Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-11-21 |
Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas pirmadienį skeptiškai įvertino Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos (LEZ) valdytojų prašymą dėl naujo žiedinio viešojo transporto maršruto šiai pramonės ir verslo teritorijai aptarnauti.
„Turime velniškus nuostolius”, – tokia, per komiteto posėdį iš Vidmanto Dambrausko lūpų išsprūdusi frazė tarsi apibendrina vietos politikų požiūrį į viešojo transporto plėtrą Klaipėdoje bei posėdyje vykusią diskusiją.
Nors politikai kalbėjo apie viešajam transportui teikiamą prioritetą, tačiau jo keleiviams siūlė paėjėti pėstute.
Jų manymu, nuo Šilutės plento, kur yra viešojo transporto stotelės, žmonės gali į LEZ’ą Lypkių gatve nueiti pėsčiomis. Esą kilometras kitas yra nedidelis atstumas.
Naujas žiedinis viešojo transporto maršrutas Klaipėdos laisvajai ekonominei zonai aptarnauti tapo įmanomas įrengus jos jungtį per geležinkelį Lypkių gatve į Statybininkų prospektą. Savivaldybei per metus tai papildomai kaštuotų apie 35 tūkstančių eurų.
LEZ valdanti bendrovė kartu su „Klaipėdos keleivinio transporto” specialistais parengė naujo viešojo transporto maršruto projektą, kurį įgyvendinus, autobusai į čia atvyktų kas 20 minučių. Paleidus tokį maršrutą rastųsi 7 naujos stotelės, kurių šiuo metu esami viešojo transporto maršrutai nepasiekia. Tikinama, kad dėl to mažėtų spūstys ir tarša miesto gatvėse.
2022 metais atlikus LEZ mobilumo studiją paaiškėjo, jog net 77 procentai dirbančiųjų į LEZ atvyksta nuosavu automobiliu. Piko metu pagrindinėmis LEZ gatvėmis per valandą pravažiuoja 600-800 automobilių.
Tačiau Rimantas Mockus, Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas sakė, kad tokiam LEZ valdytojų prašymui nepritariama, nes ir dėl dabartinių dabartinio važiavimo į šią zoną jau ir taip patiriamas 170 tūkst. eurų nuostolis (šiuo metu į LEZ galima nuvažiuoti dviem maršrutais – 22 ir 22B, kurių vienas veža iš šiaurinės, o kitas iš pietinės miesto dalies). Jam antrino ir komiteto nariai, pasitenkinę tik informacijos išklausymu ir nepateikę jokių išvadų ar rekomendacijų.
Klaipėdos LEZ šiuo metu yra per 40 investuotojo statusą turinčių Lietuvos ir užsienio įmonių, įgyvendinusių ar suplanavusių beveik 800 mln. EUR investicijų ir sukūrusių apie 2300 darbo vietų.
Tai viešasis transportas taip ir lieka miesto deklaracijose 🙁
Ar kada nors klaipedos liberalai dirbo del paprastu zmoniu? Prateskit kazkuri pagrindini marsruta iki ten tuo vienu kilometru jei keleiviu truksta.
Man ir ne tik man butu labai aktualus toks ar panasus marsrutas. Padarykit apklausa bent jau.
Labai geras būtų maršrutas, nors savanaudiškai aš jį dar kiek į pietus paslinkčiau. Politikų logika keista – darnus judumas ir ekologija deklaruojama, o tūkstančius darbo vietų turinti teritorija viešuoju beveik neaptarnaujama. Jei nesusiveda skaičiai (kuo labai abejoju..), tai galima tada galvot kaip iki Jakų ar pan tuos maršrutus pratęsti, kad prisidėtų srauto. Tik ar bus valios ir noro dirbti..??
Savivaldybės transporto skyriaus vedėjo R. Mockus visiškai nesuvokia, kad LEZ yra miesto teritorija, kaip ir kita miesto dalis ir visuomeninio transporto aprūpimas šiais laikais turėtų būti ne prabanga, o BŪTINYBĖ. Net nepatogu skaityti kvailus jo postringavimus , o savo nekompetenciją nereikėtų demonstruoti viešai, nes žinant ant kieno kelių transportininkas sėdi , atrodo kad ir administracijos direktorius be suvokimo.
Iki saulės butu . Ar buvo studijos? Visiems tai buvo staigmena . Pats maršrutas nedaug kam tinka . Kodėl jo buvo nepaleisti ratų, Arimų gatvė, per Tauralaukį ?
Sveiki. Į LEZ duokit didesni autobusą 22 maršruto nes kas darosi rytais kai surenka žmones į darbus.sausakimšai-kaip silkes stovim.ipatingai kai atšalo orai.
O nevertėtų nuo, pvz., Debreceno nutiesti bent vieną patogų dviračių taką, kuris būtų platus, valomas ir neitų šalia automobilių transporto? Atstumas nėra didelis – pats tas nuvažiuoti dviračiu.
Takai yra..kam dar vienas?
Važinėji? Gatvių irgi yra – gal net per daug. Išardykime gatves iki reto ir trūkinėjančio dviračių takų tinklo lygio – kiek bus sutaupyta pinigų nuolatiniam lopymui ir perasfaltavimui.
vazineju, miesto gatvių dangos jau dabar tokios kaip aprasote. net naujai asfaltotos gatves su bangomis ar nekokybiskai paklotos. dviraciu takai klaipedoje nesuvokiami nei logika, nei suvokimu kodel tokiame aiskiame tranfporto atzvilfiu miete toks bardkas padarytas. pvz.. Taikos pr. ties akropoliu .. kelis kartus keiciama judejimo kryoptis su pesciuju taku… kam>?
Per Baltijos pr neina nei vienas maršrutas jie nori į LEZ kad eitų, nejuokinkit, viešasis transportas tik pagrindinėse gatvėse,nes kitų maršrutų jie nesugeba organizuoti. Užsakomos studijos už pusę milijono, rezultatai nuliniai. Apgailėtina.
Vietoje rėkavimo apie velniškus pinigus, politikams siūlyčiau išeiti į gatvę pasižvalgyti kaip taškomi pinigai, pvz. lietingą dieną plaunant gatvės arba vietoje keletos snaigių nuvalymo ant šaligatvių tonomis pilant žvyrą su druska.
Turbūt tamsta nevažinėji autobusais jeigu sakai, kad Baltijos prospekte nėra nė vieno maršruto. Ten važiuoja 21, 22B, 27, 28 maršrutų autobusai. Jie stoja Turistų ir Dainavos stotelėse.
Jei VT kursuoja kartą į valandą (nors Baltijos pr. būna važiuoja dar rečiau), reiškia VT nėra ir jis aišku bus nuostolingas.