Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-01-25 |
Klaipėdos uosto direkcija praneša, jog Klaipėdos universiteto mokslininkai vertino Klaipėdos uosto veiklos, transporto ir laivybos emisijas į aplinką bei pateikė rekomendacijas. Anot mokslininkų, ateityje perėjimas prie vandenilio ir kitų alternatyvių degalų rūšių leistų artėti prie nulinių emisijų.
Atliekant vertinimą buvo tiriama laivybos išmetamųjų medžiagų – anglies monoksidų, sieros dioksidų, kietųjų dalelių ir kitų bei šiltnamio efektą sukeliančių dujų – emisijos. Buvo vertinamos ir Klaipėdos uosto įmonių bei uosto transporto emisijos į aplinkos orą. Tyrimas atliktas vadovaujantis Europos aplinkos apsaugos agentūros patvirtinta oro teršalų emisijų skaičiavimo metodika.
Pasak tyrimo, didžiausią dėmesį mažinant šiltnamio efektą sukeliančias emisijas būtina sutelkti į laivybą, ypač laivų manevravimo metu bei laivams stovint prie krantinių. Atliktame vertinime nurodoma, kad elektrifikuojant krantines ir įrenginius emisijų išmetimas į aplinką mažės, prie to prisidės ir perėjimas prie alternatyvių degalų rūšių. O ilguoju laikotarpiu ateityje naudojant alternatyvius degalus, pvz., vandenilį, amoniaką ir pan. leistų pasiekti nulines emisijas. Pabrėžiama, kad tokie degalai, kaip, pvz., vandenilis, yra visos Europos siekiamybė.
Uosto direkcija ruošiasi įrengti elektros tiekimo laivams nuo kranto (angl. on-shore power supply) infrastruktūrą – elektros įkrovimo stoteles ro-ro terminaluose, kad į uostą atvykę keltai galėtų prisijungti prie tiekiamos elektros tinklo ir stovėdami uoste išjungti variklius. Taip pat rengiamasi įgyvendinti vandenilio gamybos projektą.
„Žinoma, analizė rodo, kad išmetamų dujų susidaro ir iš automobilių, geležinkelio, uosto vykdomos veiklos. Taip pat čia matome visą paketą priemonių, kurios palaipsniui bus diegiamos Klaipėdos uoste pagal geriausius pavyzdžius, kurie yra taikomi kituose uostuose. Vienas iš mūsų tikslų yra ne trumpalaikiai matavimai, o įdiegti automatinę išmetamųjų dujų matavimo sistemą, kuri nuolat teiktų analizę ir leistų priimti atitinkamas priemones“, – pranešime pažymi Uosto direkcijos vadovas Algis Latakas.
Vertinimą atlikę mokslininkai rekomenduoja dar kartą apsvarstyti uoste esamų monitoringo daviklių vietas, siekiant geresnių rezultatų. Taip pat rekomenduojama įdiegti automatizuotus stebėsenos ir kontrolės įrankius realiu laiku bei kitas priemones. Anot A. Latako, atliktas vertinimas tampa tam tikru atskaitos tašku, leisiančiu matyti pokytį ateityje.
Artimiausiu metu su atliktu tyrimu bus supažindintos uoste veikiančios įmonės, kurios savo ruožtu, ypač pastaraisiais metais, diegia naujausias, aplinkai draugiškas technologijas.
Parašykite komentarą