Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-02-01 |
Verslininkams jau šį pavasarį senamiesčio prieigose planuojant pradėti statyti naują kvartalą „Bastionų namai“, savivaldybė su jais aptarinėja planuojamą pasirašyti infrastruktūros plėtros sutartį.
Buvusio grūdų kombinato pastatus šalia Jono kalnelio valdžiusios Norvegijos investicinės bankininkystės grupės „Verdispar“ planai pastatyti gyvenamąjį-komercinį kvartalą „Riversaidas“ buvo paviešinti dar 2007 metais, tačiau jie baigėsi tik sovietinių pastatų nugriovimu, nes užgriuvo ekonominė krizė.
Pagal paskutinę 2009 m. dieną patvirtintą detalųjį teritorijos tarp Gluosnių gatvės, Gluosnių skergatvio, Dangės upės ir bastionų komplekso planą kvartalo statytojai ne tik turėjo sutvarkyti prie jų sklypo esančias Dangės krantines, bet ir parengti naujos keturių eismo juostų Bastionų gatvės projektą abipus upės bei naujojo Bastionų tilto techninį projektą. Statytojai turėjo įrengti gatvės atkarpą nuo Gluosnių – Bastionų gatvių sankirtos iki numatomo tilto per Dangės upę.
Planai čia statyti gyvenamąjį kvartalą atgimė bendrovę „Verdispar Gluosniai“ įsigijus naujiems investuotojams. 2021-ųjų pradžioje jau buvo surengtas architektūrinis konkursas, kurio rezultatai sukėlė dalies visuomenės pasipiktinimą. Praėjusią vasarą buvo pristatyti projektiniai pasiūlymai, jau nesulaukę didelio visuomenės susidomėjimo.
Antradienį Klaipėdos savivaldybėje jau vyko Gluosnių g. infrastruktūros plėtros sutarties sudarymo aptarimas.
Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Andriaus Dobranskio, investuotojai statybų leidimą tikisi gauti jau artimiausiu metu, o pirmojo etapo statybas, maždaug trečdalyje teritorijos, arčiau Bangų gatvės, ketina pradėti apie balandį.
„Kalba pirmiausia eina apie Gluosnių gatvės ir Gluosnių skersgatvio pritaikymą srautams ir, žinoma, infrastruktūros sukūrimą savo sklype. Dangės krantinių sutvarkymas, Bastionų gatvė yra kito etapo klausimai”, – sakė A. Dobranskis.
Pasak jo, verslas turėtų parengti ir galimybių studiją dėl naujo tilto.
Žinia, 2020-ųjų pabaigoje Klaipėdos savivaldybė su projektuotojais nutraukė sutartį, pasirašytą dėl tokio tilto projektavimo, nes persigalvojo dėl jo gabaritų. Jiems buvo sumokėta 80 proc. sutarties sumos – 646,2 tūkst. eurų.
„Tikrai įvertinome situaciją, kai projektuotojai dėl kilusio gyventojų nepasitenkinimo, kitų reikalavimų turėjo papildomų darbų – padaryti Poveikio aplinkai vertinimo programą ir ataskaitą. Neoficialiai mums žinoma, jog net kelios institucijos nederins tokio projekto, koks yra parengtas, nes jis esą gadina senamiesčio infrastruktūrą, kelia triukšmo grėsmę gyventojams. Pozicija dėl nederinimo yra neoficiali, bet reikia ieškoti kitų sprendimų. Klausimas jau ir taip stumdomas į kairę ir į dešinę. Matome, kad projektas nebus suderintas, todėl siūlome projektavimo sutartį nutraukti šalių sutarimu. Sakome, jog reikia atsisakyti brangaus sprendimo, bet pati jungtis yra reikalinga. Tik reikia suprojektuoti tokį sprendinį, kuris būtų priimtinas ir gyventojams, ir derinančioms institucijoms“, – dar prieš nutraukiant sutartį tokio sprendimo būtinybę argumentavo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
INFORMACIJA
Naują kvartalą projektuoja bendrovė „Unitectus“, pasitelkusi dar trijų architektų bendrovių atstovus.
Gyvenamasis rajonas projektuojamas sklypuose Gluosnių g. 1 ir 11, kurių bendras plotas apie 3,45 ha.
Sklype Gluosnių g. 1 yra transformatorinė, kurią numatoma iškelti. Palei sklypo Gluosnių g. 11 ribą yra senų vertingų medžių alėja, kurią numatoma išsaugoti. Jame taip pat yra sandėlis, siurblinė, administracinės paskirties pastatas ir keli kiemo statiniai, vietoje kurių projektuojami pastatai.
Projektuojami daugiabučiai pastatai, septyniuose iš jų numatomos ir visuomeninės bei komercinės paskirties patalpos įvairiai veiklai.
Gluosnių g. 1 sklype projektuojami devyni daugiabučiai nuo 1 433 iki 4 989 kv. m bendro ploto – iš viso 30 696 kv. m. Aštuoni iš jų bus penkiaaukščiai, vienas – šešių aukštų. Sklype Gluosnių g. 11 projektuojami šeši daugiabučiai nuo 2 082 iki 5 467 kv. m bendrojo ploto – iš viso 21 819 kv. m. Trys iš jų – penkiaaukščiai, tiek pat šešiaaukščių.
Kvartale numatoma C kategorijos, dviejų eismo juostų, 295 m ilgio Bastionų gatvė, vesianti iki iš naujo numatomo projektuoti naujojo tilto.
Krantinėje numatoma išsaugoti esamą dviračių taką, o projektuojami nauji dviračių takai Bastionų g. ir Gluosnių skg. sujungs šį taką su kitais aplinkinės teritorijose esamais ir planuojamais dviračių takais.
„Verdispar Gluosniai“ pranešime spaudai buvo rašiusi, kad iš viso į „Bastionų namų“ statybas numatoma investuoti 45 mln. eurų.
Atsakymas Vystytojui ir 100%, vizionieriams 4 juostų tiltams į senamiesčio širdį. : tamstos matyt esate supratingiausieji, gimę su didžiuliu šaukštu protelio. Keliate juoką su grandioziniais tiltais Kleipėdos senamiestyje. Mūsų pačių renkamos valdžios nesugebėjo, gal nenori pertvarkyti eismo, pritaikyti jo ateities miesto poreikiams. Nesugebėjome padaryti daugiau paralelinių įvažiavimų iš rytinės pusės, nesugebėjome padaryti normalaus apvažiavimo iš Jakų žiedo sunkiasvoriam transportui į pietinę uosto dalį. Nesugebėjome ir toliau nesugebame panaudoti ES lėšas, kuriant tvarų ateities miestą. Įdomu ar savivaldybė turi ant savo pastato stogo ir biudžetinių įstaigų stogų saulės baterijas, ar kuria ir palengvina sąlygas eiti jos pačios įstaigoms energijos taupymo keliu. Jei besime pirštu atsakingiesiems, pasipils 1000 ir vienas atsimušinėjimo atsakymas. Vizionieriai 4 juostų tiltams į senamiesčio širdį.
Jo bus kai Vilniuje Šanhajus.
BAIKITE DARKYTI KLAIPĖDĄ.
Koks baisus kvartalas jus tik pažiūrėkite i dizaina spalvas
DUOKITE ŽMONĖMS BALSUOTI UZ SAVO MIESTO BŪSIMĄ ARCHITEKTŪRA I-DIO-TAI !!@
Investuok savo 10 mln.ir projektuok, balsuok, ko tavo širdelė tik geidžia.
Tiltų gatvė ir Biržos tiltas – tik pėstiesiems.
Ministre sake, kad arteja ” krizele” , tad jau gerokai veluojama su statybomis ir tuscias sklypas dar stoves ilgai…
Dabartinės Klaipėdos valdžios buldozeriniam malūnui greitai ateis galas. Tada pažiūrėsim.
Iš kaimynystėj esančios gydymo įstaigos kovoji? 🙂
Tiltas per Dangę toje vietoje gali būti tik pėsčiųjų ir dviračių. Mašinos jokiu būdu čia neleistinos. Kovojome prieš tiltą-monstrą ir kovosime. Jo nebus.
Kovotojas mat atsirado,eik geriau su vejo malunais pakovok???
O kam vystytojui tas tiltas? 🙂 Valdžios reikalavimas buvo infrastruktūros projektą parengti, ir tiek. Bet tai kaip nesuprasti tokio paprasto teksto???
Vienareikšmiškai pilnavertis tiltas ,minimum 4 juostu,su nukreiptu iš Biržos tilto visuomeniniu trasportu !!