Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-07-19 |
Nekreipdama dėmesio į vis pasigirstančią kritiką dėl naujojo administracinio pastato statybos, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) žingsnis po žingsnis eina jos realizavimo naujai formuojamoje Kuršių marių krantinėje kryptimi.
Antradienį visuomenei pristatyti kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės Naujosios Sodo gatvės tęsinyje bei naujojo pastato architektūrinio konkurso projektai.
KVJUD generalinis direktorius Algis Latakas teigė, kad projektas yra svarbus ne tik jūrinei bendruomenei, bet ir visai Klaipėda bei Lietuvai. Pasak jo, uostus reprezentuoja ir jų administratorių pastatai.
Iš pirmo žvilgsnio visi penki visuomenei pristatyti projektai yra panašūs. Tai sąlygojo konkurso dalyviams nurodytos sąlygos vadovautis galiojančiais teritorijų planavimo ir kitais norminiais dokumentais.
Projektus viešai recenzavę dr. Liutauras Nekrošius ir dr. Darius Linartas detaliai apibūdino konkurso dalyvių išmonę ne tik formuojant pastato architektūrinę išvaizdą, bet ir aplinką, komunikacinius, funkcinius ryšius, konkurso sąlygose nurodytų objektų išdėstymą.
Praktiškai visuose projektuose pabrėžtas ryšys su greta suplanuota vadinamojo „Memelio miesto” teritorija bei Kuršių mariomis, su galimybe atverti priėjimą prie jų klaipėdiečiams. Jie atsispindėjo ir vertinimui pateiktų projektų romantiškuose pavadinimuose: „Uosto parkas”, „Kuršių vartai”, „Uola”, „Lašas” bei „Žalias blyksnis”.
Virtualiai prie projektų pristatymo renginio buvo prisijungę apie 58 asmenys, o Uosto direkcijos salėje svečių nesimatė. Klausimų recenzentams ir uosto vadovams žodžiu niekas neuždavė, o į raštu pateiktą klausimą, ar vienas iš projektų atitinka konkurso sąlygas, buvo atsakyta, jog panašu, kad tai yra tiesa.
Architektūrinio konkurso nugalėtojams yra numatytos piniginės premijos: I vietos laimėtojui bus skiriama 25 000 Eur, II – 20 000 Eur, III – 15 000 Eur premija. Projektai bus vertinami pagal tokius kriterijus: bendra architektūrinė koncepcija ir architektūros išraiška, jos kokybė – 30 balų, urbanistinių sprendinių kokybė – 20 balų, projektuojamų pastatų funkcionalumas, racionalus programos išdėstymas – 30 balų, ekologinių ir aplinkosauginių sprendimų potencialas – 15 balų, projektavimo paslaugų kaina – 5 balai.
Vertinimo komisiją sudaro Algis Latakas, Uosto direkcijos generalinis direktorius (vertinimo komisijos pirmininkas); Marijus Mockus, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėjas; Mindaugas Pakalnis, Vilniaus miesto architekto skyriaus vedėjas; Lukas Rekevičius, Lietuvos architektų rūmų pirmininkas; Margarita Ramanauskienė, architektė, nekilnojamojo kultūros paveldo specialistė; architektai Povilas Čepaitis ir Edgaras Neniškis; Giedrė Zakarackaitė-Gudaitienė, Uosto direkcijos Plėtros skyriaus projektų vadovė; Eduardas Ringis, Uosto direkcijos uosto kapitono pavaduotojas.
Tai yra ne pirmasis šio objekto architektūrinis konkursas: pernai lapkritį Uosto direkcija pranešė, jog nutraukė naujo jos administracinio pastato ir kruizinių laivų terminalo projektinių pasiūlymų konkurso pirkimo procedūrą – visi trys pateikti pasiūlymai buvo atmesti. Pirmąjį konkursą buvo sukritikavusi ir Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos valdyba.
INFORMACIJA
Pastatas Juliaus Janonio 24, kuriame įsikūrusi KVJUD administracija, buvo pastatytas 1980 m. Atlikus analizę buvo nustatyta, kad jam reikalingas kapitalinis remontas, pareikalausiantis nemažų išlaidų. Buvo priimtas sprendimas statyti naują pastatą, kuriam keliami aukštos architektūrinės ir inžinerinės kokybės, inovatyvumo reikalavimai. Pagal nustatytus energinio efektyvumo reikalavimus naujo administracinio pastato energinio efektyvumo klasė – A++, t. y. energijos beveik nenaudojantis pastatas. Inovatyviais biuro sprendimais būtų užtikrintos puikios darbo aplinkos sąlygos (tiek mikroklimato, tiek estetiniais aspektais) darbuotojams, jame taip pat dirbtų ne tik Uosto direkcijos administracija, tačiau ir Laivų eismo tarnyba.
Kada persikraustysit į savo palapines, žmogai ???
O gal lai uosto direkcija įsikelia į laivą “Sūduvis” ??? Labai tiksliai reprezentuotų uostą ir ta gelda be reikalo nenervuotų Klaipėdiečių!!!!
Na tas žalias blyksnis gal ir nieko ?
O aš tikrai džiaugiuosi ir sveikinu KVJŪD su ryžtingu sprendimu. Statyti tai ne GRIAUTI, kur mes labai GREITI… Turiu savo nuomonę apie pastatų architektūrą, bet komisijai tikrai kompetencijos netrūksta, tai būsiu korektiškas ir palauksiu jų vertinimo . Dėkoju, kad Klaipėdoje kažkas vyksta ne vien Vilniuje ir Kaune taip pat.
O kolegoms siūlau kritiką dėl proceso pasitaupyti tiems akmenims, po kuriais vanduo neteka..
Sveikinimai KVJŪD administracijai už ryžtą ir patarimas nepamiršti, kad prie kruizinio terminalo , o taip pat ir administracinio pastato reikės dar ir privažiuoti sausuma, rekonstravus N. Uosto g. sankryžą …
ar reikėtų džiaugtis tomis kompetencijomis, kai KVJUD pati nusiperka vertinimo komisiją ir tikėtis jos objektyvumo? ar džiaugtis , kad marių pakrantė taps autobusų parkingu? ar būsimomis tvoromis ir šlagbaumais kurie neišvengiamai atsiras „pasienio zona” kaip jau atsirado abiejuose KVJUD kurtuose kruiziniuose? ar autoriams pateikta užstatymo schema ar komisijos LAS nariais nors klaipėdiečiai prašė taip nesielgti
Vietoje 4 mln. EUR senojo pastato rekonstrukcijai, 40 mln. naujojo statybai. Rengiamasi uosto direkcijos prichvatizacijai. Nieko naujo Gyvulių ūkyje.
Na, stambiagabaritinė dėžė ir viskas. Jokios jūrinės tematikos bei istorinio klaipediškumo ar ,dargi, mėmeliškumo! Be jokio architektūrinio stiliaus. Tokie stačiakampiai luitai nebent daugiaaukščiams garažams tiktų…
Befantazijos…
prie jakų žiedo – irgi puikiai reprezentuotų.