Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-12-23 |
Klaipėdos švyturio valdytojai patvirtino, kad turi konkretų planą, kaip kitais metais atverti šį objektą žmonių lankymui ištisus metus. Jis turėtų tapti dar vienu lankomu turistiniu objektu mieste.
Pakrančių navigacijos funkciją iki šiol atliekantį švyturį patikėjimo teise valdo Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), Klaipėdos savivaldybė anksčiau ne kartą siekė jo durų atvėrimo lankytojams, tačiau visi bandymai buvo nevykę, tarp jų – ir paskutinis bandymas noras perimti švyturį savo nuosavybėn bei tvarkytis kaip patinka. Šios minties atsisakyta dėl pernelyg sudėtingo įgyvendinimo proceso.
Iki šiol patekti į jį buvo galima tik minint tarptautinę švyturių dieną birželį, o jeigu Susisiekimo ministerijos ir LTSA planas pavyks, nuo kitų metų pabaigos jis atsivers nuolatiniam lankymui.
„Pirmiausiai – remontas, kurio trukmė priklausys nuo pirkimo procedūrų, orų sąlygų ir kitų išorinių veiksnių. Jau turime sprendimus ir dėl lankytojų srautų kontrolės, jų saugumo“, – aiškino ketvirtadienį įvykusiame Klaipėdos miesto tarybos posėdyje dalyvavęs LTSA direktoriaus pavaduotojas Tomas Kolendo.
Posėdyje tik po ilgų diskusijų ir su nedidele persvara pritarta savivaldybės parengtam sprendimui, kuriuo miestas įtvirtina savo poziciją siekti švyturio atvėrimo visuomenei.
„Mums jis – tik navigacinis įrenginys, o jeigu miestas deklaruoja, kad toks poreikis yra, tai atsiranda prasmė paversti švyturį lankomu objektu. Kita vertus, šiandieninis Tarybos sprendimas nėra lemiamas. Manau, kad suplanuotus darbus galėtume vykdyti ir be jo“, – „Atvirai Klaipėdai“ po posėdžio sakė T. Kolendo.
Anot jo, pagal optimistinį variantą, švyturio remontas galėtų būti baigtas ateinančios vasaros pabaigoje, tačiau jokiais būdais – ne iki Klaipėdos 770-ojo gimtadienio, kuris bus minimas rugpjūčio 1 dieną.
Dalis Tarybos narių nepritarė švyturio atvėrimui, nes jiems trūko garantijos, kad dėl to Klaipėdos savivaldybė nepatirs išlaidų – aplinkos infrastruktūros sutvarkymui ir aptarnaujančio personalo samdymui. Taip pat abejota, ar lankytojai nekels grėsmės strateginiam objektui – Klaipėdos uostui.
„Jeigu Ignalinos atominę elektrinę buvo galima lankyti su lydinčiu asmeniu, tai ir švyturiui turime sprendimą“, – į tai atsakė T. Kolendo.
Greta švyturio esanti valstybės įmonė „Klaipėdos nafta“ raštu yra pareiškusi, kad nepritaria ketinimui jį atverti lankytojams.
Švyturys Melnragėje buvo pastatytas XVIII amžiaus pabaigoje, sugriautas II pasaulinio karo metu. Dabartinio statinio aukštis siekia apie 44 metrus, iš viršuje įrengtos aikštelės galima matyti vaizdus 33 kilometrų spinduliu. Norint ten patekti, tenka įveikti beveik 300 laiptelių.
Klaipėdos švyturiui taip pat siekiama paveldo statuso, kurio jis iki šiol neturi.
Parašykite komentarą