Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-05-03 |
„Atviros Klaipėdos“ aprašytą padėtį Slengių mokykloje-daugiafunkciame centre tyrusi speciali komisija parengė rekomendacijas, kurias įgyvendinus esą turėtų vystytis „teigiami tarpusavio santykiai kolektyve”, o ateityje tai „padėtų išvengti konfliktinių situacijų”.
Komisijos darbe dalyvavusi Klaipėdos rajono tarybos Švietimo, kultūros ir sporto komiteto pirmininkė Rasa Petrauskienė žada, kad padėtis šioje įstaigoje bus stebima ir toliau, o ji pati esą visada laukia pranešimų iš tų žmonių, su kuriais asmeniškai bendravo atliekant tyrimą.
Minėtoji komisija Klaipėdos rajono mero potvarkiu buvo sudaryta atsižvelgiant į du raštus. Vieną iš jų sausio 24 d. parašė darželio grupių „Spalviukai“ ir „Bitutės“ tėvai. Jie kėlė klausimą dėl centro direktorės Laimos Anužytės-Kilnės tinkamumo eiti direktorės pareigas. Kitą dieną anksčiau buvo parašę buvusios mokytojos Indrės Malinauskienės klasės auklėtinių tėvai.
Komisijos pirmininkė buvo vicemerė Violeta Riaukienė, be jos čia dar darbavosi R. Petrauskienė, Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjas Algirdas Petravičius, rajono Tarybos ir mero sekretoriato vyriausioji specialistė Simona Dirgėlienė, Klaipėdos rajono psichologinės pedagoginės tarnybos direktorė Jolita Narkevič, Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Regioninės politikos analizės skyriaus vyresnioji specialistė Genovaitė Butkienė ir pačio centro mokyklos tarybos pirmininkas Dainius Puzinas.
Komisija rekomendavo įstaigos direktorei „siekti, kad tarpusavio santykiai būtų grįsti humaniškais geranoriškumo, pagarbos, pasitikėjimo, solidarumo, lygiateisiškumo principais”; stiprinti centro savivaldą įtraukiant visus bendruomenės narius; „tobulinti bendravimo, bendradarbiavimo kompetencijas, ugdyti emocinį intelektą”; „stiprinti dialogo ir susitarimų kultūrą”; „pastebėti ir vertinti personalo kūrybiškumą ir naujas idėjas”.
Taip pat rekomenduota organizuoti personalui mokymus, užtikrinti pakankamą darbuotojų informuotumą. Rekomenduota viešinti informaciją apie įstaigos lėšų panaudojimą, apmokėti darbuotojams už kolegų pavadavimą, pedagogų susirinkimuose aptarti tik bendras iškilusias įstaigos problemas, o pastabas darbuotojams išsakyti individualiai.
Rekomenduota ir centre atlikti organizacijos mikroklimato tyrimą.
Direktorė, atsižvelgdama į šias rekomendacijas, turėtų parengti priemonių ir veiksmų planą.
Komisijai vadovausi V. Riaukienė šią savaitę yra komandiruotėje, tad išvadas „Atvirai Klaipėdai” sutiko pakomentuoti Švietimo, kultūros ir sporto komiteto pirmininkė R. Petrauskienė (nuotr.). Ji teigė, kad komisija rinkosi tris kartus, važiavo ir į susitikimą su centro bendruomene bei pedagogais.
„Susitikimo metu buvo susirinkusi pilna salė – buvo ir ilgai dirbančių, ir naujų pedagogų. Man pasirodė, kad tuo metu pokalbis buvo neatviras, nors direktorė ir nedalyvavo. Pokalbis prasidėjo nuo direktorės komandos palaikymo ir turėjusieji nuoskaudų lyg ir išsigando. Tą pamačiusi daviau savo vizitines korteles ir prašiau, kad norintieji paskambintų ir asmeniškai viską išsakytų, o man būtų galima susidaryti tikrąjį vaizdą. Buvo daug skambučių – gana ilgų ir atvirų pokalbių su daug nuoskaudų. Su skambinusiais sutariau, kad nei jų telefonų numerių neišsisaugau, nei vardų ir pavardžių užsirašau, nes yra baimė, nors taip neturėtų būti – visiškai normalu kalbėti apie tai tiesiai, nes nuo to priklauso darbo kokybė”, – sakė R. Petrauskienė.
Pasak jos, akivaizdu, kad su ta mokykla, jos psichologine atmosfera dirbti reikia. Komisija gali tik rekomenduoti, bet bus stebima, kaip vykdomos rekomendacijos.
„Taip, vyko naujo darželio statybos ir direktorė turėjo daug rūpesčių, bet skundai nebuvo su tuo susiję, o direktorius turi susitvarkyti su iššūkiais, ir kolektyvu, nes psichologinė atmosfera persiduoda ir vaikams, o per vaikus – tėvams ir gaunasi toks kaip ir chaosas. Direktorė turėjo būti nuolankesnė ir eiti į kontaktą, susitikti su tėvais, nedelsiant tvarkyti klaidas. Kaip suprantu, tai nebuvo daroma. Tačiau direktorė įsiklausė. Būtinai stebėsime situaciją ir toliau, visada lauksiu ir kolektyvo skambučių. Problema turi būti išspręsta, o ne apspręsta. Šitos mokyklos pavyzdžiu, jei pasitvirtins, diegsime priemones ir kitose mokyklos, nes vis pasirodo tai vienokios, tai kitokios problemos. Viskas vyksta labai sparčiai. Tiek pedagogai, tiek vaikai keičiasi, reikia labai greitai reaguoti ir negali taikyti senų metodų. Bet kartu reikia viską ir labai atsargiai daryti, nes visos mokyklos dalys – ir pedagogai, ir tėvai, ir vaikai yra labai jautrios”, – sakė politikė.
Parašykite komentarą