Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-04-13 |
Ženevos automobilių parodos 2018 m. reikšmingiausia naujiena – „Polestar 1”.
„Polestar” yra sportinius automobilius gaminantis „Volvo” padalinys. Šis hibridinis 600 AG automobilis visiškai paruoštas serijinei gamybai ir prekyboje pasirodys jau kitais metais. Jo baterijų, iki įsijungiant vidaus degimo varikliui, užteks net 150 km.
Esminė žinia – „Polistar 1” bus ne parduodamas, o tik nuomojamas užsakant internetu. Jokio pradinio įnašo, tik 2 arba 3 metų panaudos sutartis. Jokių papildomų mokesčių ir rūpesčių dėl draudimo, techninės apžiūros ar plovimo. Viskas įeis į nuomos mokestį. Jei savaitgalio kelionei prireiktų didesnio automobilio, jokių problemų – pasikeisite į „Volvo XC90”. Pasibaigus sutarties terminui, automobilį grąžinsite.
Kiek būtumėte pasirengęs mokėti už tokį per mėnesį?
Tokia automobilio naudojimosi forma – pereinamas etapas, po 5 metų spausime išmaniajame appsą „Apple iCar” ar panašų ir pasirinktu laiku atvykęs prie namo durų bepilotis automobilis nuveš iki taško B bei nuskubės pasiimti kito kliento. Akivaizdu, kad automobilių stovėjimo vietų šalia namų ir biurų stokos problema išsispręs, bet klausimas kaip tai įtakos transporto srautus piko metu. Juk vienos šeimos automobilio, šiandien nuvežančio į darželį ar mokyklą vaikus ir mus į darbą, dalyvavimas eisme baigdavosi ties taško B stovėjimo aikštelėje, o dabar „iCar” turės lėkti iki kito taško A paimti kito kliento, taip sukurdama papildomą dalyvavimą autosraute. Bet kuriuo atveju daug kas keisis, o tuos pokyčius įtakojančių inovacijų ir technologijų ciklas vis trumpėja ir dažnėja.
„Darnaus judumo” strategijos, numatančios Klaipėdos urbanistinės raidos pokyčių viziją iki 2030 m. kūrėjai patvirtino galutinį jos variantą, pagal kurį numatyta siaurinti pagrindines miesto gatves. Tokį Taikos pr., Herkaus Manto gatvių iki tik 2 automobiliams skirtų juostų siaurinimo veiksmų planą numatė strategijos kūrėjai „Pupa – strateginė urbanistika“, „Civitta“ ir VGTU Teritorijų planavimo institutas. Skelbiamas tikslas – gyventojų skatinimo judėti viešuoju transportu ir pėsčiomis ar dviračiu skatinimas. Likusios eismo juostos bus skiriamos dviračiams.
Pristatymo rengėjai nekalbėjo apie nepilotuojamus elektra varomus automobilius.
Minėdami „dviračius”, jie neminėjo, kad tai kodinis pavadinimas aibės elektra varomų asmeninių transporto priemonių, bet norėtųsi galvoti, kad galvojo apie tai.
Pristatyme dalyvavęs „Klaipėdos keleivinio transporto” direktorius Gintaras Neniškis išsakė abejones ir dėl dalyvių pasvarstymo, kad po 12 metų visas arba didžioji dalis viešojo transporto autobusų bus elektra varomi…
Ką manote apie tokias miestų investicijų planus, paremtus prielaidomis, kad ateitis ateis kažkada, bet tik ne rytoj?
Parašykite komentarą