Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-04-07 |
Klaipėdos uostamiesčio progimnazijoje šią savaitę vyko respublikinė konferencija „Inovacijos, kompetencijos ir integracija įgyvendinant Erasmus + programos patirtį”. Konferencijos organizatorės – Klaipėdos uostamiesčio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jolanta Paulienė ir Viktorija Sedlovskaja, anglų kalbos mokytoja metodininkė. Į renginį susirinko svečių iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Mažeikių. Buvo išklausyta 14 pranešimų.
Organizatorių nuotr.
Konferencijos svečius ir dalyvius pradžiugino Klaipėdos uostamiesčio progimnazijos šokių būrelio ir „mušamųjų instrumentų“ ansamblio pasirodymai. Sveikinimo žodį tarė progimnazijos direktorė Irina Narkevičienė. Pasisemti naujų idėjų, išmokti naujų dalykų linkėjo Klaipėdos miesto savivaldybės, Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Diana Griciuvienė. Konferencijos organizatorė ir moderatorė J. Paulienė pristatė Klaipėdos uostamiesčio progimnazijos patirtį įgyvendinant „Erasmus+“ programą. Pasidžiaugė, jog pirmasis progimnazijos projektas „Žaidžiame gyvai – mokomės inovatyviai” įvyko 2017 metais.
Per šiuos septynerius metus pavyko susipažinti su 9 šalių kultūromis ir tradicijomis bei susidraugauti su 15 mokyklų mokytojais ir mokiniais. Daug naudingos informacijos apie „Erasmus+“ programos naujoves ir teikiamas galimybes konferencijos dalyviai išgirdo klausydamiesi Švietimo mainų paramos fondo Mobilumo projektų skyriaus vadovės Donatos Kavoliūnienės pranešimo „Tarptautinių projektų galimybės mokykloms: inovatyvūs metodai, patirties mainai, tarpkultūrinis mokymasis“. Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos teatro mokytojas Karolis Makauskas, pristatydamas projektinę veiklą apie vertybėmis pagrįstas ugdymą teatro ir kitų dalykų pamokose, dalyvius nukėlė į pasaką „Alisa stebuklų šalyje“, kur pasakos veikėjų charakteriai įkūnija vertybes.
Antroji konferencijos dalis buvo skirta praktinei veiklai. Darbas vyko trijose grupėse, kurios buvo sudarytos atsitiktine tvarka. Čia vyko intensyvus ir produktyvus darbas, kuomet buvo dalinamasi inovatyviomis praktikomis, atliepiančiomis ugdymo(si) kryptingumą, integralumą, veiksmingumą ir kompetencijų ugdymą.
Ypač didelio dėmesio susilaukė pranešimai, kuriuose buvo kalbama apie dirbtinio intelekto (DI) panaudojimo galimybes ugdymo procese. Irena Urbonienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė iš Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos papasakojo, pademonstravo, kaip naudoja DI teksto formulavimui, laiškams ar pastraipoms rašyti. Tos pačios progimnazijos chemijos mokytoja Aistė Daubarienė pristatė CLIL metodą ir jo taikymo galimybes įvairių dalykų pamokose. Šio metodo esmė – dalykinė integracija.
Konferencijos dalyviai galėjo išbandyti skirtingas, inovatyvias ir motyvaciją keliančias mokomąsias programas; „Quiver education“, „Plickers“, „Action Bound“, susipažinti su QR kodų ir žaidimų svetainių naudojimo galimybėmis anglų kalbos pamokose.
Trečioji konferencijos dalis buvo skirta projektų ir darbo stebėsenos pristatymui. Visi pranešimai buvo informatyvūs ir aktualūs. Jų tematika labai įvairi. Buvo kalbama apie ekologiją ir verslumą, emocinį intelektą, mokytojų psichologinę savijautą ir jos gerinimo galimybes. Susidomėjimo sulaukė darbo stebėsenos Švedijos bendrojo ugdymo įstaigose pristatymas.
Tikimės, jog kiekvienas respublikinės konferencijos „Inovacijos, kompetencijos ir integracija įgyvendinant Erasmus + programos patirtį” dalyvis išgirdo ir išmoko kažką naujo, pasisėmė įkvėpimo naujiems darbams ir projektams.
INFORMACIJA
„Erasmus+“ – tai Europos Sąjungos programa, skirta švietimo, mokymo, jaunimo ir sporto sritims Europoje remti. Programos „Erasmus+“ švietimo ir mokymo sritis suteikia galimybių formaliojo švietimo institucijoms įsitraukti į tarptautinius mobilumo arba inovacijų kūrimo projektus.
Parašykite komentarą