Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-09-25 |
Pernai rudenį politikų inicijuotas naujas reguliarus žiedinis keleivinio transporto maršrutas, jungiantis centrinius ir pietinius gyvenamuosius kvartalus su Klaipėdos laisvąja ekonomine zona (LEZ), surenka tik apie 30 procentų jam aptarnauti reikalingų lėšų. Trūkstamas lėšas „priduria” uostamiesčio savivaldybė.
Šiuo metu VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” yra paskelbęs naują viešojo pirkimo konkursą šiam maršrutui aptarnauti.
Pasak įstaigos direktoriaus Gintaro Neniškio, anksčiau tai buvo eksperimentinis projektas, kurio rezultatas yra toks, koks ir planuotas: be subsidijų neišsiverčiama. Be šio maršruto savivaldybė dar doduoja ir maršrutą Klaipėda – Palangos oro uostas – Klaipėda.
Paklaustas, ar naujai skelbiamas konkursas gali būti rentabilesnis, direktorius neslepia skepsio: vargu kas keisis. Juolab kad naujo konkurso sąlygose įrašyta privaloma sąlyga vežėjams naudoti ne dyzeliną, o ekologiškesnį kurą – tai esą apsprendžia pasikeitę normatyvai.
Paaiškėjus konkurso rezultatams, dėl šio maršruto likimo turės apsispręsti Klaipėdos keleivinio transporto valdyba, kuriai vadovauja vicemeras Algirdas Kamarauskas.
Minėtu maršrutu keleivius turėtų vežti du maži (ne mažiau 21 vietos be vairuotojo) autobusai, pagaminti ne anksčiau kaip 2018 metais. Jiems taikomi visi Klaipėdos miesto viešojo transporto reikalavimai – nuo apipavidalinimo iki privalomo garso ir vaizdo įrašymo bei kondicionierių.
„Atvira Klaipėda” anksčiau rašė, kad praėjusių metų rudenį per Klaipėdos miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto posėdį buvo svarstomas klausimas dėl Klaipėdos LEZ valdytojų prašymo dėl naujo žiedinio viešojo transporto maršruto šiai pramonės ir verslo teritorijai aptarnauti.
Į komiteto posėdį LEZ atstovai nebuvo pakviesti. Nebuvo jie pakviesti ir į klausimą svarsčiusio Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdį.
Andrius Samuilovas tuometinis VŠĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” vadovas, politikams tada davė suprasti, kad siūlomas maršrutas yra racionaliai parengtas: jis nedubliuoja kitų viešojo transporto maršrutų, juo pasiekiamas Taikos prospektas, o iš jo – jau ir visas miestas bei priemiesčiai.
INFORMACIJA
Naujas žiedinis viešojo transporto maršrutas Klaipėdos laisvajai ekonominei zonai aptarnauti tapo įmanomas, įrengus jos jungtį per geležinkelį Lypkių gatve į Statybininkų prospektą. Savivaldybei per metus tai papildomai kaštuotų apie 35 tūkst. eurų.
2022 metais atlikus LEZ mobilumo studiją paaiškėjo, jog net 77 procentai dirbančiųjų į LEZ atvyksta nuosavu automobiliu. Piko metu pagrindinėmis LEZ gatvėmis per valandą pravažiuoja 600-800 automobilių.
Geriau pesciuju tilta nuo banginio iki lezo pastatytu, nereiktu jokiu autobusu…
dėl reikalavimų autobusams ? Tiek patarimų buvo dėl mero auto ? Nevykėliai liberalieji savų nemato ? ?
Normalūs tie reikalavimai. Ar sakai paprasti darbininkai nenusipelno kondicionieriaus?
Kas tokius maršrutus sugalvoja ? – trim ketvirtadaliams miesto gyventojų LEZ nepasiekiamas
Neniškis,kas daugiau, o Baltijos pr. Paliktas likimo valiai,nei vieno maršruto,iki sustojimo 10 min per subyrėjusio asfalto takus.
Nemeluokite Baltijos pr. Takai yra normalūs, sutvarkyti. Beto vaikščioti sveika.
Jei gyveni vidury Baltijos pr. tai iki „civilizacijos”, kur vaziuoja daug autobusu pedinti gali tekti ir 20-25 min.