Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-08-02 |
Siekiant užtikrinti rekonstruojamos Baltijos prospekto ir Šilutės plento sankryžos tinkamą funkcionavimą, bus rekonstruojamas ir netoliese, Vilniaus plente, esantis tiltas per geležinkelį. Po rekonstrukcijos per tiltą bus nutiestas ir dviračių takas, kuriuo bus galimas pasiekti Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos (LEZ) teritoriją.
Nors šio objekto statytojas yra Lietuvos automobilių kelių direkcija, viešojo pirkimo konkursą dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 ruožo nuo 306,13 km iki 306,23 km rekonstravimo ir panduso statybos paskelbė Klaipėdos miesto savivaldybė.
Rangovas, laimėjęs šį konkursą, privalės darbus atlikti per 18 mėnesių be galimybės šį terminą pratęsti. Tikimasi, kad sutartis dėl projekto įgyvendinimo bus pasirašyta ateinantį rudenį.
Įgyvendinant socialiniu ir ekonominiu požiūriais naudingą, pasak paskelbtų dokumentų, projektą – viadukų per geležinkelį rekonstrukciją – numatoma išplatinti esamą Vilniaus plento dangą ir kelio sankasą viadukų prieigose. Tai pat – apsauginius atitvarus, eismo saugumo užtikrinimui reikalingus kelio ženklus. Tikimasi, kad po rekonstrukcijos sutrumpės kelionės laikas, sumažės transporto eksploatacinės sąnaudos bei avaringumas.
Projekte taip pat numatyta įrengti 3 metrų ploto pėsčiųjų ir dviračių taką nuo Klaipėdos LEZ. Tikimasi, kad pabaigus šį projektą ir Baltijos prospekto bei Šilutės plento sankryžos rekonstrukciją, bus iš esmės pagerintos viso transporto bei pėsčiųjų eismo sąlygos.
Baltijos pr., Šilutės pl. (įskaitant ruožą į Dubysos g. įvažiavimą) ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos rekonstravimo darbų su darbo projekto parengimu viešasis pirkimas buvo paskelbtas 2020 metų pradžioje pagal 2019 metais patvirtintą techninį projektą, kurio rengėjas – UAB „Kelprojektas“. Konkursą laimėjo „Kauno tiltai”. Darbus tikimasi užbaigti 2024 metais.
Pėsčiųjų tako tvoreles ant Mokyklos gatvės tilto reikėtų paaukštinti kokiu pusmetriu, sumontavus kažką panašaus į lengvas triukšmo mažinimo sieneles, tiktai žemesnes, būtų gerai permatomas. Panašu, nereikėtų nei didžiulių investicijų, nei beprotiškai brangaus projekto. Jeigu kam neaišku, kaip daryti, tegu nuvažiuoja į Lenkiją ir pasižiūri, kaip kolegos jau seniai įrenginėja visokiausias sieneles prie kelių ir magistralinių gatvių. Ne pats blogiausias sprendimas yra ir pas mus, Jūrininkų prospekte, taigi, labai norint – galima padaryti padoriai.
Manau, svarbu, kad būtų įrengta pakankamo aukčio apsauga, tarp važiuojamosios dalies ir pėsčiųjų / dviračių tako, kad žiemos metu, esant gausiam sniegui, ar tieisog lietingam orui, šią atkarpą pavyktų įveikti laimingai neaptaškytam (tiek sniego valytuvų, tiek pravažiuojančių automobilių). Norintiems įsitikinti tokios tvorelės nauda, siūlau atitinkamomis oro sąlygomis įveikti Mokyklos gatvės tiltą. Taip, ten takai siauresni, nei 3 metrai, bet keliaujant tiltu, ta saugi zona, kur Tavęs neaptaškys, prasideda už turėklų :). O automobiliai čia juda tikrai gan greitai.