Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-10-19 |
Diegiant Klaipėdoje išmaniąją eismo valdymo sistemą toliausiai pažengta Minijos gatvės koridoriuje: apie 8 km ilgio trasoje nuo Jūrininkų prospekto iki Sportininkų gatvės neliko nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų – gerokai saugiau pereinant gatvę pėstiesiems, o ir paprasčiau suderinti šviesoforų ciklus visiems ratuotiems eismo dalyviams.
Darbai sankryžose baigsis iki metų galo, bet nematomas darbas – eismo koridoriaus formavimas, šviesoforų ciklų derinimas ir koordinacija – jau vyksta.
Viešojo transporto autobusai Minijos gatvėje neturi tik jiems skirtos juostos, važiuoja bendrame automobilių sraute. Todėl pagal autobusų maršrutinio greičio toje atkarpoje pokyčius galime spręsti ir apie bendro eismo pokyčius – t. y., apie eismo valdymo sistemos efektyvumą.
Lyginant su 2021 m. rugsėju, kuomet šioje atkarpoje dar darbų nebuvo, šį rugsėjį autobusai važiuoja jau 1–2 km/h greičiau. Ir tai tuo metu, kai koordinuojama ne ištisa atkarpa, bet tik dvi dalys – nuo Jūrininkų pr. iki Strėvos g. ir nuo Dubysos g iki Bijūnų, o šešiose sankryžose dar vyksta darbai. Pilies/Minijos/Sausio 15-osios šviesoforus laikinai pakeitė žiedas.
Iš šono žvelgiant, tik toks pagreitėjimas gal ir neatrodytų labai įspūdingas. Tačiau jis pasiektas didėjant lengvųjų automobilių skaičiui, vadinasi – ir gatvių apkrovimui. „Regitros” duomenimis, nuo 2022 01 01 iki 2022 10 01 Klaipėdoje lengvųjų automobilių pagausėjo dar 1023 vienetais. Išsirikiavę viena juosta, vien jie kelyje sudarytų kelių kilometrų koloną.
Tokiomis aplinkybėmis ir esamo vidutinio greičio išlaikymas jau būtų nemenkas pasiekimas. O jeigu visi juda net šiek tiek greičiau – tai jau visai neblogai.
Mieste ilgus metus vyksta tarsi lenktynės, kas nutiks greičiau: ar auganti automobilizacija galutinai užkimš gatves ir kiemus – ar infrastruktūra ir pažangūs eismo valdymo sprendimai leis suvaldyti neigiamas to pasekmes. Kol kas optimizmo ženklų nėra daug, bet vienas iš jų jau matomas – Minijos koridoriaus efektas (žemėlapyje – eismo sąlygos darbo dienos rytą, 8 val.).
Visiškai įrengus Minijos koridorių, kiti etapai (jau pastebimai pažengę ir dabar) – Taikos prospektas, Šilutės plentas, Liepų gatvė, Tauralaukis, – kur šviesoforų daug, bet tai nereiškia, kad kiekvienas iš jų stabdo eismą.
Autorius nelabai supranta situaciją arba sąmoningai ją iškraipo. Anksčiau nuo Dubysos iki Bijūnų gatvės turėjome 4-is šviesoforus. Du iš jų buvo suderinti (Dubysos ir Agluonos sankryžose). Dabar pastatytas dar vienas – perėjoje. Ir suderinamumo tarp jų nebeliko.
Kai neveikia šviesoforai,tai ir kamsčių nėr,ir pėstieji praeina.
Viena diena buvo atjungti šviesoforai Liepu gt.neitiketina staiga dingo visi kamščiai !!!
Nesaugu pėstiesiems
Anaiptol pestysis pries eidama i garve pats vwrtina rizikas.
Žiedas Sausio 15, Pilies Minijos sanktryžoj suveikė kaip balzamas ant žaizdos.
Geriausiai eismas vyksta ir nesusitaro kamsčiai, kai Minijos g. išjungti šviesoforai, jeigu ką !
Kaip daznai jie isjungiami?
Pėstieji tuo metu labai saugiau turbūt jaučiasi
Kodel toks demesis tik vienai pesciuju grupei? Kas teukdo irengti pozeines perėjas?
Požeminės perėjos yra baisiausia ką galima pasiūlyti. Pats dažnai požeminėm perėjom vaikštai?