroji šios vasaros programa pašvęsta italų kinui ir tikriems sinefilams. Italijos kino meistrų ir kompozitorių gerbėjai šioje programoje atpažins garso takelius iš tokių legendinių juostų, kaip „Naujasis „Paradiso“ kino teatras“ (Nuovo Cinema Paradiso, 1988) ar „Gyvenimas yra gražus“ (La vita è bella, 1997 m.).
„Italų kino muzika turi savitą, atpažįstamą skambesį, – kalbėjo V. Rekašius. – Šia programa siekiama sukurti nuotaiką, kuri harmoningai įsilietų į Birutės parko atmosferą ir klausytojai galėtų lengvai pajusti visas nuotaikas bei išgirsti muzikinius niuansus, kurių gausu italų kino muzikos meistrų Ennio Morricone, Nicola Piovani, Nino Rota ir kitų kūryboje“.
Trečiojoje programoje skambės melodijos iš gražiausių animacinių filmų: „Mažosios undinėlės“, „Liūto karaliaus“, „Gražuolės ir pabaisos“, „Nerealiųjų“ ir kitų.
Dar du išskirtinius vakarus Palangos orkestrui šią vasarą padės sukurti svečiai. Birželio 22 d., bendradarbiaudamas su Palangos Jono Šliūpo muziejumi ir etnologe, tautosakininke, žurnaliste Gražina Kadžyte, Palangos orkestras kvies prisiminti pirmąjį Palangos miesto burmistrą Joną Šliūpą. Joninių išvakarių išvakarėse skambėsiantis koncertas skirtas Lietuvos didikų dvarų muzikinei istorijai, šimtmetį mininčiai Dainų šventei ir metui, kuomet Palanga tapo ne tik populiariu kurortu, bet ir įdomių kultūrinių veiklų židiniu, apie kurį daugiau sužinoma lankantis Jono Šliūpo muziejuje. O liepos 14 d., sekmadienį, Birutės parko rotondoje svečiuosis ir koncertą surengs Palangos orkestro bičiuliai – Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“.
Nemokamus „Orkestro vasaros“ koncertus klausytojams dovanoja Palangos miesto savivaldybė, Palangos Birutės parkas ir Palangos orkestras. Lyjant koncertai nevyksta.
ISTORIJA
Pirmasis Lietuvos pajūriu susidomėjęs grafų Tiškevičių giminės atstovas buvo Mykolas Tiškevičius (1761–1839) – Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės bajoras, didikas, karinis veikėjas. Jis 1824 m. liepos 13 d. iš Rusijos generolo Ksavero Neselovskio už 177 171 sidabro rublį nusipirko Palangos valdą su Palangos, Grūšlaukės bei Darbėnų dvarais. Jo vaikaitis Juozapas Tiškevičius (1835–1891) paveldėjęs Palangos dvarą apie 1877 m. dabartinės J. Basanavičiaus gatvės pradžioje pastatė vasarotojams pirmuosius svečių namus – kurhauzą, kur buvo įrengtas pirmasis kurorto restoranas „Casino“. 1890 m. jis taip pat pastatė plytinę, 1889 m. įrengė uostą, iš kurio nuo 1890 m. jo nuosavas garlaivis „Feniksas“ į Liepoją gabendavo javus, plytas ir kitas prekes. J. Tiškevičius yra laikomas Palangos kurorto įkūrėju.
Juozapui mirus, Palanga atiteko jo jauniausiam sūnui Feliksui Tiškevičiui (1869–1932), kuris rūpinosi tolesne Palangos kurorto plėtra ir 1897 m. netoli Birutės kalno pasistatė mūrinius, neoklasicistinio stiliaus dvaro rūmus, įkūrė parką. Tiškevičių puoselėjamas Palangos kurortas garsėjo ir už Lietuvos ribų. Čia poilsiauti ir gydytis žmonės atvykdavo iš Kuršo ir Prūsijos.
Labai ačiū „Orkestrų Vasaros” sumanytojams, finansuotojams ir atlikėjams. Bus puiku!
Tačiau komentaras bus apie Palangos Koncertų salės muzikos skambėjimą. Ten nežinau kur galima komentuoti.
Ten netvarka su garsu:
buvau priėjęs prie garso operatoeiaus per pertrauką, bet korekcija buvo nepakankama.
Gadinamas gyvos muzikos atlikimas dėl užmušančių bosų ir smarkiai per didelio dainininkų mikrofonų stiprinimo. IL SENSO atlikėjų balsai iškraipomi dė per didelio garsumo, o Plungės simfoninio orkestro garsai yra normalaus stiprinimo, bet užgožti užmušančių bosų iš dinamikų ir atlikėjų balsų. Antroje koncerto dalyje korekcija buvo, bet tiktai dalinė ir labai nepakankama.
Jeigu įsigyta aparatūra naudojama tik 20 proc. galingumu, tai gal ją perleisti 10 tūkstantinei arenai ar naudoti 10 proc. stiprinimą, bet
Nereikia gadinti muzikos!
Ačiū, kad reguosite ir sutvarkysite.