Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-02-22 |
Lietuvai siekiant aktyviau įgyvendinti Europos žaliojo kurso tikslus, pasirašyta daugiau nei 276,7 mln. eurų (be PVM) vertės pagrindinės geležinkelio arterijos ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikacijos finansavimo sutartis. Iki 2023 metų pabaigos Lietuvoje elektrifikuoto geležinkelio dalis visoje infrastruktūroje turėtų siekti apie 35 proc., o ištisinis ruožo ilgis siektų 731 km.
Finansavimo sutartis, kurią pasirašė Susisiekimo ministerija, „LTG Infra“ ir VšĮ Centrinė projekto valdymo agentūra, skirta ruožo Kaišiadorys–Klaipėda (Draugystės st.) elektrifikacijai. Iš Europos Sąjungos Sanglaudos fondo minėtam ruožui bus skirta virš 158 mln. eurų, o likusią investicijų sumą – 118,7 mln. eurų – skirs projekto įgyvendintojas „LTG Infra“.
Šiuo metu Lietuvoje yra elektrifikuoti trys geležinkelio ruožai – Vilnius–Kaunas, Lentvaris–Trakai ir Vilnius–Kena–Valstybės siena su Baltarusija.
Iki 2023 metų pabaigos siekiant elektrifikuoti pagrindinę ir labiausiai apkrautą šalies geležinkelio liniją Vilnius–Klaipėda, darbai skirstomi į tris etapus. Pirmojo etapo darbai vyks Vilniaus geležinkelio mazge, elektrifikuojant 114 km geležinkelio kelių. Antruoju etapu bus elektrifikuota Kaišiadorys–Radviliškis atkarpa, viso – 261 km geležinkelio kelių. Trečiajame etape bus elektrifikuotas Radviliškis–Klaipėda ruožas, elektrifikuojant 356 km geležinkelio kelių.
Bendra geležinkelio linijos Vilnius–Klaipėda elektrifikacijos vertė siekia 397,5 mln. eurų (be PVM). Projekto rangovas – Ispanijos bendrovių „Elecnor S.A.“ ir „Instalaciones Inabensa S.A.“ konsorciumas.
Parašykite komentarą