Prano Domšaičio galerijoje – dvi naujos parodos

Kultūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2022-10-12

Spalio 14-ąją, penktadienį, 18 val.  Prano Domšaičio galerijoje (Liepų g. 33)  atidaromos dvi naujos parodos: Česlovo Lukensko „Laikas medyje 2022“ ir Gintauto Trimako „#atsakymas#spalva#slinktis“.

Česlovas Lukenskas (g. 1959) ‒ vienas lietuvių neoavangardo pradininkų.

„Naujausią parodą „Laikas medyje 2022“ formaliai susieja medis kaip medžiaga, taip pat kaip naratyvinė struktūra platesne prasme. Cituojant patį menininką: „Meno forma – malka, meno turinys – šerkšnas ir pelėsiai.“ Tai ne tiek objekto formalus-estetinis auginimas („skulptūros“ kūrimas), kiek (beveik) atvirkštinis veiksmas – medžiagiškumą / objektą naikinant, pavyzdžiui – medinių ideologinių simbolių / ženklų (ap)deginimas (Deginiai, 2017). Arba tiesiog surenkama netvarkingai eksploatuojamo miško kirtavietėse medienos „maita“, primenanti kaulus, žmogaus kūno dalis. Tačiau, ko gero, visus parodos kūrinius siejanti prasminė gija, ryškėjanti gvildenamų klausimų sankirtoje, yra Dievo (idėjos auginimo), santykio su šia idėja, esminis klausimas. Antai medienos atraižose po pramoninio apdorojimo − ąžuolo medienos trisluoksnės lentelės (Ikonos, skirtos tapyti mintimis, 2021−2022) – galima laikyti tarsi aliuzija į apofatinę mistiką (t. y., lukenskišką jos interpretaciją), kai Dievas apibūdinamas per tai, kuo jis nėra. Šiuo atveju ąžuolo vidinius natūralius raštus, tapusius lentelių išoriniu ornamentu, Lukenskas traktuoja kaip „išgaravusius šventųjų atvaizdus“ − tokį Esmą (Dievą), kuris atsiranda / išnyksta ties riba, kurioje susiduria (ir susilieja?) gamtinė ir mechaninė „vaizduotės“, – rašoma galerijos pranešime.

Parodoje „#atsakymas#spalva#slinktis“ pristatomi abstraktieji menininko G. Trimako (g. 1958) darbai – nuo 1993 m. kurto „Dienoraščio“ iki lumen printų ir cianotipijų, t. y. naujausių spalvos paieškų pasitelkiant popierių, šviesą ir jai jautrias chemines medžiagas.

Jau aštuonerius metus menininką domina baltoje šviesoje slypinčios spalvos, kurias jis išryškina camera obscura fotografuodamas saulės judėjimą dangaus skliautu, cheminiu junginiu braukydamas popierių, siųsdamas sukauptos šviesos raštų „atsakymus“ ir atlikdamas kitus veiksmus.

Šalia užfiksuotų abstrakcijų parodoje bus galima stebėti ir tebevykstančius procesus, kai šviesos, veikiamos spalvos, kinta visą parodos laiką. G. Trimakas jau nuo pat pirmųjų savo parodų 9-ajame dešimtmetyje išgarsėjo konceptualiu požiūriu į fotografiją.

Parodos veiks iki kitų metų balandžio 2 d.

Žymos: | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

Siuvinėtose fotografijose - namų ilgesys

Sausio 31 d. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre (KKKC) bus atidaryta personalinė Ulos Kociūtės paroda „Namų beieškant“. Tai – trijų dalių ...
2025-01-17
Skaityti daugiau

Kultūra

„Sienos – ne atskirties, bet atminties objektas“

Sausio 16-ąją, ketvirtadienį, 17.30 val., Baltojoje galerijoje (Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje) atidaroma Lietuvos dailininkės Laimos Gedvilaitės-Sakalauskienės personalinė darbų ...
2025-01-09
Skaityti daugiau

Kultūra

Kviečia suaugusių dailės studija ir pietų pertraukos ekskursijos

Prano Domšaičio galerija meno mėgėjus kviečia patobulinti savo kūrybinius gabumus suaugusiųjų dailės studijoje bei pagilinti žinias nemokamose pietų pertraukos ekskursijose. ...
2025-01-08
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This