Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-04-25 |
Būsimą miesto greitųjų autobusų liniją (BRT, Bus Rapid Transit) „Atviroje Klaipėdoje“ kol kas labiau aptarinėja asmeninių automobilių vairuotojai. Mes taip pat vertiname šiuos savo keleivius, bent epizodiškai besinaudojančius viešuoju transportu: jie yra reiklūs paslaugos standartui klientai, ir jų kritiškas dėmesys visiems kokybės aspektams verčia mus tobulėti. Paprastai tokie komentatoriai nurodo ir sąlygas, kurias patenkinus jie pasvarstytų apie persėdimą į viešąjį transportą. Kai kurias sąlygas galėsime patenkinti, tačiau kai kurių – ne.
Edmundui Andrijauskui tramvajaus nenutiesime. Tačiau Pavelas Ponomariovas banko kortele atsiskaityti už kelionę autobusu ar maršrutiniu taksi – galės.
Nors, tiesa pasakius, mintis, jog atsiskaitymas banko kortele gali priversti keisti įpročius ir persėsti iš automobilio – originali, žinant, jog dalis automobilininkų verčiau mažiau valgys, bet su automobiliu nesiskirs.
Visiškai pagrįsta lyginti potencialias Talino ir Klaipėdos elektroninių bilietų galimybes. Jų IT sprendinių architektūra labai panaši ir techniškai papildyti mūsų sistemos funkcionalą galimybe atsiskaityti ir banko kortele yra įmanoma. Problema – pinigai.
2019 metais paskelbėme viešą pirkimą banko kortelės integravimui į mūsų bilieto sistemą ir 2020-aisiais, prieš pat pandemiją buvome beveik pasirašę sutartį. Sumos ten buvo nemenkos, per milijoną eurų. Tada procedūrų iki galo užbaigti nepavyko, gavome ruoštis iš naujo.
O vos už kelių savaičių mums pirmą kartą istorijoje kilo pačios viešojo transporto sistemos išgyvenimo problema. Keleivių skaičius (tuo pačiu ir pajamos) giliausioje „duobėje“ smuko daugiau nei keturis kartus. Sutikite, kad laikas įsigyti tokį „žaislą“, kuomet darbo dienų kelionių skaičius vietoj 65-70 tūkstančių liko 11-16, nelabai palankus, ir net toks patogumas tikrai nebūtų grąžinęs keleivių atgal. Tiek pat sumažinti išlaidų ridai negalėjome dėl epidemiologinių reikalavimų. Žirklės tarp pajamų ir išlaidų būtų nuvedusios į sistemos kolapsą, jeigu ne laiku suteikta parama iš miesto biudžeto. Tokiomis aplinkybėmis apgailestaudami sustabdėme
pasiruošimą pirkimui.
Nors kartinio bilieto pirkimas telefonu ir nėra toks patogus, kaip banko kortelės žymėjimas, daug mūsų keleivių sugebėjo išmokti tą procedūrą ir atsiskaitymas QR kodu telefonu per tą laiką stebėtinai išpopuliarėjo. E.bilieto kortelės pildymas pinigais taip pat ne „raketų mokslas“, juolab
ir autobuse komposteris mikliai atlieka savo darbą nereikalaudamas jokių papildomų keleivio veiksmų.
Nėra retas vaizdas autobuse, kai ir senyvo amžiaus keleivis naudojasi tokia bilieto rūšimi, taip sugėdindamas abejojančiuosius garbaus amžiaus keleivių intelektualiomis galiomis.
Tačiau, pasikartosiu, aiškiai suprantame, jog atsiskaitymas bankine kortele už kelionę būtų dar patogesnis. Juolab kad žymėjimas aktyvuoja ir kitas dabar veikiančias automatines keleiviui papildomą naudą suteikiančias priemones – dienos optimizatorius (4 kelionės vieną dieną tampa dienos bilietu), check in / out priemiestyje.
Visų bilieto sistemos galimybių atskleidimas vyksta palaipsniui, pagal mūsų finansinius išteklius.
Šios vasaros sezonui mūsų bilieto kortele jau bus galima atsiskaityti ir keltuose į Smiltynę. Dabar pandemijos kontekste viešojo transporto sistemoje matome „naująjį normalumą“, tvarų ir stabilų keleivių skaičių, leidžiantį patikimiau prognozuoti savo pajamas ir, atitinkamai, investicijas į pažangą. Šių metų mūsų veiklos plane įrašyta grįžti prie atsiskaitymo banko kortele projekto įgyvendinimo.
Per pastaruosius metus technologija tobulėjo, svarstome šiuo projektu „stumti“ popierinius bilietus (pradžiai kioskuose, vėliau ir autobuse) ir esamas išlaidas jų gamybai, logistikai, platinimui perkelti kortelių projekto paleidimui ir aptarnavimui.
Po konkursinių procedūrų, jeigu pasiūlyta kaina mums bus pakeliama, prasidės jau patys integracijos darbai. Komposteriai šiam funkcionalumui tinkami, jokių papildomų įrengimų nereikia.
Suprasdami mūsų (potencialių) klientų nekantrumą per lėta pažanga, patikiname, jog mūsų dėmesys skaitmenizavimo teikiamoms galimybėms viešajam transporte yra ne konjunktūrinis, o nuoširdus ir ilgalaikis. Pirmieji Lietuvoje 2008-aisiais įvedėme tada dar primityvų elektroninį
terminuotą bilietą, pirmieji 2018 metais perėjome prie šiuolaikinės bilieto sistemos. Pirmieji turime ambicijų aktyvuoti galimybę už kelionę atsiskaityti banko kortele, nors kartais paprasčiau perimti gerąją patirtį.
Naudoju programėlę, su kartiniais QR bilietais. Problemos kurios apkartina šią patirtį (Naudojant iphone), ir kur nereikia milijoninių investicijų:
1) Appso pavadinimas. Kaip ir daugelis išmaniųjų telefonų naudotojų, telefone turiu apie 150 programėlių, taigi ne dairausi programėlės ikonos, bet ieškau per search. Esamas pavadinimas „e.TicketKlaipėda”, (su taškais, rimtai?) nerandamas nei pagal paiešką „bilietas” nei „transportas”, nei „Klaipėda”.
2) Paleidus programėlę, nuolatos reikia iš naujo prisijungti. Telefonas prisijungimų „Neprisimena”, reikia rankiniu būdu įvesti elektroninio pašto adresą ir slaptažodį. Na nelaikau tų slaptažodžių galvoje, tai vis epizodiškai stoviu autobuse ir bandau „Atblokuoti” tą prisijungimą, siųsdamas priminimus el paštu. Iki kelionės pabaigos dažniausiai jau prisijungimas veikia. Nei vienam kitam appse iš naujo prisijunginėti nereikia.
Įtariu, kad ne aš vienas susiduriu su šiais smulkiais nepatogumais ir tikiu kad be didelių investicijų KKT tai išspręs,
Taikos pr. jau sugadino,dabar ateina senamiesčio eile..
Ačiu durneliai kad truminant reisus ir naikinat vakarinius naktinius reisus tai jau ir vaikai persedo iš autobusu i bolt
Tai kada, po galais, straipsnis be pabaigos…