Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-04-16 |
Klaipėdos savivaldybė paskelbė dviračių ir pėsčiųjų takų kapitalinio remonto Prano Lideikio gatvėje, nuo Liepojos iki Molo gatvių, rangos darbų konkursą. Nors anksčiau planuota šį objektą atnaujinti dar šiemet, sutartį su rangovu numatoma pasirašyti 15 mėnesių, tad darbai gali užtrukti iki kitų metų pabaigos.
Teigiama, kad parinkti sprendiniai atitinka Klaipėdos miesto dviračių infrastruktūros plėtros specialųjį planą. Pėsčiųjų ir dviračių takas bus tiesiamas palei Prano Lideikio gatvę, kurios ilgis – apie 500 metrų. Toliau – jau Audros gatve. Dabar čia esama prastos būklės pėsčiųjų tako, kuriuo pėstiesiems ir dviratininkams yra sudėtinga judėti.
Jie bus vykdomi pagal UAB „Plentprojektas” parengtą kapitalinio remonto projektą, už kurio parengimą savivaldybė 2022 metais įsipareigojo projektuotojams sumokėti 43,9 tūkst. eurų.
Pėsčiųjų ir dviračių takai yra suprojektuoti esamų Audros ir Prano Lideikio gatvių sklypų ribose (išskyrus dalį tako Prano Lideikio g. – miško teritorijoje). Taip pat projekte numatyti esamo geležinkelio viaduko pėsčiųjų tako (praėjimo) dangos atnaujinimas, naujų deformacinių siūlių įrengimas.
„Sprendiniai prasideda ties žiedine sankryža su Panerių g. ir Audros g. ir užsibaigia ties Vokiečių karių kapinėmis. Visame ruože, kur automobilių leistinas važiavimo greitis siekia 70 km/h, numatyta įrengti kelio atitvarą, kuris apsaugos pėsčiuosius ir dviratininkus nuo automobilių ir taip pat apsaugos automobilius nuo nuvažiavimo nuo šlaito, kuris yra pylime kylant link viaduko. Šiame pylime taip pat numatyta įrengti tvorelę skirtą pėstiesiems ir dviratininkams. Įvertinus apsaugos zonas pėstiesiems ir dviratininkams, nuo atitvarų ir tvorelių nuo ruožo pradžios projektuojamas bendras pėsčiųjų ir dviračių takas, kurio plotis 2,5 metro ir atkarpoje, kurioje ant pylimo artėjama link viaduko siekiant išsaugoti esamus želdinius šlaite ir išlaikyti sprendinių vientisumą su tako pločiu ant viaduko (tako geometrija ant viaduko nekeičiama, atnaujinama tik danga) projektuojamas 2,0 metrų pločio pėsčiųjų takas, kuris vėl pereina į bendrą pėsčiųjų ir dviračių taką, kai sprendiniai ant šlaito paplatinus taką nebesiekia želdinių augančių jame. Atkarpoje, kurioje esamoje situacijoje takas vingiuoja toliau nuo važiuojamosios dalies, įrengiamas atskiras pėsčiųjų ir dviračių takas. Ruožo pabaigoje įrengiamas 2,5 metro pločio takas su betoninių 200x100x80 pilkos spalvos trinkelių danga su numatyta vieta autobusų stotelės paviljonui ir ties Vokiečių karių kapinėmis takas susiaurėja iki 2,0 metrų pločio dėl šalia esančios tvoros”, – taip aprašomi būsimi darbai Prano Lideikio gatvėje.
Audros gatvėje, ruože nuo Molo g. iki žiedinės sankryžos, bus įrengtas atskiras 2,5 metro pločio dviračių takas su raudonos spalvos asfalto danga, o pėstiesiems – 1,5 metro pločio takas su trinkelių danga. Taip pat įrengiama 1 ir 1,5 metro pločio žalioji juosta. Šios juostos paskirtis – atskirti pėsčiųjų ir dviračių takus nuo automobilių srauto, taip pat joje bus įrengti kelio ženklai, apšvietimo atramos, pasodinti želdiniai. Dėl tokių sprendinių šiek tiek bus susiaurinta Audros gatvė.
Anksčiau Klaipėdą ir Melnragę jungė Burių gatvė, kuria minios klaipėdiečių per geležinkelį, pro naftos bazę pėdindavo į Melnragės paplūdimius. Tačiau šaliai atgavus nepriklausomybę dėl valstybinės naftos įmonės plėtros be ceremonijų ta jungtis buvo uždaryta, o pažadų nutiesti naujus dviračių ir pėsčiųjų takus niekas netesėjo.
Taškymasis mokesčių mokėtojų pinigais. Atkarpoje nuo Manto g. iki tilto yra geriausias takas ir visiškai nereikalinga ten kišti nagų. Saugumo sumetimais atkarpoje nuo tilto įkalnės iki Melnragės stotelės ties žiedu tereiktu įrengti apsauginę tvorelę. Tam, kad vietomis taką praplatinti 0,5 m., t.y. 50 cm bus leidžiami milijonai. Beje, siuo taku yra labai mažas pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimas, nes (į) nėra malonu eiti/važiuoti šalia triukšmingo, intensyvaus eismo kone autostrados kelio, tilto įkalnė iš abiejų pusių pakankamai ilga ir aukšta, dėl ko dviračiu važiuoti daugeliu nėra komfortiška.
Remontuos „rekreacinį“ dviračių taką šalia greitkelio. Daugelis žmonių vengia važiuoti palei tokias vietas. Geriau miško takeliais, palei geležinkelį ties perėja-pervaža, kuri apstatyta ženklais, kad ten pašaliniams negalima, bet kurią kerta daugelis vietinių, nenorinčių vaikščioti-važiuoti greta greitkelio.
Sutinku visiškai su jūsų nuomonė! 2006 metais buvo planuojama padaryti tilta pėsčiųjų per geležinkelį bet kaip ner taip nėra.
Teisingai, važiuoti palei tokio dydžio gatvę menkas malonumas. Aš asmeniškai kertu tą vietą per geležinkelį su dviračiu