Uosto direkcija: 2023-iųjų pelnas bus panašus į gautą užpernai (2)

Svarbu, Uostas ir jūra
Avatar photoMartynas Vainorius
2024-01-23

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovas Algis Latakas antradienio rytą surengtos spaudos konferencijos metu teigė, jog „vertinant karštą politinę ir šąlančią ekonominę atmosferą“ 2023 metai buvo tikrai geri, nors uosto krova ir nukrito iki 32,7 mln. tonų (2022 m. ji siekė 36,1 mln. tonų).

Pasak A. Latako, praėję metai pasižymėjo rekordinėmis investicijomis į infrastruktūrą – tam skirta 98 mln. eurų.

KVJUD vadovas pripažino, kad pernai nepavyko užbaigti bangolaužių rekonstrukcijos projekto, nes jis esąs sudėtingas, teko viduryje keisti rangovus, bet viską tikimasi užbaigti šiemet – esą liko nedaug darbų. Anot A. Latako, visa projekto dalis, kuriai naudota europinė parama, buvo įvykdyta, tad grąžinti jos dėl tokio vėlavimo neteks.

Iki 2027 m. direkcija numato investuoti dar 234 mln. eurų. Šiemet ketinama pradėti statyti naują kruizinių laivų krantinę ties „Memelio miestu“. Statybas kartu su nauju direkcijos pastatu ketinama užbaigti per trejus metus.

Šiemet tikimasi gauti statybos leidimą ir žaliojo vandenilio gamybos projektui šalia Naujosios perkėlos. Gamybos pradžia dabar regima 2025-ųjų balandį.

Šalia Smeltės gyvenvietės, kur buvo nugramzdintas buvęs plaukiojantis restoranas „Regata“, šiemet numatoma pradėti statyti naują KVJUD laivyno bazę, o dabar jos užimama teritorija bus panaudota krovai.

A. Latako teigimu, prognozuojama, kad šiemet uosto krova sieks 30,8 mln. tonų, nes sankcijos tikriausiai griežtės ir dalis dabartinio tranzito pateko po jomis.

Pasak A. Latako, į minėtą 234 mln. sumą galimos investicijos į pietinę uosto plėtrą nėra įtrauktos. Kitąmet turėtų būti apsispręsta, koks bus naudojamas modelis šiam projektui įgyvendinti – investuotojo lėšos, viešojo ir privataus sektoriaus partnerystė ir pan.

Anot uosto vadovo, praėjusių metų bendrovės pelnas ir dividendai kol kas dar nėra audituoti, bet esą išliks 2022 metų lygyje. Užpernai KVJUD uždirbo 24,48 mln. eurų grynojo pelno, iš kurių 14,23 mln. eurų konvertuota į Uosto direkcijos akcijas, keičiant teisinę formą iš valstybės įmonės į akcinę bendrovę. Į valstybės biudžetą už 2022 metus įmonė sumokėjo 7,67 mln. eurų dividendų.

Direkcijos vadovo teigimu, mokestinių pokyčių krovos kompanijoms šiemet neplanuojama, bet mąstoma apie laivų rinkliavų keitimą, tačiau „jautriems laivams“ jos nebūtų koreguojamos.

Žymos: | | |

Komentarai (2):

Atsakymai į “Uosto direkcija: 2023-iųjų pelnas bus panašus į gautą užpernai”: 2

  1. Anonimas parašė:

    Dideli pinigai ten sukasi. Daug ten užkasama tūkstantmečių mokyklų …

  2. Tik parašė:

    neaišku kiek kasmet Valstybė investuoja į uostą ar jos vardu skolinamasi. Kiek pati KVJUD, uoste veikiančios kompanijos investuoja į uostą ir į visokius geležinkelius, privažiavimo kelius, akvatorijos gilinimus ir t.t.? Ir kokius pelnus uždirba ne tik KVJUD, bet ir uosto teritoriją nuomojančios kompanijos? Galiausiai kokį pelną generuoja uosto 1ha ( viso-558ha ir vis miesto sąskaita uostas pučiasi ) per paskutinius 10 metų. Tuomet būtų pilnas paveikslas, o dabar- kaip karosai drumstame prūde.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Uosto direkcija pernai iš komercinės veiklos gavo 740 tūkst. eurų

Trečius metus kaip akcinė bendrovė veikianti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija skelbia, jog įvirtino pozicijas komercinių paslaugų rinkoje ir pernai ...
2025-01-16
Skaityti daugiau

ELTA

Klaipėdos uoste atsiras trys žaliojo vandenilio talpyklos

Tarp „Nord Steel“ ir „MT Group“ pasirašyta 1,4 mln. eurų vertės sutartis dėl žaliojo vandenilio saugyklų gamybos ir tiekimo Klaipėdoje. ...
2025-01-13
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pagaliau imsis naujam kruizinių laivų terminalui reikalingų kratinių

Uosto direkcija pranešė, kad pasibaigus teismams pasirašyta sutartis dėl krantinių, reikalingų naujam kruiziniam laivų terminalui ir jos administraciniam pastatui, statybos. ...
2025-01-09
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This