Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-02-27 |
„Aš paprašiau sustabdyti leidimo išdavimą”, „Yra variantas, kad uždrausime šitą paslaugą”, „Įmonė galės pasirinkti eiti į teismą, mes priimsime sprendimą: tokia paslauga Klaipėdoje neteikiama, nu, ir kas”, – tokiais ir panašiais grasinimais svaidėsi miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdžio metu jo pirmininkas Raimondas Tamošauskas.
Posėdyje buvo aptariama iš anksto viešai neskelbta informacija apie elektrinių paspirtukų nuomą Klaipėdoje. Posėdžio metu paaiškėjo, kad šios paslaugos reglamentavimo trūkumų yra, bet jų taisymas yra savivaldybės, o ne verslo pareiga. Tačiau komiteto pirmininkas dėl to priekaištavo verslininkams, o ne Savivaldybės administracijai.
„Mes turim formalų pagrindą leidimo neišduoti”, – grasino R. Tamošauskas UAB „Bolt Services LT”, pateikusiai savivaldybei prašymą jau ketvirtą sezoną teikti šią paslaugą uostamiestyje.
Suglumintas tokio spaudimo šio bendrovės atstovas Benas Jurlovas sutiko su viskuo: „Aš suprantu, ką jūs sakote, esam pasiruošę pasirašyti memorandumą, kaip bus nurodoma, taip ir vykdysime”.
Suglumo ir komiteto narys Arūnas Tuma: „Aš, pirmininke, biškį pasimečiau dabar… Ką mes dabar viešoje diskusijoje taisykles sukursime?”
O jo kolega Sergej Mažūga rėžė komiteto pirmininkui: „Jūs ieškot juodos katės juodam kambary, nors jos ten nėra”. Pasak jo, situacija dėl paspirtukų nuomos kasmet gerėja, mažėja ne vietoje ir netvarkingai paliekamų šių populiarių transporto priemonių.
Komiteto pirmininko įkarštį bandė šaldyti ir Rasa Mačiulė, Savivaldybės administracijos Licencijų ir leidimų skyriaus vyriausioji specialistė.
„Priimdami prašymą, mes turim vadovautis galiojančiomis taisyklėmis. Jeigu jos bus pakeistos po prašymo padavimo – neturės galios. Nes teisės aktai atgal negalioja”, – priminė specialistė.
Minėta bendrovė prašė suteikti 5 vietas paspirtukams nuomoti, tačiau šiemet numatyta leidimą išduoti šią paslaugą teikti tik trijose iš jų: prie piliavietės, Turgaus aikštėje ir adresu Taikos pr. 70. Visgi pagal nusistovėjusią tvarką tokius paspirtukus pasiimti galima iš bet kurios miesto vietos, kur tik jie randami palikti.
Būtent šią „ydą” ir akcentavo R. Tamošauskas. Pasak jo, formaliai paspirtuko nuomos vietų yra tiek, kiek nuomojama paspirtukų. Tad „Bolt” esą ir turėtų prašyti savivaldybės atitinkamo leidimo. Tačiau tiek B. Jurlovas, tiek R. Mačiulė ir net pats R. Tamošauskas pripažino, kad toks modelis būtų absurdiškas.
Lietuvoje kiekviename mieste, kuriame teikiamos elektrinių paspirtukų nuomos paslaugos, jos yra reglamentuotos skirtingai. O tuos reglamentus rengia pačios savivaldybės. Komiteto nariai sutiko, kad esamą reglamentavimą būtina tobulinti ir Klaipėdoje.
Pavyzdžiui, Leonas Makūnas sakė nesuprantantis, kodėl paspirtukais negalima važinėtis naktį ar Smiltynėje, nors tai yra tyli ir ekologiška transporto priemonė.
„Tvarkos visada atsilieka nuo gyvenimo”, – sakė jis, ragindamas koreguoti esamą reglamentavimą.
Po šios pastabos komiteto nariai ligai ir ramiai diskutavo, kaip reikia keisti esamas taisykles.
Pagal teisės aktus Lietuvoje nuo šių metų elektrinių paspirtukų greitis yra apribotas iki 20 km/h. Mažesnio greičio zonose – Klaipėdos senamiestyje, parkuose – greitis yra sumažintas iki 15 km/h. Pernai bendrovė gavo 54 skundus dėl netinkamai paliktų paspirtukų.
B. Jurlovas sakė, kad už netvarkingai paliktus paspirtukus vartotojo paskyra gali būti blokuojama. Pernai Klaipėdoje buvo 148 tokie atvejai. Penktadieniais ir šeštadieniais, nuo 23 iki 6 val. greitis visame mieste yra sumažintas iki 15 km /h.
„Bolt Services LT” šią paslaugą teikti nori pradėti jau kovo mėnesį.
Paspirtukai erzina. Smiltynėje tikrai neturėtų būti jų.
Kaip ir normaliuose miestuose turi būti ribojamos parkavimo galimybės, tam netinkamose vietose. O 15kmh/h greitis tarp žmonių yra per didelis, turi būti 10 ar net mažiau km/h.
Citybee neleidžia palikti automobilio tam tikrose vietose, taip pat gali neleisti ir bolt.
Betvarkės su paspirtukas Klaipėdoje yra labai daug ir – jokios realios kontrolės. Aš tai siūlyčiau skubos tvarka parengti reglamentavimą, numatyti realias kontrolės priemones ir tik po to išduoti leidimus. Kadangi Makūnas dviračiu nei mieste, nei Smiltynės nevažinėja, tai net neįsivaizduoja, kokį pavojų kelia ir pėstiesiems, ir dviratininkams be jokio garso ir dažnai – proto, dar su dviem asmenimis
išlekiantys dideliu greičiu paspirtukai. Iki nelaimės – vienas žingsnis. Be to, paspirtukų operatoriai juos atveža ir numeta ant dviračių tako Senojoje perkėloje, taip, tipo, priartindami paslaugą. Tai tiesiog nematytas įžūlumas ir betvarkė. Jau nekalbu apie tai, kad koks vienišas numestas paspirtukas visą naktį cypia po langais.
Tai jei vazineja su paspirtukais neatsakingai tai matyt ir su dviraciu taip elksis, Klaipeda ir taip atsilieka nuo visko dar padarykim taip kad net paspirtuku bolto neliktu.